دریاچه کومله گیلان

به گزارش وبلاگ دلگرمی، در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی ایران سفری به گیلان خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام دریاچه کومله را مورد آنالیز قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

دریاچه کومله گیلان

کومله شهری زیبا در 5 کیلومتری شهرستان لنگرود می باشد. کومله شهری توریستی در نزدیکی چمخاله می باشد و منظره ها بکر بسیاری را در خود جای داده است. رودخانه های زیبا ، محلات مختلف ، طبیعت سرسبز و جنگل های بی مثلش زبان زد همگان است. این شهر دریاچه زیبایی را در خود جای داده که به دریاچه کومله معروفیت دارد.این دریاچه تا دریای خزر 10 کیلومتر تا ارتفاعات شمالی البرز و کوه پرشکوه در حدود 1 کیلومتر فاصله دارد.

دریاچه کومله یا استخر طبیعی کومله در جنوب روستای کومله واقع در چهار کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود در استان گیلان قرار گرفته است. این دریاچه، سه آبگیر جداگانه را شامل خواهد شد که طول بزرگترین آبگیر در حدود یک کیلومتر و عرض آن چهارصد متر است.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • آبشار زمرد تالش گیلان
  • آبشار لاتون گیلان
  • غار آویشو گیلان
  • قله درفک گیلان

فاصله دریاچه تا سواحل دریای خزر و ساحل زیبای چمخاله در حدود ده کیلومتر و تا ارتفاعات شمالی البرز و کوه پرش کوه در حدود یک کیلومتر است. در نزدیکی دریاچه امکانات تفریحی از قبیل قایق سواری و رستوران برای رفاه گردشگران تعبیه شده است.

در اطراف دریاچه، شالیزارهای کاشت برنج و مزارع چای بوفور قابل مشاهده است، بعلاوه این دریاچه میزبان خیلی از پرندگان کنار آبزی استان گیلان است که عموما برای گذراندن زمستان به این منطقه مهاجرت میکنند. با عبور از شهرستان لنگرود و با نگاه به آسمان، تعدادی اگرت کوچک و پرستوی دریایی به چشم می خورد که از سمت دریا و منطقه های مثل چمخاله و تالاب امیر آباد به سوی جنوب لنگرود یعنی قسمت کومله در حال پروازند.

استان گیلان با منطقه ها زیبا و طبیعت بکری که دارد بسیار مورد توجه گردشگران است. شهرهای زیبایی مثل کومله موجب شده اند تا گیلان به یک استان مهم توریستی تبدیل گردد.

شهر کومله به طور طبیعی و جغرافیایی از تفریحگاه های گوناگونی برخوردار است. طبیعت بکر و سرسبز منطقه کومله و نیز منظره ها و چشم اندازهای آن بسیار شگفت انگیز و منحصر به فرد است و چشم هر بیننده ای را به خود جذب می نماید.

رودخانه ای به نام خرشتم لات که در ادامه به بندر چمخاله می ریزد در سمت جنوب شرقی شهر و حاشیه سرسبز آن در منطقه ای به نام لات محله قرار گرفته است، بعلاوه جنگل های سرسبز اطراف شهر می تواند محلی برای جذب گردشگران و تفریحگاه مناسبی برای آنان باشد.

راستا دسترسی به استخر کومله

دریاچه به وسیله کیلومتر 2 جاده لنگرود به رامسر، فرعی روستای کومله قابل دسترسی است.

منبع: تاپ تراول

به "دریاچه کومله گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه کومله گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید