آغاز فعالیت سامانه بارشی تازه در کشور

به گزارش وبلاگ دلگرمی، خبرگزاری خبرنگاران-کارشناس سازمان هواشناسی کشور از آغاز فعالیت سامانه بارشی تازه و کاهش محسوس دما در بخش های مختلف کشور از امروز خبر داد.

آغاز فعالیت سامانه بارشی تازه در کشور

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دلگرمی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ فریبا گودرزی گفت: امروز در نواحی شمال غرب، غرب، شمال شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی با پیش بینی بارش های پراکنده برای امروز در بخش هایی از مرکز کشور، گفت: این سامانه بارشی فردا چهارشنبه در نوار شمالی، بخش هایی از مرکز، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، فعال بوده و بارش ها تا روز های پایانی هفته تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین شدت بارش برای امشب را - که در حد هشدار نارجی نیز است - در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب و شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال شرق سمنان و ارتفاعات تهران، زنجان، قزوین و البرز پیش بینی کرد و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن راستا ها و لغزندگی جاده ها و کاهش دید را از نتایج آن عنوان و به رانندگانی که قصد تردد در این محور ها را دارند، تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

گودرزی گفت: علاوه بر بارش ها، رویداد جوی دیگر در کشور وزش باد های شدید در بخش هایی از مرکز کشور از جمله اصفهان، یزد، فارس و کرمان است که می تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود. این شرایط برای روز های چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر مناطقی که گفته شد، در دامنه های جنوبی البرز، جنوب شرق و به تدریج برای شرق و شمال شرق کشور انتظار می رود.

وی ادامه داد: همچنین امروز و فردا فرایند کاهشی دما را به میزان 4 تا 6 درجه برای استان های ساحلی دریای خزر انتظار داریم. همچنین روز چهارشنبه در غرب و شمال غرب و پنجشنبه در دامنه های جنوبی البرز، بخش هایی از مرکز و شمال شرق و جمعه برای نواحی شرق و جنوب شرق کشورمان، هوا 6 تا 8 درجه سردتر می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی مطرح کرد: دریای خزر و خلیج فارس نیز طی روز های آینده مواج و متلاطم هستند.

گودرزی آسمان تهران را هم برای امروز، نیمه ابری تا ابری پیش بینی کرد و گفت: احتمال بارش های پراکنده و گاهش وزش باد در مرکز هم وجود دارد. بیشینه دما برای تهران امروز به 18 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آغاز فعالیت سامانه بارشی تازه در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فعالیت سامانه بارشی تازه در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید