هیدتاکا میازاکی: بدون وجود Ico سری بازی سولز هم وجود نداشت

به گزارش وبلاگ دلگرمی، سری بازی های سولز یکی از آن دسته آثاری است که در دهه اخیر روی توسعه بسیاری از بازی ها تأثیر گذاشته و بسیاری از سازندگان از آن الهام گرفته اند. به تازگی هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، خالق بازی های سولز، اعلام نموده است که بدون وجود بازی Ico در پلی استیشن 2، آثار معروف و برجسته او هم وجود نداشتند.

هیدتاکا میازاکی: بدون وجود Ico سری بازی سولز هم وجود نداشت

در پرونده ویژه ای که سایت فامیتسو به مناسبت 20 سالگی عرضه بازی Ico در ژاپن تدارک دیده، چهره های مطرحی درباره الهام بخش بودن این بازی در کارهایشان اشاره نموده اند. یکی از افراد، هیدتاکا میازاکی بوده است که به نقش مهم این بازی روی خلق خود اشاره نموده است.

میازاکی که در سال های اخیر الگوی بسیاری بوده، شرح می دهد که اگر او در خانه دوستش به تجربه بازی Ico نمی پرداخت، در همان وهله اول ممکن بود اصلا وارد صنعت بازی های ویدیویی نگردد.

بازی Ico به وسیله استودیو بسته شده ژاپن سونی و تیمی درون آن که با نام تیم ایکو شناخته می شد، توسعه داده شده و 20 سال پیش به وسیله شرکت سونی برای کنسول نسل ششمی پلی استیشن 2 به انتشار رسید. طراح و کارگردان این بازی فامیتو اوئدا است. Ico داستان پسربچه جوانی را روایت می نماید که به خاطر اینکه به همراه شاخ متولد شده است، دهکده اش او را در یک جنگل محبوس نموده اند. در حالی که ایکو در جنگل به جست وجو می پردازد، او با دختر جوانی به نام یوردا آشنا می گردد که به وسیله موجوداتی سایه وار تعقیب می گردد. شما که کنترل ایکو را بر عهده دارید، باید به یوردا یاری کنید تا از قلعه خارج گردد. اهمیت و ظرافت کار این است که این یاری و پیوند میان این دو شخصیت به وسیله یک مکانیک ساده در گیم پلی ایجاد شده است. با این مکانیک شما باید در طول راستا خود دست یوردا را بگیرید و این گونه به سفر و ماجراجویی خود ادامه دهید.

میازاکی درباره این بازی می گوید: برای من به شخصه قضیه این گونه بود. پس اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و شغل نوی را آغاز کردم، من مدتی از بازی ها کمی دور بودم تا اینکه طبق یک پیشنهاد، بازی Icoرا در خانه یکی از دوستانم تجربه کردم. آن یک تجربه زیبا و ناگفته بود و داستانی را روایت می کرد که هیچ گاه تصورش را ننموده بودم و من بسیار برای دوستم متأسف هستم اما به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و آرام بودم.

او در ادامه می گوید: این زمانی بود که از شرکتی که در آن زمان در آن کار می کردم خارج شدم و آغاز به کار در فرام سافتور کردم. وقتی می گویم این اثری است که زندگی من را تغییر داد، اغراق نمی کنم و افتخار می کنم که اثری که چنین تأثیر و نقشی را برای من ایجاد کرد، Ico و یک بازی از بازی های اوئدا-سان بود. سالگرد 20 سالگی Ico را به اوئدا-سان تبریک می گویم. به عنوان یک طرفدار، من مشتاق بازی های نو شما هستم. اسطوره شناسی خاصی که در بازی های شما از جمله Ico وجود دارد، همواره یکی از اهداف من بوده است.

در مقاله مفصل فامیتسو، چهره های مطرحی از جمله ماساهیرو ساکورای، سودا 51، نیل دراکمن، گیرمو دل تورو، یوکو تارو و بسیاری دیگر به این بازی ادای احترام نموده اند.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "هیدتاکا میازاکی: بدون وجود Ico سری بازی سولز هم وجود نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیدتاکا میازاکی: بدون وجود Ico سری بازی سولز هم وجود نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید