گردشگری فیلم؛ گردشگری با جاذبه هایی همیشگی

به گزارش وبلاگ دلگرمی، سینما در کنار مزیت های هنری، سرگرم کنندگی و بعضا آموزشی خود، در زمینه گردشگری هم کارایی مثبتی دارد.

گردشگری فیلم؛ گردشگری با جاذبه هایی همیشگی

گردشگری سینمایی موضوع جدیدی نیست و برآمده از تاریخ طولانی فرهنگ های محبوبی است که بر انتخاب سفر تاثیر می گذارند. در انگلستان، اگر مزایای ویژه فیلم و سینما، مانند گردشگری را هم در نظر بگیریم، این صنعت هر سال 6٬000٬000٬000 پوند (6 میلیارد پوند) به اقتصاد یاری می نماید؛ در حالی که این رقم در هند برابر با 6٬200٬000٬000 دلار (6.2 میلیارد دلار) است.

تعداد فیلم هایی که شرکت دنیای سینمایی مارول فراوری می نماید با انواع گردشگری سینمایی، تقریبا یکسان است. بازتماشامایندگان به استودیوهای جهانی می فرایند تا در فضایی مشابه آن چه که در فیلم ها نشان داده می شوند اسب سواری نمایند، یا این که به نیوزیلند می فرایند تا در جنگل ها و کوه هایی راه بفرایند که محل فیلم برداری ارباب حلقه ها بوده است.

مسافران برای این که صرفا به این خاطر که سایتی محل ساخته شدن یک فیلم محبوب بوده است، به جایی سفر نمایند باید انگیزه داشته باشند. مثل هواداران سریال خاطرات خون آشام که با انگیزه تماشا میستیک فالز به شهر کاوینگتون در استان جورجیا در آمریکا سفر می نمایند.

انواع دیگر گردشگری فیلم عبارت هستند از: گردشگری فیلم های نوستالژیک، گردشگری فیلم های مشهور، رویدادها، جشنواره های بین المللی فیلم وچندین نوع دیگر. بعلاوه، جاذبه های ساخته شده، تورهای استودیویی، پارک های موضوعی، نمایش های واقعی، نمایشگاه های موزه و بازی های ویدئویی که بر اساس مقصدهای واقعی ساخته شده اند هم در این مقوله می گنجند.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com

به "گردشگری فیلم؛ گردشگری با جاذبه هایی همیشگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری فیلم؛ گردشگری با جاذبه هایی همیشگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید