بهره برداری از 2 مجموعه بوم گردی تاسیسات گردشگری داورزن

به گزارش وبلاگ دلگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن از بهره برداری از 2 مجموعه اقامتگاه بوم گردی خبر داد.

بهره برداری از 2 مجموعه بوم گردی تاسیسات گردشگری داورزن

وبلاگ دلگرمی مشهد - محمد عبدالله زاده ثانی گفت: یکی از این مجموعه های جهانگردی اقامتگاه بوم گردی یلدا در روستای هدف جهانگردی مزینان است که با سرمایه گذاری 25 میلیارد ریال راه اندازی شده است.

آسیاب های آبی و بادی، کاروانسرا های تاریخی بین راهی، مساجد تاریخی، یخدان های قدیمی، آتشکده آذربرزین مهر، روستا های تاریخی مزینان و باشتین، منطقه ها ییلاقی و آبشار های منطقه بفره و کویر برخی از آثار تاریخی و طبیعی داورزن هستند.

او گفت: مزینان از روستا های هدف جهانگردی است و از جمله آثار شاخص این روستا کاروانسرای مزینان است که در فهرست موقت میراث جهانی ثبت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی داورزن گفت: همچنین یک اقامتگاه بوم گردی در روستای صدخرو در راستا جاده تهران- مشهد با هزینه 17 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که توسعه این مجموعه جهانگردی همچنان نیازمند تسهیلات است.

عبدالله زاده ثانی گفت: علاوه بر 2 اقامتگاه مزبور، سه مجموعه دیار کهن کاهک، بهانگر و نرگس مزینان نیز در این شهرستان فعال و پذیرای زائران و جهانگردان هستند.

او گفت: این شهرستان با بهره مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در راستا جاده باستانی ابریشم و جاده اصلی تهران - مشهد و عبور سالانه 25 میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از آن، شرایط مناسبی برای جذب جهانگرد دارد.

/ ا.د

وبلاگ دلگرمی خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بهره برداری از 2 مجموعه بوم گردی تاسیسات گردشگری داورزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 2 مجموعه بوم گردی تاسیسات گردشگری داورزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید