اخبار و رویدادها

آشنایی با دریاچه سد بارون در ماکو ، آذربایجان غربی

سد بارون یکی از بزرگ ترین سدهای استان آذربایجان غربی به شمار می رود و در 12 کیلومتری جنوب شهرستان ماکو، روی رودخانه زنگمار و در نزدیکی روستای بارون احداث شده است. رودخانه ای که از کوه های مرزی ایران و ترکیه سرچشمه می گیرد و در نهایت به رود ارس می پیوندد.

1 فروردین 1403

عکس ، پرنده زیبایی که 20 سال از چشم ها پنهان مانده بود

پرنده ای پر سر و صدا با ظاهری درخشان که به وسیله سازمان حفاظت از پرندگان آمریکا به عنوان پرنده گمشده در لیست قرار گرفته بود پس از 20 سال برای نخستین بار دیده شد.

5 اسفند 1402

شکست ناامیدکننده گوشی نو سامسونگ مقابل آیفون 15

گر چه سامسونگ گوشی پرچمدار خود را چند ماه پس از آیفون 15، معرفی نموده اما به نظر می رسد حداقل در رقابت باتری ها بازی را واگذار نموده است.

10 بهمن 1402

ایده های مجذوب کننده استایل و لباس مناسب تولد به سبک های مختلف

تولد یکی از مناسبت های مهم است و انتخاب لباس مناسب برای این روز، اهمیت زیادی دارد. واضح است که انتخاب لباس مناسب جشن تولد، یک تصمیم مهم است. لباسی که برای تولد انتخاب می کنید، باید هم شیک و مجذوب کننده باشد و هم با مکان و نوع مراسم تولد شما هماهنگی داشته...

5 بهمن 1402

تصاویر خیره کننده تلسکوپ اقلیدس از ماده تاریک!، عکس

دیجیاتو نوشت: اقلیدس واضح ترین نگاه را به اجرام شناخته شده و دیده نشده قبلی ارائه می دهد که بخش های عظیمی از آسمان را شناسایی می نماید.

18 آبان 1402

این 7 تا شما را در مازندران نمک گیر می نمایند!

گاتا، کچیله نون، پنجه کش، دَلَه دَکُرده نون، کِلانی، قالاج و کَلَن، نام هفت نان محلی استان مازندران است که از زمان های گذشته تا امروز در شهرهای مختلف این استان پخته می شوند و در لیست میراث ناملموس کشور نیز به ثبت رسیده اند. این 7 تا شما را در مازندران نمک...

5 آبان 1402

نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1402 اعلام شد

نتایج کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته 1402 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور نهاده شد.

13 شهریور 1402

پوتین: قدرت و حجم مالی روسیه از آلمان پیشی گرفت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست شورای توسعه استراتژیک و پروژه های ملی اعلام نمود که بر اساس گزارش بانک جهانی، فدراسیون روسیه از نظر برابری قدرت خرید و حجم مالی از آلمان پیشی گرفته است.

1 شهریور 1402

اسپانیا، هند، فرانسه، آمریکا و چین در صدر آمار شرکت کنندگان بخش بین الملل

به گزارش خبرنگاران ، جشنواره فیلم کوتاه تهران به عنوان جشنواره فیلم کوتاه مورد تائید آموزشگاه اسکار شناخته می گردد که سالانه پذیرای چندین هزار اثر از فیلم سازان سراسر دنیا است.

18 مرداد 1402

صدراعظم آلمان درباره شبکه های اجتماعی: نفرین ایجاد می نماید ، کتاب خواندن بهتر است

یورونیوز نوشت: این سیاستمدار سوسیال دموکرات گفت: این، نفرین رسانه های اجتماعی است: اینکه در حباب هایی که دورمان ایجاد نموده ایم، بنشینیم. در این حباب ها چیزهایی به ما پیشنهاد می گردد که قبلا هم مطابق با آن فکر می کردیم.

7 مرداد 1402

توافق ستاره محبوب گل محمدی با پرسپولیس ، موفقیت درویش در ماموریت بزرگ

هافبک دفاعی محبوب یحیی گل محمدی با این تیم برای ادامه فصل به توافق دست یافت.

19 تیر 1402

ساخت محصولات نانویی برای بهبود عملکرد خودروها در روزهای گرم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد نانو، یکی از شرکت های فناور، مایع خنک کننده موتور بر پایه اتیلن گلیکول برای خودروهای سبک فراوری و به بازار عرضه می نماید که به علت داشتن نانوذرات عملکرد بهتری نسبت به خنک کننده رایج در بازار دارد.

19 خرداد 1402

یک تب مرگبار در شمال کشور ، فوت دومین جوان بر اثر بیماری تب شالیزار

با افزایش کشت و کار شالی حساسیت در بروز تب شالیزار در مازندران افزایش یافته و مسئولان می گویند در صورت مراجعه به موقع 90 درصد تب شالیزار بهبود می یابد.

15 اردیبهشت 1402

رعایت ضوابط میراث فرهنگی در ساخت و سازهای شهر خرم آباد الزامی است

ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای بدست آمده، رعایت ضوابط میراث فرهنگی در ساخت و سازهای شهر خرم آباد الزامی است.

10 اردیبهشت 1402

عکس، لولان 3800 ساله از دل خاک بیرون آمد

لولان 3800 سال پیش در یک بیابان بزرگ که در شمال تبت واقع شده زندگی می کرد است.

2 اردیبهشت 1402

ری تریسینگ در الدن رینگ آن چیزی نبود که می خواستیم

یک سال بعد از عرضه الدن رینگ، فرام سافت ور ری تریسینگ را با بروزرسانی 1.09 به پلتفرم های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سریز ایکس و پی سی اضافه نمود. از همه بیشتر سایه های ری تریسینگ شده و انسداد محیطی(1) خوب پردازش شده اند و به چشم می آیند، گرچه هیچ یک از آنها در...

27 فروردین 1402

گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و جمهوری آذربایجان

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرامف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امشب سومین دور مذاکرات تلفنی خود را در خصوص آخرین تحولات مناسبات دوجانبه انجام دادند.

26 فروردین 1402

هزینه وام مسکن مقرون به صرفه تر شد

روند کاهشی هر برگ اوراق مسکن از اواخر سال گذشته شروع شده و دامنه آن به امسال هم کشیده شده است. به طوریکه متاهل های ساکن تهران می توانند با پرداخت کمتر از 89 میلیون تومان نسبت به اخذ این وام اقدام نمایند.

24 فروردین 1402

مرگ بازیگر مصائب مسیح در 48 سالگی

هریستو ژیوکوف بازیگر بلغارستانی که سابقه بازی در فیلم مصائب مسیح ساخته مل گیبسون را در کارنامه داشت در سن 48 سالگی درگذشت.

16 فروردین 1402

رزرو تور کیش ارزان از تهران و سایر شهرها

کیش یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جزیره های جنوب کشورمان ایران است. طبیعت زیبا، امکانات رفاهی عالی و تنوع تفریحات و... در جزیره کیش باعث شده است تا کیش در تمام طول سال، شاهد گردشگران بسیار زیادی باشد که با خرید تور کیش به این جزیره سفر کرده اند.

15 فروردین 1402
تعداد: (706)