برگزاری دیجی کالای حوزه هوافضا در کشور
به گزارش وبلاگ دلگرمی، یک تیم نوآور درصدد است تا در تابستان امسال نمایشگاه مجازی هوافضا را با مشارکت شرکت های تولیدکننده این حوزه برگزار کند.
مهران محمدزاده، مدیر گروه تیم نوآور نمایشگاه هوایی مجازی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هوایی مجازی، گفت: با توجه به اینکه حوزه هوافضا از حوزه های مورد علاقه طیف وسیعی از مردم است و لبه فناوری و مظهر پیشرفت هرکشوری محسوب می گردد؛ در سطح بین الملل در زمان های از قبل مشخص شده، نمایشگاه های هوافضا در کشورهای مختلف برگزار می گردد.
وی نمایشگاه های هوافضا را محلی برای معرفی و فروش محصولات شرکت های مطرح از قبیل ایرباس و بوئینگ دانست و ادامه داد: اما با توجه به اینکه این نمایشگاه ها در بازه های زمانی چند روزه و در کشور خاصی برگزار می گردد و بازدید بعضی از آنها محدود به مدیران و کارشناسان حوزه هوایی است، از این رو عامه مردم فرصت بازدید از این نمایشگاه ها را ندارند و از سوی دیگر هزینه های رفت و آمد نیز چالش دیگری است که پیش روی آنها قرار گرفته است.
محمدزاده خاطر نشان کرد: بر این اساس با راه اندازی نمایشگاه هوایی مجازی، این فرصت برای کلیه علاقه مندان فراهم می گردد که در هر زمان و مکانی از منزل یا محل کار خود از نمایشگاه هوایی مجازی برگزار شده، بازدید نمایند و از سوی دیگر شرکت های فراورینماینده محصولات هوایی نیز می توانند با هزینه خیلی کمتر به معرفی محصولات خود بپردازند.
وی عدم ایجاد محدودیت در زمان معرفی محصول و تحمیل هزینه جابجایی و غرفه سازی را از دیگر مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی هوافضا نام برد.
مدیر گروه تیم نوآور نمایشگاه هوایی مجازی با تاکید بر اینکه کلیه افراد می توانند از این نمایشگاه بازدید داشته باشند، ادامه داد: کلیه نهادهای دولتی و خصوصی فراوری نماینده محصول هوایی می توانند در این نمایشگاه غرفه داشته باشند و به معرفی و تبلیغ محصولات فراوریی خود بپردازند.
وی در مورد مشارکت نهادهای اقتصادی مانند صندوق های پژوهش و فناوری در این نمایشگاه، خاطر نشان کرد: تا به امروز جلسات حضوری با نهادهای اقتصادی و صندوق های پژوهش و فناوری را برای حضور و معرفی این نمایشگاه برگزار کردیم، ولی حمایتی از این رویداد نکردند و تنها مرکز رشد پژوهشگاه هوافضا به وسیله واگذاری محل استقرار هسته نوآور نمایشگاه هوایی مجازی از تیم ما حمایت نموده است.
محمدزاده با اشاره به رویکرد تجاری سازی این نمایشگاه برای محصولات دانش پایه حوزه هوافضا، یادآور شد: این رویداد و نمایشگاه هوایی مجازی می تواند محلی برای معرفی توانمندی ها و قابلیت های محصولات هوایی ملی و بین المللی و تجاری سازی فناوری ها و محصولات دانش بنیان پایه هوافضا موثر باشد و نقشی مشابه دیجی کالای هوافضایی را در سطح ملی و بین المللی بازی کند.
وی زمان رونمایی و معرفی نهایی نمایشگاه هوایی مجازی را در تابستان امسال دانست و گفت: محصولات فناورانه عرضه شده در این نمایشگاه در زمینه های هواپیما، بالگرد، پهپاد، موتور و یا سایر زیرسامانه های مرتبط با محصولات هوافضایی است. همچنین می تواند زیرساخت های تست و آزمون در حوزه هوافضا در سطح نهادهای دولتی و خصوصی و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را نیز معرفی کند.
به گفته وی، سایت نمایشگاه هوایی مجازی به آدرس www.virtualAerospacExpo.com است.،ایسنا
منبع: ایران آنلاین