8مکان تفریحی معروف در کوش آداسی

به گزارش وبلاگ دلگرمی، پارک های سرگرمیی و بنادر کوش اداسی

یکی از مقصدهای گردشگری محبوب میان ایرانیان، شهر کوش آداسی است. کوش آداسی، به دلیل نزدیکی به دریا و بعلاوه همجواری با جزیره ساموس یونان، بعلاوه آب و هوای خوب و در کنارش امکانات سرگرمیی مناسبی که دارد، برای گردشگرانی که به ترکیه سفر می نمایند، از جذابیت های خاصی برخوردار است و معمولا گردشگران در هر سفر به ترکیه، برای سرگرمی به مراکز سرگرمیی و پارک هایآبی و بنادر کوش آداسی، به این شهر بندری نیز می فرایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم این پارک ها و مراکز سرگرمیی و بنادر کوش آداسی ترکیه را بهتر بشناسیم.

8مکان تفریحی معروف در کوش آداسی

همانطور که در بالاتر گفته شد، کوش آداسی شهری بندری است و شاید برایتان جالب باشد که بدانید معنای نام این شهر، جزیره پرنده است. این شهر 71 کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین، نوار ساحلی منطقه اژه قرار گرفته است. در سطر بالاتر گفیتم که کوش آداسی در نزدیکی جزیره ساموس یونان قرار گرفته است، به خاطر همین نزدیکی در فصل های بهار و تابستان، سفرهای منظمی با قایق های موتوری به جزیره ساموس یونان از جزیره کوش آداسی انجام می شود. همین صفات، این شهر بندری قدیمی را تبدیل به یکی از بنادر مهم منطقه مخصوصا در زمینه گردشگری تبدیل نموده است. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود ار وبلاگ دلگرمی می توانید به این شهر توریستی و زیبای ترکیه سفر کنید و از سفرتان لذت ببرید.

1- پارک ملی دلتای آیدین

این پارک زیبا در استان آیدین و در محدوده کوش آداسی و سکه قرار گرفته است. در واقع محل قرار گیری این پارک مقدس شناخته شده است و قدمتش به قرن 8 و 9 میلادی باز می شود. این پارک در زمره جاذبه های طبیعی کوش آداسی به شمار می رود و مملو از درختان بلند و محیطی سبز و زیباست. در این پارک، کنفدراسیون های علمی، سیاسی و فرهنگی برگزار می شود.

2- پارک آبی لانگ بیچ آکواریزورت

این پارک آبی یکی از مجهزترین پارک های آبی جزیره کوش آداسی و کشور ترکیه است و از بخش های متنوعی تشکیل شده است.از جمله این بخش های متنوع آبی می توان به یک استخر شنای متفاوت برای بزرگسالان، بخش قایقرانی، بازی های آبی، سرسره های آبی بسیار مرتفع، جت اسکی، استخرهای مختلف برای بچه ها و انواع و اقسام امکانات دیگر همانند سوناهای مختلف را دارا است. ضمن این که این مجموعه برای گردشگران بسیار مهیج و کامل است، برای ورزشکاران هم سالن ورزش های آبی وجود دارد.

3- پلاژهای کوش آداسی

پلاژ کالاماکی

پلاژ گوورچین آداسی

پلاژ یاوان سو

پلاژ اختصاصی بانوان

پلاژ کوشتور

پلاژ ییلانچی بورنو

پلاژ گوزل چاملی

پلاژ کارا اوا

پلاژ سوگی

4- پارک آبی آکوآ فانتزی

در منطقه افسوس، در مجاورت ساحل کوش آداسی مجموعه پارک های آکوآفانتزی به دلیل دارا بودن یک پارک بسیار بزرگ آبی با 26 سرسره بسیار بزرگ آبی و امکانات مهیج دیگری قرار گرفته است. این پارک عنوان برترین هتل آبی را در دنیا ازآن خود نموده است. سالانه افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلی خود به این پارک و هتل های اطراف آن سر می زنند. این هتل آبی بسیار فانتزی و زیبا، دارای معماری بسیار مدرن و زیبا است و از نظر سرویس دهی و امکانات رفاهی یکی از بهنرین های ترکیه و دنیا است. این هتل یکی از برترین نمونه های مراکز تفریحی و پارک های کوش آداسی ترکیه است. از جمله امکانات این هتل فوق مدرن و آبی می توان به استخرهای سرباز و سر پوشیده برای گروه سنی کودک وبزرگ سال، ساحل و پلاژ اختصاصی، زمین بازی بچه ها، باغ، حمام ترکی، بولینگ، پارک آبی و دیگر امکانت کامل این مجموعه اشاره نمود.

5- پارک ملی بیوک مندرس

این پارک دارای پلاژهای شنی و دره ای و حتی سنگی جالبی است که شاید در کمتر جایی از دنیا بتوان همانندش را دید. پارک بیوک مندس، به وسیله جاده کوش آداسی و سوکه قابل رفت و آمد است. این پارک در بخش شمالی، دارای یک پوشش گیاهی مدیترانه ای است که این پارک را به صورت خاص و ویژه ای زیبا نموده است. از جمله گیاهانی که در این پارک وجود دارند می توان از شاه بلوط و دفنه اشاره نمود. این پارک آخرین قسمت از فلات غربی آناتولی قرار گرفته است که در حال حاضر هم در معرض خطر انقراض قرار گرفته است. در کناره ها و حاشیه سواحل این پارک، لاک پشت های دریایی و فک مدیترانه ای زندگی می نمایند.

6- پارک آبی آدالند

یکی از پارک های جالب کوش آداسی، پارک آبی آدالند است. شما می توانید با سپری کردن یک روز کامل در این پارک، از انواع و اقسام تفریح های این پارک بهره ببرید و خسته نشوید. این پارک مجهز، مکانی بسیار عالی برای گذران وقت در کنار خانواده است و برای تمامی سنین مناسب است. مساحت آدالند، بیش از 25 هزار هکتار است و نزدیک به 20 نوع وسیله سواری بر روی آب دارد.

7- آب های گرم

در کوش آداشی شما می توانید برای استفاده از آب های گرم به مکان هایی همانند؛ آب گرم یاوان سو یا چیبان، آب گرم ونوس و آب گرم گوزل جاملی مراجعه کنید. این آب های گرم، دارای امکانات ساحلی می باشند و شما می توانید در زمان حضور در این آب گرم ها، با خیال راحت به استراحت بپردازید.

8- بنادر قایق های تفریحی و ناوها

شما در کوش آداسی می توانید به 2 اسکله مخصوص کشتی های توریستی و یک بندر قایق های تفریحی که در آن ظرفیت برای 650 قایق موجود است، بروید. در بندر کوش آداسی، کشتی های تفریحی همواره در حال بارگیری هستند و در فصل بهار و تابستان یعنی از اوایل ماه آوریل تا 20 ماه اکتبر، به صورت منظم به سمت جزیره یونانی ساموس مسافر برای تورهای تفریحی می برند. توجه داشته باشید که در فصل زمستان این سفرها با هواپیما و به صورت چارتر انجام می شود. تمامی قایق های تفریحی دارای تور آبی هستند و شما می توانید در سفر به این جزیره و استفاده از این قابق های تفریحی، اوقاتی خوش و خاطره انگیز داشته باشید.

منبع: الی گشت

به "8مکان تفریحی معروف در کوش آداسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8مکان تفریحی معروف در کوش آداسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید