تشدید اختلافات میان دولت فدرال با فرماندار تگزاس

به گزارش وبلاگ دلگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- خطوط هوایی آمریکا با انتقاد از اقدام فرماندار تگزاس اعلام کردند از دستورالعمل های دولت بایدن برای اجرای واکسیناسیون اجباری پیروی خواهند کرد.

تشدید اختلافات میان دولت فدرال با فرماندار تگزاس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دلگرمی، خبرگزاری رویترز گزارش داد، دو شرکت هوایی مستقر در استان تگزاس گفتند فرمان گرگ ابوت، فرماندار جمهوری خواه تگزاس را نادیده گرفته و از دستور دولت فدرال برای واکسیناسیون اجباری کرونا برای تمامی کارکنان و کارمندان خود پیروی خواهند کرد.

بر این اساس، شرکت هوایی ساوت وست در بیانیه ای اظهار داشت: اقدام نو فرماندار تگزاس چیزی را برای این شرکت تغییر نمی دهد. ما ترجیح می دهیم از دستورالعمل دولت در این زمینه پیروی کنیم.

جوبایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته به تمامی شرکت ها و سازمان ها دستور داده بود تا ارائه مدارک مربوط به واکسیناسیون کرونا از سوی تمامی کارمندان را به اسم پیش شرط ادامه همکاری در نظر بگیرند. بعلاوه کارکنانی که از انجام واکسیناسیون امتناع نمایند باید دوبار در هفته تست کرونا بدهند.

در حالی که هواداران دولت این اقدام بایدن را راهکار اساسی برای خروج از بحران کرونا می دادند منتقدان آن را مغایر با قانون اساسی و اقتدارگرایی ملی می دانند. گرگ ابوت، فرماندار جمهوری خواه تگزاس روز گذشته دستور داد در این استان قانون اجباری شدن واکسیناسیون کرونا لغو گردد و هیچ شرکت و سازمانی از این پس حق ندارد به خاطر نداشتن مدرک واکسیناسیون کارمند خود را از کار اخراج کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در واکنش به این اقدام فرماندار تگزاس گفت: تصمیم فرماندار تگزاس نه با قوانین دولتی و نه با اصول پزشکی مطابقت ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تشدید اختلافات میان دولت فدرال با فرماندار تگزاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید اختلافات میان دولت فدرال با فرماندار تگزاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید