نسل نو فوتون تونلند آماده ورود به بازار ایران

به گزارش وبلاگ دلگرمی، خرید خودروی باکیفیت و قیمت معقول این روزها دغدغه اصلی مشتریان در بازار است. اگر این دغدغه در کلاس و سگمنت ها تقسیم گردد، بیشتر و حساس تر خواهد شد. خودروهای پیکاپ یکی از کلاس های خودرویی است که بعضی از مشتریان برای حمل بار و بعضی دیگر به علت عدم توان خرید خودروهای SUV آن را انتخاب و اقدام به خرید می نمایند. در داخل کشور خودروهای پیکاپ به علت نداشتن تنوع فراوان از سوی تولیدنمایندگان همچنان دارای بازار بسیار داغ و البته مجذوب کننده است. به تازگی تصاویر مختلفی از حضور نسل تازه فوتون تونلند در ایران منتشر شده است.

نسل نو فوتون تونلند آماده ورود به بازار ایران

برنامه بازارسنجی این پیکاپ 2 دیفرانسیل آغاز شده است و احتمال آن بسیار زیاد است که در ماه های آینده، به بازار عرضه گردد. طرفداران فوتون خوب می دانند که در چین، فوتون از نام تونلند برای پیکاپ هایش استفاده نمی کند؛ اما وقتی صحبت از بازار بین المللی باشد، از آنجایی که تونلند پیروز ترین پیکاپ صادراتی این شرکت است، فوتون ترجیح داده است تا محصولات نوش را با همان نام شناخته شده تونلند به جهانیان معرفی کند.

بیشتر بخوانید: نسخه نو فوتون تونلند با پیشرانه دو لیتری توربو به بازار آمد

پیکاپ نو کمپانی فوتون، تونلند 9 نام دارد و به عنوان خودروی کار و تجاری فول آپشن به بازارهای صادراتی راه پیدا نموده است. در شرایطی فوتون تونلند 9 فراوری می گردد که همچنان عرضه فوتون تونلند S (نسخه موجود در بازار ایران) در بسیاری از بازارهای هدف فوتون ادامه دارد؛ زیرا پایه فنی تونلند اولیه و تونلند S بر مبنای تویوتا هایلوکس بوده و برای همین محبوبیت زیادی را برای خود فراهم نموده است. برای همین فراوری تونلند S و نسل اول همچنان ادامه دارد و در سال 2019 با فیس لیفتی دوباره به خط فراوری بازگشت.

فوتون تونلند 9 یا همان یوتو (نسل نو فوتون تونلند) قابلیت عرضه با 2 پیشرانه را دارد. پیشرانه اول از نوع بنزینی و توربوشارژر است که با حجم 2 لیتر توان 238 اسب بخار را با گشتاور 360 نیوتن متر فراوری می کند. پیشرانه دوم از نوع دیزلی توربو است که آن هم با حجم 2 لیتر، توان 163 اسب بخار را با گشتاور 390 نیوتن متر فراوری می کند. این توان به وسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو و عقب منتقل می گردد. فوتون این اجازه را به مشتریان داده است تا تونلند 9 دیزلی و بنزینی را در نسخه های تک دیفرانسیل و یا 2 دیفرانسیل سفارش گذاری نمایند.

در نمونه 2 دیفرانسیل تونلند نو، مانند گذشته این امکان فراهم است تا انتقال قدرت به صورت الکتریکی تنظیم گردد. بعلاوه قفل هوشمند LSD در دیفرانسیل عقب این پیکاپ چینی تعبیه شده است و باعث می گردد تا هرزگردی در این محور به حداقل ممکن برسد.

در نسخه فول آپشن نسل نو فوتون تونلند، می توان شاهد امکاناتی مانند 2 کیسه هوا (کیسه هوای پرده ای و جانبی جلو سفارشی)، سیستم کنترل پایداری، کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه آغاز حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرم مصنوعی، آینه تاشو برقی، گرمکن جایگاه های جلو، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، چراغ روشنایی روز، استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل، دوربین 360 درجه و بلوتوث بود.

بیشتر بخوانید: بایک BJ40 با دیار خودرو به بازار می آید

فوتون تونلند در نسخه های اولیه داشبورد خیلی ساده ای داشت، اما در نسخه های نوتر با داشبورد مشابه با فوتون ساوانا به خریداران تحویل داده شده است. این طرح داشبورد برای یک پیکاپ بسیار مجذوب کننده است. فوتون تونلند 9 در نسخه کم آپشن تک دیفرانسیل بنزینی و دیزل قیمتی حدود 14 هزار و 700 تا 15 هزار و 100 دلار را دارد و نمونه فول آپشن آن با قابلیت 2 دیفرانسیل نزدیک به 19 هزار و 800 تا 20 هزار و 400 دلار ارزش گذاری شده است.

***

شما می توانید حدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ دلگرمی مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "نسل نو فوتون تونلند آماده ورود به بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل نو فوتون تونلند آماده ورود به بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید