موانع سفر به شور شور چالدران برداشته می گردد

به گزارش وبلاگ دلگرمی، جهت دسترسی به آبشار شورشور چالدران با کوشش اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هموار شد.

موانع سفر به شور شور چالدران برداشته می گردد

جلیل رستم پور سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:

آبشار شور شور شهرستان چالدران، یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری این شهرستان به شمار می آید که تا به امروز جهت دسترسی گردشگران به علت نبود راه مناسب با دشواری هایی همراه بود ولی با کوشش این اداره کل در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت ها در منطقه ها گردشگری، به زودی با اتمام طرح ایجاد و بهسازی راه دسترسی به این آبشار، گردشگران با سهولت می توانند از آن بازدید نمایند.

رستم پور جزئیات این طرح را توضیح داد و گفت:

با توجه به بازدیدی که سال گذشته از این آبشار به عمل آمد، ایجاد راه مناسب برای دسترسی سهل و راحت گردشگران به آبشار، ضروری داشت که این پروژه در لیست طرح های توسعه زیرساخت های گردشگری اداره کل برای امسال، قرار گرفته و نهایتاً در پروژه های زیرساختی سال 96 مصوب و تخصیص اعتبار صورت پذیرفت.

رستم پور با اشاره به اینکه در این پروژه حدود 2 کیلومتر جهت دسترسی به آبشار، زیرسازی و بهسازی و آسفالت ریزی می گردد، اضافه کرد:

این پروژه از حدود دو ماه پیش با مدیریت و نظارت این اداره کل و با تامین اعتباری حدود سه هزار میلیون ریال آغاز شده و کمتر از یک ماه دیگر به اتمام می رسد.

آبشار عرب دیزج معروف به شور شور، در بخش دشتک (آواجیق) شهرستان چالدران در 22 کیلومتری ماکو و 40 کیلومتری چالدران در نزدیکی روستای عرب دیزج واقع شده که دارای منظره طبیعی بسیار زیبایی بوده که در نوع خود بی نظیر است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "موانع سفر به شور شور چالدران برداشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع سفر به شور شور چالدران برداشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید