می خواهید ضدآفتاب بخرید؟

به گزارش وبلاگ دلگرمی، با شروع فصل زمستان و کاسته شدن از شدت نور آفتاب، خیلی ها تصور می کنند که دیگر نباید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنند و به همین خیال، ضدآفتاب ها را کنار می گذارند. ولی پزشکان توصیه می کنند در هر شرایطی باید از ضد آفتاب های گوناگون استفاده کرد؛ ولی چه ضدآفتابی؟ و با چه ویژگی هایی؟

می خواهید ضدآفتاب بخرید؟

می خواهید ضدآفتاب بخرید؟

آشنایی با معیارهای انتخاب یک ضدآفتاب مناسب

با شروع فصل زمستان و کاسته شدن از شدت نور آفتاب، خیلی ها تصور می نمایند که دیگر نباید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت نمایند و به همین خیال، ضدآفتاب ها را کنار می گذارند. ولی پزشکان توصیه می نمایند در هر شرایطی باید از ضد آفتاب های گوناگون استفاده کرد؛ ولی چه ضدآفتابی؟ و با چه ویژگی هایی؟

به تازگی کرم های ضدآفتاب به طور جدی زیر سوال رفته اند! زیرا رتبه بندی بیش از 700 نوع از محصولات ضدآفتاب در ایالات متحده آمریکا نشان داد که 84 درصد این محصولات، حفاظت کافی از پوست در برابر آفتاب ندارند. مطالعه اجرا شده از طریق کار گروه محیط زیست که یک گروه غیرانتفاعی است به بررسی بیش از 400 مقاله درباره محتویات ضد آفتاب ها پرداخته است. یافته ها نشان می دهد که بسیاری از ضد آفتاب های رایج به سرعت در برابر آفتاب تجزیه می شوند و یا از بسیاری از اشعه های مضر از جمله ماورای بنفش ممانعت نمی نمایند.

ضدآفتاب ها هم رتبه دارند

رتبه بندی اجرا شده در جولای 2007 حاکی از یک مشکل مشابه است: تمام ضد آفتاب ها به طور مساوی تهیه نمی شوند. در عوض، محققان متوجه شدند که این مواد با همان عامل حفاظتی در برابر آفتاب (SPF)، در ارتباط با قدرت کلی شان در ممانعت از اشعه های ماورای بنفش، عملکردی از عالی تا ضعیف را داشته اند. با توجه به این که بسیاری از مردم هنگام انتخاب یک محصول ضدآفتاب، به تنهایی بر مساله SPF تاکید دارند، بنابراین این رتبه بندی ها نشان می دهد تعداد اندکی هستند که همه حرف را می زنند! عامل حفاظتی در برابر آفتاب (SPF) توانایی ممانعت از اشعه های ماورای بنفش B را می سنجد، اما هیچ چیزی در مورد قدرت ضدآفتاب در برابر اشعه های ماورای بنفش A نمی گوید که هر دو به طور یکسان، شکلی از تشعشع مضر هستند که موجب ایجاد تاول ها و از همه جدی تر، سرطان پوست می شوند. اشعه های ماورای بنفش A برعکس اشعه های ماورای بنفش B که موجب آفتاب سوختگی می شود، اثر فوری بر جای نمی گذارد.

عوارض اشعه ها

در معرض اشعه های ماورای بنفش A یا ماورای بنفش B قرارگرفتن می تواند به بروز مسائل جدی منجر شود. آمارها در آمریکا نشان می دهد هر سال 8000 نفر بر اثر بیماری سرطان پوست یا ملانوم که اغلب به دلیل در معرض بیش از حد بودن اشعه ماورای بنفش به وجود می آید، جان خود را از دست می دهند. دکتر ریگل می گوید: با وجود دلایلی که برای استفاده از مواد ضدآفتاب وجود دارد، این برچسب ها موجب می شود که استفاده صحیح از این مواد تحت الشعاع قرار گیرد.

معیار ضدآفتاب مناسب

آیا تصور می کنید فقط SPF معیار ضد آفتاب مناسب است؟ بله؟ اما عوامل دیگری هم موثر است.

SPF هنوز اهمیت دارد: هرچند که SPF چیز زیادی در مورد یک محصول ضد آفتاب نمی گوید اما باید هنوز هم عامل مهمی در انتخاب محصول باشد. دکتر رایگل پیشنهاد می کند که هرگز مقدار کمتر از 30 را انتخاب نکنیم.

توجه به ترکیبات: برخلاف SPF، عدد سریع و آسانی برای معین کردن قدرت یک ماده ضد آفتاب پیشگیری نمایند و از اشعه های ماورای بنفش A وجود ندارد. بهترین راه برای گفتن اینکه شما از محافظت کافی از اشعه ماورای بنفش A برخوردار هستید یا نه، این است که نگاهی به ترکیبات آن بیندازید. دکتر ریگل می گوید: دو ترکیب وجود دارد که نشان خوبی از این است که شما در برابر اشعه ماورای بنفش A، ایمن هستید: آوئوبنزون یا پارسول 1789.

با ثبات بودن: با توجه به این که ترکیبات بلوک نماینده اشعه ماورای بنفش A مهم هستند، آنها هم ممکن است موجب شود تا محصول ضد آفتاب، در آفتاب سریع تر تجزیه شود. به همین دلیل است که یک ماده سوم لازم است: ترکیباتی برای ثبات ماده ضد آفتاب. نوتروژن با تکنولوژی هلیکوپلکس یا هر چیز دیگری با مکسوری، انتخاب های برتر دکتر رایگل برای ثبات محصول ضد آفتاب می باشد.

استفاده زودهنگام و مکرر: اگر از محصول ضد آفتاب هنگامی استفاده می کنید که تازه بدن تان شروع به احساس گرم شدن کرده، در این صورت بسیار دیر شروع کرده اید و از قبل تاخیر داشته اید! پروفسور مارتین وین استاک استاد رشته پوست دانشگاه براون می گوید: برخی از مردم در مورد محصول ضد آفتاب هنگامی فکر می نمایند که شروع به احساس گرم شدن در پوست شان می نمایند! اما به آنها دوز خطرناک اشعه ماورای بنفش، بسیار قبل از این موقع، رسیده است! دکتر وین استاک توصیه می کند که نیم ساعت قبل از رفتن به بیرون، از محصول ضدآفتاب استفاده نمایند و هر دو ساعت یک بار از آن دوباره استفاده نمایند.

می خواهید برنزه شوید؟ دکتر هولی هان اخطار می کند که: هیچ محصول یا ترکیب کامل وجود ندارد که بگوید محصول ضد آفتاب می تواند به مقدار کافی از ما در برابر سرطان پوست حفاظت کند. مهم این است که نه فقط از محصول ضد آفتاب استفاده کنیم بلکه از اصول ایمنی که به ما بارها و بارها گفته اند، تبعیت کنیم.

این اصول عبارتند از این که تمام سطوح بدن را به طور یکسان بپوشانیم، در ساعات خاص زیر آفتاب نرویم و مهم تر از همه این که پوست مان را با کلاه یا لباس نازک بپوشانیم. یادمان باشد برای لذت بردن از دریا و ساحل و شنا، باید ترکیبی از این موارد را همراه با یک محصول ضدآفتاب استاندارد و ایمن به کار ببریم تا نگران مسایل بعدی نشویم.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون

به "می خواهید ضدآفتاب بخرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهید ضدآفتاب بخرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید