خسارت نزدیک به 300 میلیونی مونسون به مزارع ماهیان سردابی ایذه

به گزارش وبلاگ دلگرمی، رئیس اداره شیلات شهرستان ایذه از خسارت 2 میلیارد و 850 میلیون ریالی ناشی از بارش های مونسون به مزارع ماهیان سردابی این شهرستان اطلاع داد.

خسارت نزدیک به 300 میلیونی مونسون به مزارع ماهیان سردابی ایذه

علی سروستانی رئیس اداره شیلات شهرستان ایذه در رابطه با جزییات این خبر و برآورد اولیه از خسارات سیلاب و بارندگی های اخیر به حوزه آبزی پروری این منطقه گفت: تا به امروز یک میلیارد ریال به تاسیسات مزارع آبزی پروری ماهیان سردابی خسارت وارد شده.

به گفته او بعلاوه حدود یک و نیم تن ماهی قزل آلای رنگین کمان با ارزش یک میلیارد و 850 میلیون ریال در اثر وقوع سیلاب و تند باد ناشی از پدیده مونسون در یکی از مزارع پرورش ماهیان سردابی با میانگین وزنی حدود 10 تا 250 گرمی تلف شده است.

آقای سروستانی یادآور شد که همزمان با ورود سامانه بارشی مونسون به استان خوزستان به علت بالا بودن حجم بارندگی ها در شهرستان های ایذه و باغملک مزارع آبزی پروری نیز تحت تاثیر قرار گرفته است و هم اکنون شرایط جوی در این منطقه ها غیر قابل پیش بینی است و در شرایط آماده باش قرار داریم.

سامانه مونسون طی چند هفته گذشته با ورود به کشور و بعلاوه استان خوزستان موجب سیلابی شدن رودخانه ها و خسارت ها و تلفات اقتصادی و جانی شده است.

وبلاگ دلگرمی خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خسارت نزدیک به 300 میلیونی مونسون به مزارع ماهیان سردابی ایذه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت نزدیک به 300 میلیونی مونسون به مزارع ماهیان سردابی ایذه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید