عکس ، پرنده زیبایی که 20 سال از چشم ها پنهان مانده بود

به گزارش وبلاگ دلگرمی، پرنده ای پر سر و صدا با ظاهری درخشان که به وسیله سازمان حفاظت از پرندگان آمریکا به عنوان پرنده گمشده در لیست قرار گرفته بود پس از 20 سال برای نخستین بار دیده شد.

عکس ، پرنده زیبایی که 20 سال از چشم ها پنهان مانده بود

تینا مزدکی: یک تیم بین المللی از دانشمندان 75 مایل از شیب های کوهستانی را طی کردند تا از پرنده ای که دیگر پیدایش نبود اولین عکس ها را بگیرند. قیقه سر زرد (Prionops alberti) به وسیله سازمان حفاظت از پرندگان آمریکا به عنوان پرنده گمشده در لیست نهاده شد زیرا تقریباً 20 سال بود که دانشمندان آن را ندیده بودند.

با این حال دانشمندان منصرف نشدند. گروهی از دانشمندان دانشگاه تگزاس در ال پاسو به همراه محققین کنگویی از مرکز تحقیقات علوم طبیعی، در سفری شش هفته ای راهی Itombwe در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو شدند.در این سفر آن ها همه پرندگان، دوزیستان و خزندگان را مورد مطالعه قرار دادند.

در حین کاوش در جنگل های ابر در دامنه های یک کوه، تیم به طور تصادفی به قیقه سر زرد با کاکل زرد روشن و پرهای سیاه آن برخورد کرد. این پرندگان زیبا عمدتاً از حشرات و سایر طعمه های کوچک تغذیه می نمایند. قیقه سر زرد در گروه های بسیار پر سر و صدا در طبقه میانی جنگل، قسمتی که میان کوتاه ترین و بلندترین درختان جنگل مشاهده شد.

این سفر شش هفته ای بعلاوه باعث کشف یک گونه جانوری دیگر شد، قورباغه شکم قرمز که از دهه 1950 دیگر دیده نشده بود. در حالی که تماشا عکس های این دو جاندار شگفت انگیز است، دانشمندان همچنان نگران آینده آن ها هستند.

لیست قرمز IUCN نشان می دهد که قیقه سر زرد ممکن است تا سال 2080 بیش از 90 درصد از محدوده حیات خود را به علت تغییرات آب و هوایی از دست بدهد. چراکه بهره برداری از معادن، قطع درختان و بعلاوه پاک سازی جنگل ها برای کشاورزی، به عمق جنگل های محدوده Itombwe نفوذ می نماید. در حال حاضر محافظت از این جنگل های استوایی فرصت خوبی برای مطالعه و تحقیق در خصوص جانوران قبل از از بین رفتن گونه آن ها است.

منبع: popsci

58323

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، پرنده زیبایی که 20 سال از چشم ها پنهان مانده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، پرنده زیبایی که 20 سال از چشم ها پنهان مانده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید