برترین زمان سفر به بارسلون؛ برترین مقصد گردشگری در اسپانیا

به گزارش وبلاگ دلگرمی، برترین زمان سفر به بارسلون، مرکز کاتالونیا، چه زمانی از سال است؟ برای آگاه شدن از جزئیات این راهنمای سفر، با ما همراه باشید.

برترین زمان سفر به بارسلون؛ برترین مقصد گردشگری در اسپانیا

بارسلون دارای تاریخی خارق العاده و عجیب است. از راستاهای خوش چشم انداز پارک رنگارنگ گوئل (Güell) تا کوچه های باریک رمانتیک بری گوتیک (Barri Gòtic)؛ از کلوب های کنار ساحل تا ده ها کلیسای مقدس شهر و شگفتی های معماری، این شهر زیبا در ساحل در اسپانیا، هر نوع سلیقه ای را به خودش جذب می نماید؛ ماجراجویان، زوج ها، کسانی که جشن و مهمانی دوست دارند و عاشقان فرهنگ.

بارسلون، پر از رویدادهای غافلگیرکننده است. شما می توانید چند روز در اینجا بمانید، اما ممکن است برای گشت و گذار در شهر، به یک هفته کامل احتیاج داشته باشید. برترین زمان سفر به بارسلون برای تجربه برترین شرایط آب و هوایی و بعلاوه شرکت در جشنواره ها و فستیوال هایی که در آنجا برگزار می شود را در این راهنمای سفر آنالیز نموده ایم.

در بارسلون، حتی سواحل نیز شلوغ است؛ اما این شهر بین المللی، تمام توجهات را به خود جلب نموده است. بیشتر فعالیت ها و گردش ها در اطراف خیابان لاز رامبلاس (Las Ramblas)، مجموعه ای از کوچه ها و خیابان های باریک، که پر از رستوران، کافه، کلوب های شبانه و یک بازار پویا است، جریان دارد. اما یادتان باشد حتما به شاهکارهای آنتونی گائودی سر بزنید؛ گائودی مسئول ساخت مکان هایی چون کازا میلا (Casa Milà)، کازا باتیلو (Casa Batlló) و کلیسای جامع ساگرادا فامیلا بوده است.

فرصت خوردن غذاهای عالی، خرید از بازار گلچین ها و نوشیدنی های بی نظیر بارسلون را از دست ندهید.

برترین زمان سفر به بارسلون بر اساس فصول

بهار، ماه می تا ژوئن (10 اریبهشت تا 9 تیر)

فصل کوتاه بهار در بارسلون، ایده آل ترین زمان سفر به شمار می آید. دمای دلپذیر این فصل بین 15.6 تا 21.1 درجه سانتی گراد، متغیر است. شما در این زمان به دور از شلوغی های تابستان، از گشت و گذار در شهر و فستیوال های کارناوالی، لذت فراوانی خواهید برد.

تابستان، ماه جولای تا آگوست (10 تیر تا 10 شهریور)

تابستان، فصل داغ توریستان در بارسلون به شمار می آید. دما، رطوبت و هزینه ها (همه چیز از هتل تا قیمت بلیط های هواپیما) نیز در این فصل در حداکثر اندازه خود هستند.

پایین ترین دمایی که می توان انتظار آن را داشت 26.7 درجه سانتی گراد به همراه رطوبت، است. بعلاوه باید بدانید دما در شب، کاهش چندانی نمی یابد.

به همین دلیل، در ماه آگوست (9 مرداد تا 10 شهریور)، بیشتر کاتالانی ها به تعطیلاتی طولانی در نقاط معتدل تر کشور می فرایند.

پاییز، ماه سپتامبر تا دسامبر (10 شهریور تا 10 دی)

در پاییز بارسلون، تعداد توریستان و قیمت هتل ها کمی کاهش می یابد. میانگین دمای بالا، 21 درجه سانتی گراد است. در ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) ممکن است هنوز بتوانید در آب های مدیترانه، شنا کنید ولی در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) با دمای پایین 10 درجه سانتی گراد، آب دریا برای شناکردن بسیار سرد خواهد بود. اگرچه میانگین دمای بالا در ماه اکتبر، حدودا 21 درجه سانتی گراد است، اما این ماه، پر باران ترین ماه سال محسوب می شود.

از ماه نوامبر تا دسامبر (10 آبان تا 10 دی)، بعضی روزها بارانی هستند و دما در محدوده 10 تا 15.6 درجه سانتی گراد، متغیر است. در حالی که در مقایسه با تابستان، ممکن است تعداد کمتری توریست در شهر وجود داشته باشد، اما کریسمس و سال نو، تعداد زیادی اسپانیولی و اروپایی را به این شهر می کشاند.

زمستان، ماه ژانویه تا آپریل (11 دی تا 10 اردیبهشت)

اگر با نرفتن به ساحل و بردن لباس های گرم، مسئله ای ندارید، زمستان فصل مناسبی برای سفری ارزان به بارسلون است.

حداقل و حداکثر دما در ماه های ژانویه و فوریه (111 دی تا 9 اسفند) 4.4 و 10 درجه سانتی گراد است. مزیت این زمان، دور بودن از شلوغی جمعیت و صف های طولانی پارک گوئل و کلیسای ساگرادا به خصوص برای عکاسی است. دما در مارچ و آپریل کمی بالا می رود (با بیشترین دمای 15.6)، اما ماه آپریل بخاطر بارش های فراوان باران، معروف است.

برترین زمان سفر به بارسلون بر اساس آب و هوا

بارسلون، دارای اقلیم معتدل و دلپذیری است. حتی در زمستان، روزهای آفتابی بسیاری وجود دارد؛ زمستان ممکن است کمی خنک و حتی سرد باشد، اما به ندرت در بارسلون، برف می بارد.

برترین زمان سفر به بارسلون، در اوایل بهار و پاییز است. در طول ماه های می تا ژوئن (10 اریبهشت تا 9 تیر)، آب و هوا بسیار دلپذیر است و فستیوال های بسیاری در شهر برگزار می شود.

شاید بازدید از بارسلون در بهار، هوشمندانه به نظر بیاید، اما به خاطر داشته باشید، ماه آپریل (10 فروردین تا 12 اردیبهشت) پر از بارش باران است و با وجود اکثریتی جاذبه های توریستی در فضای بیرونی، ممکن است در برنامه های شما، مشکل به وجود بیاورد.

بسیاری از افراد در تابستان، به دیدن بارسلون می آیند، زیرا زمان تعطیلی مدارس است. تابستان در اینجا، گرم، مرطوب و شلوغ است. در این زمان، بومیان منطقه به جاهای دیگری می فرایند و در پاییز، که دما پایین می آید و شهر به آرامش سابق خود برمی شود، به بارسلون برمی گردند.

در خاتمه باید بگوییم، در هر زمان که به بارسلون می آیید، منتظر جمعیت بسیاری باشید؛ بارسلون پربازدیدترین شهر اسپانیا است.

برترین زمان سفر به بارسلون بر اساس هزینه هتل ها

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، برترین زمان سفر به بارسلون بر اساس هزینه مکان های اقامتی مانند هتل ها در ماه های زمستانی ژانویه، فوریه، مارچ (11 دی تا 11 فروردین) و ماه های پاییزی نوامبر و دسامبر (10 آبان تا 10 دی) است.

برترین زمان سفر به بارسلون بر اساس فستیوال ها و رویدادها

رویدادها و فستیوال های بهاری بارسلون

عید سنت جان (Verbena de Sant Joan)

این رویداد، بزرگ ترین، شلوغ ترین و دیوانه وار ترین مهمانی بارسلون در طول سال است. شب 23ام ژوئن (2 تیر)، شب آتش، آتش بازی و کیک های کوکا است. شما در این شب، ساعات کمی را می توانید بخوابید. حدودا 70 هزار نفر در یکی از سواحل بارسلون، این عید را جشن می گیرند.

طبق روایاتی، سنت جان، شش ماه زودتر از مسیح به دنیا آمده است؛ برای همین این عید، شش ماه قبل از سال نو است.

سونار (Sónar)

سونار، یک فستیوال موسیقی الکتریکی سه روزه در ماه ژوئن (14 تا 16 ژوئن، 24 تا 26 خرداد) است که در سال 1944 پایه گذاری شده است.

رویدادها و فستیوال های تابستانی بارسلون

گرک (El Grec)

فستیوال گرک، فستیوال بین المللی تئاتر، پایکوبی، موسیقی و سیرک در بارسلون است که در ماه جولای (9 مرداد تا 10 تیر)، برگزار می شود. در طول تاریخ خود، این رویداد طولانی مدت به جاذبه اصلی تابستان در بارسلون تبدیل شده است.

فستا میجر دی گراسیا (Festa Major de Gràcia)

فستیوال خیابانی میجر دی گراسیا هر ساله از تاریخ 15 تا 21 آگوست (24 تا 30 مرداد) در بارسلون برگزار می شود. در سال 2017، این فستیوال 200 ساله شد. بسیاری از افراد می گویند، این فستیوال برترین فستیوال خیابانی است. محل برگزاری آن، در منطقه گراسیا در 20 دقیقه ای مرکز شهر بارسلون به سمت شمال غربی است. این فستیوال به دلیل میزبانی از فرهنگ های مختلف و رنگارنگ بودن آن، بسیار مشهور است.

رویدادها و فستیوال های پاییزی بارسلون

روز ملی کاتالونیا

فستیوال یک روزه روز ملی کاتالونیا در روز 11 سپتامبر (20 شهریور) برگزار می شود.

لامرسه (La Mercè)

فستیوال لامرسه به مدت یک هفته در سپتامبر در بارسلون برای جشن گرفتن فرهنگ کاتالونیا، برگزار می شود. در حین این فستیوال، بیش از 600 برنامه در پارک ها، خیابان ها و موزه ها برگزار می شود که تمام آن ها رایگان است. پایکوبی، سیرک و ارکستر از جمله برنامه های فستیوال لامرسه هستند. در این برنامه های هنرمندانه، تئاتر خیابانی، المان متمایز این فستیوال است.

روز ملی اسپانیا

روز ملی اسپانیا که جزو تغعطیلات سالانه این کشور است، در 12 اکتبر (20 مهر) برگزار می شود.

فیرا دی سانتا لوسیا (Fira de Santa Llúcia)

این فستیوال که در ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی) برگزار می شود، برای جشن گرفتن کریسمس است.

رویدادها و فستیوال های زمستانی بارسلون

روز سه پادشاه

به اعتقاد مردم اسپانیا در این روز، سه مرد خردمند، هدایایی را برای آغاز سال برای کل خانواده می آورند. تمرکز اصلی این فستیوال بر روی بچه ها است. این سه مرد سوار بر شتر در خیابان های بارسلون، به بچه ها هدیه و شکلات می دهند.

رتبه های بارسلون

گزارش رتبه بندی مسافرت دنیای و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه های بارسلون به توضیح زیر است:

  • اولین مقصد توریستی در اسپانیا
  • سومین مقصد توریستی خانوادگی در اروپا
  • پنجمین مقصد توریستی تابستانی
  • هشتمین مکان برتر توریستی در اروپا
  • نهمین مکان برتر توریستی در دنیا

چگونه در بارسلون، صرفه جویی کنیم؟

ناهار وعده اصلی است، خوب غذا بخورید. با سفارش از منوی روز ناهار، غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. وعده ای مشابه در زمان شام، هزینه بیشتری برای شما دارد.

در منطقه ها توریستی مانند لاس رامبلاس، غذا نخورید؛ این منطقه، معروف به سرو غذایی میانه با قیمتی گزاف است. از منطقه ها شلوغ فاصله بگیرید و مطمئن باشید غذایی بهتر با قیمتی مناسب تر پیدا خواهید کرد.

یک آپارتمان اجاره کنید؛ با بودن در آپارتمان، هزیه های غذا را به شدت کاهش دهید. در آنجا می توانید مواد اولیه را از بازارهای محلی تهیه کنید و وعده های کاتالانیایی خودتان را بپزید.

اسپانیا؛ آب و هوا و اقلیم

آب و هوا در منطقه ها مختلف اسپانیا، فرق دارد، اما در کل می توان گفت اقلیم حاکم، اقیانوسی است که موجب هوایی گرم و پاییزی پرباران می شود.

در مرکز کشور، اقلیم قاره ای به همراه فصول مختلف، زمستان هایی سخت و گاها تابستان هایی دم نموده، وجود دارد.

ماه دما (سانتی گراد) مقدار بارش (سانتی متر)
ژانویه12.83
فوریه13.93.8
مارچ15.64.8
آپریل18.34.3
می21.75.3
ژوئن25.63.8
جولای27.82.8
آگوست27.84.8
سپتامبر257.6
اکتبر20.68.6
نوامبر16.75.3
دسامبر13.34.6

جنوب کشور از اقلیم مدیترانه ای به همراه فصول کاملا متمایز و بارش های کوتاه مدت فصلی، زمستان هایی معتدل و تابستان هایی گرم، لذت می برد.

مانند بیشتر کشورهای مدیترانه ای، برترین زمان اکتشاف در کشور اسپانیا، بین ماه های می تا ژوئن و یا سپتامبر تا اکتبر است. این زمان به شما اجازه می دهد از آب و هوا لذت ببرید و از جمعیت زیاد توریستان در تابستان دوری کنید.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه12.7 سانتی گراد- 2.6 سانتی متر12.6 سانتی گراد- 2.2 سانتی متر12.4 سانتی گراد- 1.8 سانتی متر12.3 سانتی گراد- 1.4 سانتی متر
فوریه13.6 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر13.4 سانتی گراد- 3.4 سانتی متر13.1 سانتی گراد- 3.2 سانتی متر12.8 سانتی گراد- 3 سانتی متر
مارچ15.2 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر14.8 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر14.3 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر13.9 سانتی گراد- 3.8 سانتی متر
آپریل17.6 سانتی گراد- 4.2 سانتی متر17 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر16.3 سانتی گراد- 3.9 سانتی متر15.6 سانتی گراد- 3.8 سانتی متر
می20.9 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر20 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر19.2 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر18.3 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر
ژوئن24.6 سانتی گراد- 3.4 سانتی متر23.7 سانتی گراد- 3.1 سانتی متر22.7 سانتی گراد- 2.7 سانتی متر21.7 سانتی گراد- 2.3 سانتی متر
جولای27.3 سانتی گراد- 2.6 سانتی متر26.7 سانتی گراد- 2.3 سانتی متر26.2 سانتی گراد- 2.1 سانتی متر25.6 سانتی گراد- 1.8 سانتی متر
آگوست27.8 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر27.8 سانتی گراد- 3.8 سانتی متر27.8 سانتی گراد- 3.3 سانتی متر27.8 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر
سپتامبر24.3 سانتی گراد- 6.9 سانتی متر23.6 سانتی گراد- 6.2 سانتی متر22.9 سانتی گراد- 5.5 سانتی متر22.2 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر
اکتبر19.5 سانتی گراد- 8.4 سانتی متر18.4 سانتی گراد- 8.1 سانتی متر17.3 سانتی گراد- 7.9 سانتی متر16.2 سانتی گراد- 7.6 سانتی متر
نوامبر15.7 سانتی گراد- 4.5 سانتی متر14.8 سانتی گراد- 3.7 سانتی متر13.8 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر12.8 سانتی گراد- 2 سانتی متر
دسامبر12.5 سانتی گراد- 4.4 سانتی متر11.6 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر10.8 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر9.9 سانتی گراد- 3.9 سانتی متر

در اسپانیا چه کنیم؟

جاذبه های کشور اسپانیا از جو فستیوالی و سواحل آن، فراتر است؛ هویت منطقه ای فراوان این کشور زیبا، میراث تاریخی شکوهمند، چشم اندازهای متنوع و شهرهای پویا و سرزنده، همه و همه، این کشور را تبدیل به مقصدی هیجان انگیز می نماید.

مادرید

شهر مادرید، مرکز اسپانیا، موزه های فوق العاده ای برای بازدید دارد؛ موزه پرادو (Prado) مشهورترین و البته زیباترین آن ها است. شهرداری پلاتزا (Plaza Mayor)، باغ گیاه شناسی دوست داشتنی و آرامش بخشی دارد؛ قصر سلطنتی به همراه دکوراسیون های زیبا، مکانی قابل توجه برای بازدید است. چندین میدان گاوبازی در شهر وجود دارد که می توانید در آن مراسم گاوبازی را دیدن کنید.

بارسلون

بارسلون، دیگر شهر این کشور باشکوه است که نباید آن را از دست بدهید. بسیاری از منطقه ها این شهر، سرزنده و فعال هستند. محله رامبلا در شهر شما را اغوا خواهد نمود؛ جایی که می توانید روز و شب در آن به گردش بپردازید. جاذبه های فراوانی چون کلیسای مقدس خانواده گائودی، موزه های متنوع، منطقه قرون وسطایی (باریو گاتیکو)، پارک گوئل، فروشگاه های بی شمار و بازارهای گوناگون، در این شهر وجود دارد.

اندلس

اندلس (Andalusia) میزبان گنج هایی است که نباید دیدن آن ها را از دست بدهید. کلیسا و مسجد کوردوبا، باغ های سویل الکازار (Sevilles Alcazar)، گرانادا و الهمبرا (Alhambra) از نقاط توصیه شده برای بازدید از اینجا هستند.

کاستیل

در کاستیل، تلدو (Toledo)، شگفتی دیگری است که نگاه شما را خیره خواهد نمود. تلدو، شهری قرون وسطایی، مشرف به تاگوس (Tagus)، دارای کلیساهای زیبا، موزه ها، قصرها، کلیسای گوتیک و صومعه های فراوان است.

راستا سنت جیمز

راستا سنت جیمز، راهی دیگر برای اکتشاف کشور است؛ البته با پای پیاده.

مکان های بسیاری در اسپانیا برای دیدن وجود دارد؛ وقتی به اینجا بیایید، متوجه می شوید یک بار آمدن کافی نیست!

در بارسلون چه کنیم؟ مکان ها، هتل ها، رستوران ها و توصیه ها

بارسلون، مرکز کاتالونیا، جاذبه توریستی قوی ای دارد. این شهر با کمتر از دو میلیون نفر جمعیت، در زمان تراکم توریستی به دو برابر جمعیت خود می رسد.

پیدا کردن مکان های اقامتی و غذا در اینجا بسیار آسان است؛ البته هزینه ها نیز بالا است. برای اکتشاف در این شهر به چند روز زمان، احتیاج دارید. در بارسلون، فرصت های عالی برای خرید و شهری با شب های زنده، پیدا خواهید کرد. در آنجا مکان های دیدنی بسیاری چون معماری های گائودی وجود دارد. گردش در رامبلای معروف تا بندرگاه، را از قلم نیاندازید؛ جایی که می توانید مجسمه کریستف کلمب را ببینید.

در پارک گوئل به گشت و گذار بپردازید و در بوکوریا (the Boqueria) که پر از فروشگاه است، خرید کنید.

محله قدیمی بری گوتیک را کشف و از موزه پیکاسو و موزه دالی، نقاشان معروف، دیدن و کلیسای جامع ساگرادا فامیلا را تحسین کنید.

در بارسلون، بعلاوه یک آکواریوم و موزه دریایی وجود دارد. پس از بازدید از مکان های دیدنی، برای استراحت به ساحل بروید.

بهار و پاییز، برترین زمان سفر برای بازدید از بارسلون است. سعی کنید در شهر از ماشین استفاده نکنید، به جای آن، با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و ترن که در تمام منطقه ها محبوب شهر ایستگاه دارند، جابه جا شوید.

شما قطعا با دیدن جاذبه های بی شمار این شهر سرزنده که چنین هویت شاداب و با نشاطی دارد، اغوا خواهید شد.

نکات اساسی در اسپانیا

فرودگاه های بین المللی بسیاری، به اسپانیا پرواز دارند.

شهفرایندان اروپایی، به ویزا احتیاج ندارند.

واحد پول رایج در کشور، یورو است.

بودجه لازم برای سفر به اسپانیا، معادل سفر به فرانسه است؛ یک وعده غذایی به صورت میانگین، 125 هزار تومان و یک اتاق دو نفره بین 300 هزار تا 600 هزار تومان به ازای هر شب هزینه خواهد داشت. اگر شام را به اسنک بار بروید، هزینه کمتری در انتظار شما است.

مشکل سلامتی به خصوصی در اسپانیا وجود ندارد.

برای سفر در داخل کشور، اتوبوس و قطار گزینه های ارزان و خوبی هستند؛ البته باید بدانید اجاره ماشین، گزینه عملی تری به شمار می آید.

اگر در پی سوغاتی برای دوستان و خانواده هستید، کفش، لباس، ظروف سرامیکی و صندل، گزینه های محبوب اینجا هستند.

چه زمانی به بارسلون برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه7142-225
فوریه8157-225
مارچ10171238
آپریل12194299
می15225318
ژوئن192611366
جولای222914344
آگوست222913376
سپتامبر202610317
اکتبر16225299
نوامبر12173246
دسامبر9143-226

هزینه روزانه توریستی در بارسلون

هزینه یک روز اقامت در بارسلون حدودا 1,560,000 تومان است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به بارسلون سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در بارسلون اجرا شده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / travel.usnews.com / frommers.com / vacationidea.com / thebesttimetovisit.com / besttimetogo.com

به "برترین زمان سفر به بارسلون؛ برترین مقصد گردشگری در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به بارسلون؛ برترین مقصد گردشگری در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید