نشان دادن جاذبه های گردشگری ایران اولویت ماست

به گزارش وبلاگ دلگرمی، سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان به همراه قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان و کارشناس دیپلماسی عمومی سفارت با روشن ممداف، رئیس شبکه آذ تی وی باکو ملاقات کرد.

نشان دادن جاذبه های گردشگری ایران اولویت ماست

روشن ممداف در سخنانی، اظهار کرد: مردم جمهوری آذربایجان به فرهنگ ایران علاقه مند هستند و فرهنگ مشترک ما و ایران بسیار غنی است. تعداد آذر ی زبانان که در ایران زندگی می نمایند با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست.

رئیس شبکه آذ تی وی باکو اضافه کرد: مردم ما خواستار اخذ اطلاعات دقیق و بیشتر در خصوص ایران، سنت ها و آداب و رسوم ایرانی ها هستند.

وی ادامه داد: ایران در حوزه فیلم و سینما حرف های زیادی برای گفتن دارد و در این حوزه ها می تواند به ما یاری کند.

روشن ممداف اعلام کرد: ما در شبکه آذ تی وی باکو، شبکه مدنیت (فرهنگی) از پخش موسیقی ایرانی، فیلم ها و سریال های ایرانی استقبال می کنیم. نشان دادن جاذبه های گردشگری و زیبایی های ایران در حوزه فرهنگی و هنری برای ما اولویت است.

وی پیشنهاد تهیه یادداشت تفاهمنامه همکاری بین شبکه آذ تی وی باکو و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای تبادل فیلم و سریال را داد.

لزوم ساخت فیلم و سریال های مشترک ایران و جمهوری آذربایجان

موسوی، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با اشاره به سالگرد روابط سی ساله بین ایران و آذربایجان، روابط سیاسی بین دو کشور را خیلی خوب ارزیابی کرد.

وی اضافه کرد: شبکه های استانی جمهوری اسلامی ایران که تمام استان های ما را شامل می شوند و تعدادی از آنها در تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان و قزوین می توانند در تبادل برنامه با آذ تی وی شهر باکو همکاری نمایند.

موسوی از امضای یادداشت تفاهم بین شبکه آذ تی وی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی بین ایران و جمهوری آذربایجان جا دارد که شاهد پخش فیلم های بیشتری از ایران در شبکه تلویزیونی آذربایجان باشیم.

در ادامه این ملاقات، پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو از ساخت فیلم و سریال های مشترک استقبال کرد و اضافه کرد: این امر از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و سازمان سینمائی ایران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ساخت مشترک فیلم های سینمایی و سریال ها می توانند با شما همکاری نمایند.

بنابر این گزارش، ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه های برگزاری مراسم نوروز، اجلاس کمیسیون مشترک مالی، توسعه روابط رسانه ای، ساخت فیلم و سریال های مشترک و تهیه مستندی از ایران به وسیله وبلاگ دلگرمی جمهوری آذربایجان همکاری می نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نشان دادن جاذبه های گردشگری ایران اولویت ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشان دادن جاذبه های گردشگری ایران اولویت ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید