کارشناسان بهداشت عمومی هشدار می دهند برای افراد واکسینه نشده مصونیت در برابر نوع دلتا سخت خواهد بود

به گزارش وبلاگ دلگرمی، در هفته های اخیر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است: این موج نو بیشتر افراد واکسینه نشده را هدف قرار می دهد.

کارشناسان بهداشت عمومی هشدار می دهند برای افراد واکسینه نشده مصونیت در برابر نوع دلتا سخت خواهد بود

دکتر دیوید فیسمن، استاد مدرسه بهداشت عمومی دالا لانا در دانشگاه تورنتو، معتقد است که این پدیده در کانادا هم مشابه خواهد بود. وی گفت: من معتقدم ما موجی را تجربه خواهیم کرد که بیشتر بر افراد واکسینه نشده ضربه خواهد زد. این افراد در پاییز امسال از این ویروس مصون نخواهند ماند.

تعداد مبتلایان بین افراد واکسینه نشده و دریافت کنندگان یک دوز واکسن از زمان شروع کارزار واکسیناسیون

به نام مثال، در کانادا، از زمان شروع کمپین واکسیناسیون در 14 دسامبر 2020 ، بیشتر موارد (89.7) موارد ابتلا در افراد واکسینه نشده رخ داده است.

بنوا باربو، استاد گروه علوم زیستی دانشگاه کبک در مونترال و متخصص ویروس شناسی می گوید: بله، برخی از افراد حتی پس از دریافت واکسن هم مبتلا خواهند شد، اما تعداد آنها بسیار کم است.

از ماه ژانویه در کانادا، تنها 0.5 درصد از مبتلایان افرادی بودند که دو دوز واکسن را دریافت کرده بودند.

تا 10 جولای، از 7.8 میلیون کانادایی کاملاً واکسینه شده، کمتر از 3000 نفر (0.04) مبتلا به کرونا شده اند.

در کانادا افراد واکسینه نشده 85 درصد از موارد بستری در بیمارستان و 82 درصد از مرگ و میر را تشکیل می دهند.

مبتلایان و بستری شده ها در کبک طی 4 هفته اخیر

حدود 90 درصد مبتلایان و بستری ها در کبک افرادی هستند که واکسینه نشده اند یا یک دوز از واکسن را دریافت کرده اند.

در انتاریو، 95.4 درصد مبتلایان ، 92.6 درصد ازبستری ها و 92.3 از مرگ و میرها از ماه دسامبر مربوط به افراد واکسینه نشده یا افراد کامل واکسینه نشده بوده است.

در آلبرتا، 94.7 از مبتلایان، 92.1 از بستری ها و 86.9 از مرگ و میرها از ژانویه مربوط به افراد واکسینه نشده یا کسانی بوده که کامل واکسینه نشده اند.

در بریتیش کلمبیا، نیمی از مبتلایان به کرونا در هفته گذشته بین 15 تا 29 سال سن داشتند و 95 درصد موارد جزو افرادواکسینه نشده یا کامل واکسینه نشده بودند. همه افرادی که تحت مراقبت های ویژه قرار دارند واکسینه نشده اند.

بنوآ باربو می افزاید که افراد واکسینه نشده نه تنها بیشتر احتمال دارد که مبتلا شوند، بلکه در صورت آلوده شدن به نوع دلتا، علائم شدیدتری خواهند داشت و در بیمارستان بستری خواهند شد.

روز پنجشنبه، فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک به افراد واکسینه نشده هشدار داد و گفت: شما نه تنها خود را در معرض خطر قرار می دهید، بلکه کل جامعه را هم در معرض خطر قرار می دهید.

به گفته مدیر بهداشت انتاریو، افراد واکسینه نشده هشت برابر بیشتر در معرض ابتلا و افراد 60 ساله 15 برابر بیشتر در معرض بستری شدن در بیمارستان هستند.

به گفته آژانس بهداشت عمومی کانادا، افراد واکسینه شده کاملا 70 درصد کمتر در بیمارستان بستری شده و 50 درصد کمتر در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

میزان مبتلایان در استان های کانادا

منبع: خبرکانادا

به "کارشناسان بهداشت عمومی هشدار می دهند برای افراد واکسینه نشده مصونیت در برابر نوع دلتا سخت خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان بهداشت عمومی هشدار می دهند برای افراد واکسینه نشده مصونیت در برابر نوع دلتا سخت خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید