کاهش 80 درصدی گردشگران داخلی سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ دلگرمی، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کاهش 80 درصدی گردشگران داخلی سیستان و بلوچستان مشاهده می گردد.

کاهش 80 درصدی گردشگران داخلی سیستان و بلوچستان

علیرضا جلالزایی (مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان) درخصوص شرایطی که بسته شدن مرزها برای حضور توریستان خارجی در این استان بوجود آورده، گفت: شاهد شیوع پیک نو ویروس کرونا هستیم و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی بسته شده اند. البته طی ماه های گذشته ماهانه یک یا دو توریست خارجی داشتیم که بیشتر آنها از مرز میرجاوه پاکستان وارد استان می شدند و به وسیله راهنمایان و کارگزار مقیم هدایت می شدند.

او ادامه داد: توریستان اروپایی از کشورهایی مانند آلمان و حتا روسیه و توریستان فرهنگی از مرز پاکستان وارد ایران می شدند و مدتی را در استان سیستان و بلوچستان می ماندند. تا قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از این توریستان به استان می آمدند اما طی دوماه گذشته توریست نداشتیم.

جلالزایی با اشاره به آنکه درحال حاضر به علت نداشتن پایانه مسافربری مناسب و عدم صرفه مالی بخش توریستی دریایی استان سیستان و بلوچستان فعال نیست، درخصوص حضور توریستان داخلی در این استان گفت: در گذشته شاهد افزایش تعداد توریستان داخلی بودیم که بیشتر آنها طبیعت گرد بودند اما اکنون تعداد مسافران کاهش یافت. بیشتر مسافران از سمت بم و کرمان و ایرانشهر وارد استان می شدند و گاها از سمت بیرجند به سیستان و بلوچستان می آمدند اما اکنون با کاهش حدود 80 درصدی تعداد توریستان روبه رو هستیم.

منبع: همگردی

به "کاهش 80 درصدی گردشگران داخلی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 80 درصدی گردشگران داخلی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید