نمایشگاه مجازی کتاب فرصت خوبی برای اهالی نشر است

به گزارش وبلاگ دلگرمی، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران؛ با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: بخش فرهنگ و هنر و رسانه طی یکسال اخیر بیشترین ضرر را دیدند، اما متاسفانه آنگونه که باید نتوانستیم از این بخش ها حمایت کنیم زیرا شرایط به دلیل بیماری کرونا خاص بود.

نمایشگاه مجازی کتاب فرصت خوبی برای اهالی نشر است

وی با بیان اینکه بیشترین ضرر را ناشران و اهالی حوزه فرهنگ متحمل شدند، اضافه کرد: با توجه به مسائلی مثل پرداخت حق بیمه و حقوق ها، بعضی از کارمندان ناشران بیکار شدند و نمایشگاه مجازی کتاب رویدادی است که می تواند به یاری اهالی نشر بیاید و بخش زیادی از مسائل مالی را جبران کند.

شریفی با اشاره به شرایط ناشران در استان چهارمحال و بختیاری شرح داد: بیماری کرونا شرایط کار را برای اهالی فرهنگ سخت کرد و مسائل عدیده ای در بخش نشر برای دست اندرکاران این حوزه به وجود آورد و معتقدم نمایشگاه مجازی برای افرادی که سالانه منتظر نمایشگاه کتاب تهران بودند امیدبخش باشد.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری های گسترده ناشران و مردم درباره نمایشگاه کتاب امیدوار هستم که استقبال خیلی خوبی از سراسر کشور از نمایشگاه مجازی کتاب گردد و قطعا بخش زیادی از مسائل حوزه نشر و احتیاج بخش زیادی از کتابخوان ها را نیز فراهم می نماید.

شریفی در بخش دیگر صحبت های خود بر لزوم حضور ناشران در فضای مجازی تاکید نمود و یادآور شد: ما حتی اگر مجبور نبودیم نمایشگاه را به صورت مجازی برگزار کنیم باید بستر حضور ناشران در فضای مجازی را خیلی زودتر فراهم می کردیم زیرا برنامه های زیادی تا به امروز درباره خرید و تخفیف کتاب و فروشگا ه های اینترنتی کتاب اجرا شده که با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده است.

ابراهیم شریفی در سرانجام گفت: امیدوارم این فرصت را غنیمت بشماریم و ناشران در فضای مجازی حضور داشته باشند زیرا این حضور باعث می گردد هواداران و علاقه مندان کتاب با کمترین هزینه و با سهولت و دسترسی بیشتری کتاب های مورد احتیاج خود را خریداری نمایند و این اقدام باید به صورت مستمر در طول سال ادامه داشته باشد.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب ها به صورت رایگان ارسال می شوند و علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب از اول تا ششم بهمن ماه به سامانه tehranbookfair.ir مراجعه نمایند.

ساعت بازدید و خرید در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به صورت 24 ساعته است و کتاب های ناشران داخلی با تخفیف 20درصدی و کتاب های ناشران خارجی با تخفیف 50درصدی ارائه می گردد

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نمایشگاه مجازی کتاب فرصت خوبی برای اهالی نشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب فرصت خوبی برای اهالی نشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید