دلایل کمبود بسته بندی های کادویی برای کریسمس

به گزارش وبلاگ دلگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- کریسمس یکی از مراسم های بزرگ و خاص در کشورهای اروپایی و آمریکایی می باشد که البته بعضی کشورهای آسیایی نیز این مراسم را جشن می گیرند . در مراسم کریسمس و سال نو میلادی کادو دادن و کادو گرفتن یکی از اصول مهم می باشد ولی مسئله ای که برای مردم از خود کادو مهم تر است بسته بندی آنهاست .

دلایل کمبود بسته بندی های کادویی برای کریسمس

این بسته بندی ها باید شیک و زیبا باشد بنابراین در کریسمس فروشگاه ها و آنلاین شاپ ها در پی تهیه پک های زیبا و مجذوب نماینده برای بسته بندی محصولاتشان هستند به همین سبب تقاضای انواع بسته بندی در کشورهای اروپایی و آمریکایی افزایش می یابد . حال می خواهیم بدانیم که آیا در قبال این افزایش تقاضاها، جعبه های بسته بندی به مقدار کافی وجود دارد و آیا این کشورها می توانند این احتیاجها را تأمین نمایند .

بحران کمبود بسته بندی در اروپا و آمریکا

کشور انگلیس یکی از کشورهای پیشرفته از نظر صنعتی و تکنولوژی می باشد . در این کشور مراسم کریسمس حال و هوای خودش را دارد و برای مردم بریتانیا این عید و مراسم آن بسیار حائز اهمیت می باشد . بعد از ورود و پاندمی ( همه گیر شدن ) ویروس کرونا در کشور انگلیس آنلاین شاپ ها افزایش یافت و بکارگیری پک های کارتنی و مقوایی متقاضیان زیادی پیدا کرد .

به نقل از اسکای نیوز در سال 2020 حدود 5 میلیارد پک بسته بندی در کشور انگلستان فروش رفته است ولی این روزنامه اذعان داشت موضوعی که اکنون مسئولین این کشور را تحت فشار قرارداده است کمبود پک های بسته بندی کارتنی و مقوایی می باشد .

در بریتانیا زباله های بازیافتی مانند کاغذ، مقوا و ... کاهش یافته است از این رو فراوری پک هایی که از مواد بازیافتی بدست می آیند به مشکل برخورده است علاوه بر کمبود زباله های خشک، بیماری کرونای کارکنان شرکت های فراوری جعبه و بسته بندی، کمبود رانندگان کامیون برای جابجایی و کمبود مواد اولیه نیز از عوامل مؤثر در بروز این مسائل و کاهش چشمگیر فراوری جعبه و کارتن می باشد . با نزدیک شدن به کریسمس این کمبود پک بیشتر نگران نماینده می شود زیرا فروشگاه ها احتیاج مبرم به جعبه دارند و ارائه محصولات بدون پک برایشان امکان ندارد تمام این مسائل ممکن است عید کریسمس را دچار مشکل نموده و معضل بزرگی بوجود بیاورد .

به نوشته فارس نیوز یکی از سران کنگره آمریکا هشدار داده است به علت کمبود کالاها ممکن است عید سال جاری دچار بحران شود . علاوه بر کمبود مواد بازیافتی بسته بندی، سرمای شدید و از بین رفتن مواد اولیه کاغذ و مقوا، باعث شده اند که صنعت چاپ و بسته بندی محصولات دچار مشکل شود و این می تواند عید کریسمس آمریکایی ها را نیز دچار بحران کند .

هم چنین در کنار کمبود و بحرانی که سرتاسر کشورهای آمریکایی و اروپایی را فرا گرفته است . بسته بندی های کارتنی و مقوایی بسیار نایاب شده اند و در صورت موجود بودن نیز با قیمت های گزاف به فروش میرسند . با ورود به لینک زیر استعلام قیمت آنلاین جعبه و کارتن بسته بندی تان را به دست آورید .

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی کمبود جعبه و بسته بندی به مشکل بزرگی تبدیل شده است ولی در کشور ایتالیا و شهر رم یکی از مسائل ، زیاد بودن زباله های خشک می باشد !

در پی گزارش که خبرگزاری ایمنا منتشر کرد مسئولین ایتالیا از زیاد بودن زباله های کادویی ابراز نگرانی نموده و گفته اند در عید کریسمس این زباله ها چندین برابر خواهد شد و حتی برای افرادی که در روزهای کریسمس به نحوی در جمع آوری زباله ها یاری نمایند 360 یورو جایزه در نظر گرفته اند این در حالیست که در کشورهای دیگر تمام کوشش بر این است که با آموزش مردم زباله های بازیافتی بیشتر شوند .

آمازون شرکتی با فروش انواع محصولات

آمازون یکی از شرکت های بزرگ آنلاین شاپ می باشد که بعد از کرونا توسعه بیشتری پیدا کرد و فروش آن چندین برابر شد گفته می شود آمازون تقریبا 80 مرکز توزیع محصولات دارد . انبارهای این شرکت وسعت بسیار زیادی داشته و چیزی حدود 10 هزار کارمند در شرکت آمازون مشغول به کار هستند این آمار نشان دهنده این است که این شرکت تا چه مقدار بزرگ می باشد .

شرکت آمازون در کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، لهستان و آلمان انبار دارد و روزانه محصولات زیادی را به سراسر جهان ارسال می نماید . این شرکت کارتن های بسته بندی مورد احتیاجش را خودش فراوری می نماید که البته این روزها آمازون نیز با کمبود جعبه های بسته بندی روبرو شده است و امیدوار است که بتواند احتیاجهای بسته بندی محصولاتش را برطرف نماید .

انواع بسته بندی های کادویی

در ایران نیز بعضی هموطنان مسیحی ما نیز جشن کریسمس را برگزار می نمایند البته امروزه برپایی این مراسم در ایران فراگیر شده و علاوه بر مسیحیان اغلب مردم کریسمس را جشن می گیرند .

برای بسته بندی هدایا از جعبه های کادویی استفاده می نمایند جنس این جعبه ها معمولا مقوایی است . مقواها ورق های نازکی هستندکه دارای گرماژ ( ضخامت ) متفاوتی می باشند . مقواها انواع مختلف دارندکه پرمصرف ترین آنها کرافت، ایندربرد، گلاسه و پشت طوسی می باشد . پرکاربردترین نوع مقوا برای تهیه و فراوری جعبه های کاردویی ایندربرد می باشد البته برای بسته بندی کادو از هاردباکس نیز اسستفاده می نمایند جنس هاردباکس از مقوایی ضخیم است که اصطلاحا مقوا کرجی نامیده می شود .

مرتبط بخوانید: برترین جعبه های کادویی

هاردباکس ها جعبه هایی محکم و مقاوم هستند برای مثال جعبه های موبایل از نوع هاردباکس می باشند . قیمت هاردباکس ها بالاتر از بقیه مقواها است بنابراین بعضی فروشندگان و فراورینمایندگان از مقوای ایندربرد بجای هاردباکس برای پک کردن محصولاتشان استفاده می نمایند . مقواها قابلیت چاپ بالایی دارند بر روی آنها چاپ افست اعمال می شود که تنوع رنگ خوبی داشته و سبب مجذوب نمایندهیت و زیبایی جعبه های می شود .

امروزه مردم جعبه هایی را برای هدیه دادن انتخاب می نمایند که شلوغ و پر از طرح نباشند و در فراوری و طراحی آنها یک یا دو رنگ بکار رفته باشد . رنگ های به روز و شیکی که توجه ها را به خود جلب می نماید و برای مخاطب مجذوب نماینده باشد . جنس جعبه های کادویی باید مقاوم و محکم باشد بطوریکه گاهی مخاطب برای مدتها آن را نزد خود نگه دارد .

همانطور که گفتیم تهیه هاردباکس هزینه بالایی نسبت به بقیه جعبه های مقوایی دارد بنابراین مشتریان می توانند برای کاهش هزینه پک خود از مقوای ایندربرد در گرماژ بالا که معمولا برترین آن 300 تا 350 گرم می باشد استفاده نمایند . مقوای ایندربرد سفید رنگ است و زیبایی خوبی دارد و می توان با انجام چاپ آن را به رنگ دلخواه مشتری درآورد .

با وجود تمام مسائل تهیه و فراوری بسته بندی در اروپا و آمریکا این کشورها سعی دارند مراسم عید کریسمس را به خوبی برپا نمایند و چه بسا برای برطرف این مشکل از کشورهای آسیایی یاری خواسته و مواد لازم برای فراوری بسته بندی را از آنها تهیه نمایند گرچه اکنون نیز در فروشگاه های کشورهای غربی و آمریکا بسته بندی های آسیایی به چشم می خورد و بعضی کشورهای آسیایی تحول خوبی در این صنعت داشته اند که ایران نیز از این تغییر و تحول دور نمانده و توانسته به موفقیت های خوبی در این زمینه برسد از نمونه شرکت های ایرانی که در فراوری انواع بسته بندی پیشرفت داشته اند می توان زرین کارتن، کارتن ساز و کارتن سازی آوین پک را نام بردمنبع: خبرگزاری آریا

به "دلایل کمبود بسته بندی های کادویی برای کریسمس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل کمبود بسته بندی های کادویی برای کریسمس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید