افزایش رفت وآمد قطار به خواف بر رشد آمار گردشگران تاثیر بسزایی دارد

به گزارش وبلاگ دلگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف از رشد چشمگیر آمار گردشگران این شهرستان در فصل پاییز اطلاع داد و گفت: اگر بسترهایی مثل افزایش ترددها و دسترسی ریلی یا معرفی شهرستان خواف فراهم گردد، بدون شک تعداد گردشگران این شهرستان بسیار بیشتر خواهد شد و شاهد رونق بیشتر گردشگری خواف خواهیم بود.

افزایش رفت وآمد قطار به خواف بر رشد آمار گردشگران تاثیر بسزایی دارد

محمود باعقیده در گفت وگو با وبلاگ دلگرمی عنوان نمود: نسبت به 2 سال گذشته که جامعه درگیر کرونا بود، با انجام واکسیناسیون توریستی خواف شاهد افزایش 30 درصدی توریستان و مسافران بوده است.

وی ادامه داد: در سه ماه پاییز مسافرانی که وارد شهرستان خواف می شدند، به طور میانگین حداقل 2 شب در این شهر ماندگاری داشتند. بعلاوه حدود 60 درصد از مسافران خواف توریستان خارج استان خراسان بوده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خواف درباره اقامتگاه های این شهرستان اعلام کرد: در خواف فقط اقامتگاه بوم گردی موجود است و هر مکان اقامتی که فعال است، بوم گردی به شمار می آید. فعلا 11 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان مجوز فعالیت گرفته اما از این تعداد تنها 6 مورد فعال است و بقیه یا غیرفعال و یا نیمه فعال مانده است.

باعقیده اضافه نمود: برای توسعه توریستی در این شهرستان در ابتدا زیرساخت های توریستی، مجتمع های خدماتی، سرویس های بهداشتی بین راهی باید توسعه پیدا کند. موضوع دوم که مهمتر هم هست، اینکه ضروری است ظرفیت های توریستی این شهرستان معرفی گردد. در حال حاضر بسیاری از آثار و جاذبه های خواف معرفی نشده است. توریستپذیر بودن شهرستان خواف در گرو معرفی این شهرستان است چرا که هر چه بیشتر این شهرستان معرفی گردد، درصد توریستپذیر بودن آن نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه ها به نوعی در معرفی شهرستان خواف دخیل است، عنوان نمود: به طور مثال دستگاه های مرتبط با حمل و نقل، دستگاه های متولی راه آهن و فرودگاه، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و تمام سازمان های موجود در توسعه توریستی تاثیر دارد چرا که کار به صورت تیمی است و تمام سازمان ها برای انجام آن موثرند.

باعقیده اعلام نمود: به همین دلیل اداره میراث فرهنگی شهرستان به معرفی این خواف در فضای مجازی و سایر اقدامات معمول پرداخته که این اقدامات در حد توان این سازمان بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خواف گفت: از طرفی هم باید بیشتر جاذبه های تاریخی بازسازی و قابل بازدید گردد. با این حال باید بیش از همه بر توسعه زیرساخت های توریستی، معرفی، بازسازی و احیای بناهای موجود کار کرد.

وی به شرایط توریستی در سال های پیش از شیوع ویروس کرونا اشاره نمود و اضافه نمود: بعد از سال های 94 و 95 توریستی خواف خصوصا حضور توریستان خارجی به صورت انفجاری و به شکل قابل توجهی رشد کرد، به طوری که بعد از مشهد بیشترین اقامت توریستان خارجی مربوط به شهرستان خواف بود.

باعقیده ادامه داد: تا مدتی که قطار به مقصد خواف به صورت روز در میان در رفت و آمد بود، اوضاع توریستی هم بسیار خوب شده بود اما اکنون این قطار چهار روز در میان به خواف می آید. در واقع همین موضوع در کنار شیوع کرونا موجب کاهش تعداد توریست به شهرستان شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خواف اعلام کرد: متاسفانه همچنان قطار مزبور به همان صورت چهار روز در میان به خواف سفر می نماید. البته نماینده و فرماندار شهرستان اقداماتی برای اصلاح این شرایط انجام داده اند ولی این اقدامات هنوز به نتیجه نرسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش رفت وآمد قطار به خواف بر رشد آمار گردشگران تاثیر بسزایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش رفت وآمد قطار به خواف بر رشد آمار گردشگران تاثیر بسزایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید