رعایت ضوابط میراث فرهنگی در ساخت و سازهای شهر خرم آباد الزامی است

به گزارش وبلاگ دلگرمی، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای بدست آمده، رعایت ضوابط میراث فرهنگی در ساخت و سازهای شهر خرم آباد الزامی است.

رعایت ضوابط میراث فرهنگی در ساخت و سازهای شهر خرم آباد الزامی است

عطا حسن پور اظهار کرد: در ساخت و سازهایی که در سطح بافت تاریخی و قدیمی شهر خرم آباد انجام می شود، باید ضوابط میراث فرهنگی رعایت شود.

وی شرح داد: برای حفاظت از بافت تاریخی شهر باید نوع نگاه و نگرش مدیریت استان و مردم نسبت به ارزش این بافت تغییر کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه بافت قدیمی و تاریخی شهر هویت آن را نمایان می کند و همه در حفاظت از آن مسئول هستیم، افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که اداره کل میراث فرهنگی لرستان در این راستا دارد، ثبت جهانی دره خرم آباد است که خوشبختانه در این زمینه روند خوبی سپری شده است.

حسن پور بیان نمود: با حمایت های استاندار لرستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و همچنین مساعدت مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال حاضر ثبت جهانی دره خرم آباد از اولویت 27 به اولویت نخست کشور تبدیل شده و بزودی خبرهای خوبی در این خصوص منتشر می شود.

وی ادامه داد: برای حفاظت از بافت تاریخی شهر خرم آباد آماده هر گونه همکاری با سازمان نظام مهندسی، شهرداری، راه و شهرسازی و دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی هستیم.

منبع: همگردی

به "رعایت ضوابط میراث فرهنگی در ساخت و سازهای شهر خرم آباد الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت ضوابط میراث فرهنگی در ساخت و سازهای شهر خرم آباد الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید