به این 10 علت با قطار سفر کنید

به گزارش وبلاگ دلگرمی، بهره برداری پیروز از خطوط راه آهن کشورمان در سال 1227 شمسی معادل با 1848 میلادی، در شهر رشت انجام شد و هنوز هم می توان بقایای آن را به راحتی مشاهده کرد.

به این 10 علت با قطار سفر کنید

مزایای سفر با قطار زیاد است و بی دلیل نیست که سالانه افراد زیادی تصمیم به سفر با این وسیله نقلیه می گیرند. در حالت کلی افراد زیادی هستند که تمایل به سفر با قطار دارند و لذت پیمودن راستا در دل کوه، جنگل و صحرا برای آن ها دلچسب است. این افراد قطار را به هواپیما، اتوبوس یا وسیله نقلیه شخصی ترجیح می دهند. دلیل آن نیز این است که مزیت های آن از معایبش بیشتر است. در این بخش از وبلاگ دلگرمی شما را با تمام مزیت های سفر با قطار آشنا خواهیم کرد.

گستردگی خطوط ریلی

شبکه راه آهن از خطوط گسترده ای تشکیل شده که مقاصد متعددی دارد و به واسطه آن مسافران به راحتی می توانند با تهیه بلیت، حتی چندین مرتبه در روز رفت و آمد منظمی به مقاصد مورد نظر خود داشته باشند.

محل استقرار ایستگاه ها

به واسطه بار ترافیکی سبک و دسترسی راحت به ایستگاه اصلی مسافران، سفری هماهنگ و منظم را تجربه خواهند کرد. فقط کافی است مانند هر وسیله نقلیه دیگری در زمان و موعد مقرر در محل ایستگاه قطار حاضر شوید.

نظم و ترتیب

زمان بندی و برنامه ریزی که برای حرکت قطارها انجام می گردد در 95 درصد موارد بدون عیب و نقص و دقیق است و این موضوع در دسته مهم ترین مزایای سفر با قطار قرار می گیرد.

سفر با هر مقدار بار

در قطار شما به راحتی می توانید بدون معین سقف برای بار، سفری ایمن و راحت را تجربه کنید. حتی اگر بار اضافه داشته باشید درست برخلاف هواپیما احتیاج به پرداخت هیچ هزینه و مبلغی نخواهد بود.

دوستدار محیط زیست

سفر کردن با قطار به شما این امکان را می دهد که بدون ایجاد آلودگی و خطر برای محیط زیست، از مکانی به مکان دیگر نقل مکان کنید و مطمئن باشید که وسیله نقلیه شما یا خود شما آسیبی به محیط زیست نخواهید زد. به همین خاطر است که مسافرت با قطار را سفر سبز نیز می نامند.

تجربه یک سفر راحت

در حالت کلی قطارها در دو دسته اتوبوسی و کوپه ای موجود هستند. قطارهایی که به صورت کوپه ای فعالیت می نمایند فضایی راحت تر، آزادتر و با آسایش بیشتری به مسافران ارائه می دهند.

تفریح های متعدد

از جمله جذابیت های سفر با قطار این است که شما در کنار خود پنجره های بزرگ خواهید داشت تا بتوانید از تماشای منظره ها تماشای و بکر طبیعت زیبا و سرسبز یا کویری لذت ببرید.

تجربه یک سفر متفاوت و ایمن

یکی دیگر از مزیت های سفر با قطار این است که اگر سفر شما یک سفر طولانی باشد به راحتی می توانید در قطار استراحت کنید و بخوابید. شما می دانید بدون نگرانی و ترس از تصادف یا گمراه شدن در جاده، به مقصد خود خواهید رسید.

سکوت و دیگر هیچ

سکوت حاکم بر فضا که یکی دیگر از مزایای سفر با قطار محسوب می گردد به شما این امکان را خواهد داد که در آرامشی مطلق به افکار خود سر و سامان داده و تجربه ای خاص را در طول راستا داشته باشید.

خسته نمی شوید!

اگر در طول مدت زمان سفر خود در قطار خسته شدید یا احساس کردید که پاهای شما اذیت می شوند به راحتی می توانید در راهرو ها قدم بزنید و محیط اطراف و بیرون را از پنجره ها تماشا کنید.

اگر به ایران گردی علاقه دارید، مطلب گشتی هیجان انگیز در جاده دو هزار و سه هزار را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری، قلعه جنی کیش، خانه مخوف جن ها را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "به این 10 علت با قطار سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این 10 علت با قطار سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید