ساخت محصولات نانویی برای بهبود عملکرد خودروها در روزهای گرم

به گزارش وبلاگ دلگرمی به نقل از ستاد نانو، یکی از شرکت های فناور، مایع خنک کننده موتور بر پایه اتیلن گلیکول برای خودروهای سبک فراوری و به بازار عرضه می نماید که به علت داشتن نانوذرات عملکرد بهتری نسبت به خنک کننده رایج در بازار دارد.

ساخت محصولات نانویی برای بهبود عملکرد خودروها در روزهای گرم

کاهش استهلاک سیستم خنک نماینده، کاهش دفعات روشن شدن فن خودرو، جلوگیری از جوش آوردن خودرو، افزایش مقاومت سیستم خنک نماینده در برابر خوردگی، کاهش دمای آمپر در زمان استفاده از کولر، افزایش عمر واشر سرسیلندر و بهبود کارآیی موتور خودرو، جلوگیری از تشکیل رسوب در رادیاتور خودرو و نیز کاهش چشمگیر مصرف سوخت خودرو، از جمله مزایای این محصول است.

شرکت فراوریی دیگری نیز اقدام به فراوری انواع رادیاتورهای تقویت شده با فناوری نانو نموده است. این شرکت برای انواع خودروهای موجود در بازار رادیاتور تقویت شده با نانوذرات فراوری می نماید.

روغن موتور نیز نقش بسزایی در عملکرد خودرو در روزهای گرم تابستان دارد؛ از این رو محققان دو شرکت فناور گواهی نانومقیاس برای روغن موتورهای نانویی خود دریافت نموده اند.

روغن موتور فراوری شده برای چهار مدل خودرو قابل استفاده است. وجود نانوذرات در روغن موتور موجب افزایش طول عمر روغن و موتور خودرو می گردد. این نانوذرات قادرند منافذ موجود در سیستم موتور را پر نمایند و در نتیجه روغن کاری با کارایی بهتری انجام می گردد. بهبود روغن کاری منجر به دفع سریع تر و کارآمدتر گرما از خودرو می گردد.

فناوران یکی دیگر از شرکت ها نیز برای خودروهای سواری فیلترهای حاوی الیاف نانویی فراوری می نماید. فیلتر هوای حاوی نانوالیاف پلیمری از دیگر دستاورد این شرکت ها است که برای خودروهای سنگین کاربردی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ساخت محصولات نانویی برای بهبود عملکرد خودروها در روزهای گرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت محصولات نانویی برای بهبود عملکرد خودروها در روزهای گرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید