راهنمای تور دوچرخه سواری در جاده آپیا؛ جاده باستانی رم

به گزارش وبلاگ دلگرمی، شهر رم، یک شهر بزرگ و بسیار شلوغ هست. ممکن است دوچرخه سواری در خیابانهای این شهر تماشایی بنظر سخت و غیرممکن بیاید؛ اما، دوچرخه سواری در جاده آپیا Appian Way که یکی از مشهورترین جاده های این کشور بوده، یکی از کارهایی است که می بایست حتما در سفر به رم انجام شود. جاده آپیا آنتیکا Appia Antica یا جاده آپیا Appian Way که در زبان ایتالیایی ویا آپیا Via Appia نامیده می شود، در گذشته جاده ای بسیار مهم بشمار می رفت که شهر رم را به شهر بریندیسی Brindisi در پاشنه ایتالیا متصل می کرد. این جاده توسط آپی وس کلودیوس کایکوس Appius Claudius Caecus در سال 312 پیش از میلاد ساخته شد و به همین دلیل، جاده آپیا Via Appia نام گرفت.

راهنمای تور دوچرخه سواری در جاده آپیا؛ جاده باستانی رم بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری رم | بازدید از پایتخت بی نظیر ایتالیا

برای تماشای این جاده می توانید از روشهای متعددی استفاده کنید؛ اما، بهترین روش استفاده از دوچرخه هست. شما به آسانی می توانید 16 کیلومتر اولیه این جاده از دروازه پورتا دی سن سباستیانو Porta di San Sebastiano تا منطقه سانتا ماریا دلا موره در جنوب شهر رم را با دوچرخه سواری بپیمایید. راستا دوچرخه سواری از محله کوآدرارو Quartiere Quadraro شروع می شود و از بیشتر بخشهای جاده آپیا می گذرد تا شما بتوانید مهمترین گوشه و نقاط این جاده باستانی را ببینید و داستانهای شگفت انگیزش را بشنوید. سپس، از درون پارک دلا کافارلا به نقطه شروع بازگشت. این نوشتار راهنمای تور دوچرخه سواری در جاده آپیا بوده که مهمترین گوشه های این جاده باستانی در شهر رم را به شما معرفی می کند.

دوچرخه سواری در جاده آپیا | محله کوآدرارو

محله کوآدرارو Quartiere Quadraro یک محله ساکت و آرام بوده که به وسیله ایستگاه مترو به نقاط دیگر شهر وصل شده است و یک نقطه ایده آل برای شروع تور دوچرخه سواری بشمار می رود. یکی از ویژگی های این محله، وجود نقاشی های خیابانی متعدد بوده که خیابانهای آن را برای دوچرخه سواری رنگارنگ و خوشایندتر می سازند. شما می توانید از یکی از مراکز کرایه دوچرخه، دوچرخه کرایه کرده و از این محله که نقطه شروع ماست، حرکت نمایید. سپس، از روی پل عابر پیاده که مخصوص دوچرخه نیز هست، عبور کنید. وقتی بعد از حدود صد متر به سمت چپ بپیچید، به پارک تورره دل فیسکاله Torre del Fiscale Park وارد می شوید؛ منطقه سبزی که قبل از پارک منطقه ای جاده آپیا واقع شده است.

دوچرخه سواری در جاده آپیا | پارک منطقه ای جاده آپیا

وارد شدن به پارک تورره دل فیسکاله Torre del Fiscale Park شما را به گذشته بر می گرداند. آبگذر آکوآ فلیس Aqua Felice که در قرون وسطی ساخته شده، برفراز دشت سرسبز این پارک و در مقابل آبگذر آکوآ کلودیا Aqua Claudia که آن هم در سال 52 پس از میلاد ساخته شد، واقع شده است. در طول این راستا، گاهی وقتی در میان این بناهای بسیار کهن دوچرخه سواری می کنید، جاده آسفالت به جاده سنگی تبدیل می شود. در سکوت پر آرامش پارک می توانید شهر رم را در دوردست ببینید. مناظر این پارک فوق العاده هستند و اگر یک راهنمای خوب و تخیل عالی داشته باشید، می توانید 2000 سال به عقب بازگشت.

بعد از گذشتن از یکی از طاقهای آبگذر آکوآ کلودیا Aqua Claudia، در امتداد یک زمین گلف و بر روی آسفالت پدال می زنید. بعد از گذشتن از این جاده و خیابان بسیار شلوغ و پر ترافیک آپیا نوئووا Via Appia Nuova به جاده واقعی آپیا Appian Way می رسید.

دوچرخه سواری در جاده آپیا | شروع جاده آپیا

حتی اگر زیباترین صفتهای دستوری به ذهن شما بیایند، برای توصیف احساسات فوق العاده ای که در طول اولین بار دوچرخه سواری در جاده آپیا Appian Way پیدا خواهید کرد، کافی نخواهند بود؛ ترکیبی از هیجان و لذت همراه با کنجکاوی کاملا معقول. جاده آپیا Appian Way به سمت جنوب پیش می رود. اگر به سمت چپ بروید، از شهر خارج می شوید و اگر به سمت راست بروید، به مرکز تاریخی در نزدیکی دروازه پورتا دی سن سباستیانو باز می گشت.

بهتر است به سمت چپ بپیچید تا بتوانید در ویرانه های تندیس ها، مقبره ها، معبدها و برج ها غرق شوید. اولین بنای تاریخی که در جریان تور دوچرخه سواری در جاده آپیا نظر شما را به خود جلب می کند، ویلا دی کوینتیلی Villa dei Quintili در سمت چپ جاده هست. این ویلای بسیار قدیمی که دارای آب گذر مخصوص به خود است، روی یک سنگپوز کوچک که توسط جریان گدازه های آتشفشانی بوجود آمده، ساخته شده است. بعد از پشت سر گذاشتن این ویلا، از کنار برخی ویرانه های باستانی و میان درختان صنوبر و سرو می گذرید.

دوچرخه سواری در جاده آپیا | آرامگاه سیسیلیا متلا و ویلای ماکسنتیوس

وقتی جاده آپیا Appian Way ساخته شد، هدف از ساخت این جاده آن بود که شهر رم با یک جاده مستقیم و بدون هیچ انحراف به کاپوآ Capua متصل شود. بنابراین، 90 کیلومتر اولیه این جاده یک راستا سنگفرش کاملا مستقیم و بدون انتها به نظر می رسد. تنها برخی از بخشهای این جاده سنگفرش هستند؛ بنابراین، برای دوچرخه سواری در آن به یک دوچرخه خوب شهری و برای پیمودن پر چالش ترین بخشهای آن به یک دوچرخه کوهستان نیاز پیدا خواهید کرد. در کیلومترهای بعدی جاده آپیا Appian Way، یک نقش برجسته مرمرین خواهید دید که یک مرد عریان را به نمایش می گذارد و سپس، برج کاپو دی بووه Capo di Bove در برابرتان قرار خواهد گرفت.

جاده آپیا Appian Way در کنار کلیسای سن نیکولا San Nicola باریک می شود. این کلیسا در نزدیکی قلعه کاتانی Castle of Caetani از قرن سیزدهم و آرامگاه سیسیلیا متلا Cecilia Metella متعلق به سال 50 پیش از میلاد مسیح واقع شده است. اگر بلیط بازدید از این آرامگاه را تهیه کنید، می توانید به بازدید از حمام های کاراکالا Baths of Caracalla و ویلای کوئینتیلی Villa dei Quintili نیز بروید. بنای مهم دیگری که در امتداد جاده آپیا Appian Way واقع شده، ویلای ماکسنتیوس Villa of Maxentius هست بهمراه سیرکی که تا 10 هزار تماشاگر را در خود جای می دهد. ورود به این ویلا آزاد است اما، می بایست دوچرخه خود را بیرون از محوطه بگذارید.

دوچرخه سواری در جاده آپیا | سردابه های راستا و انتها جاده

بعد از کمی پدال زدن به کلیسای سن سباستیان San Sebastian می رسید و به سردابه ها دسترسی پیدا خواهید کرد. در امتداد جاده آپیا Appian Way سه سردابه اصلی وجود دارند که بازدید از آنها برای عموم آزاد است: سردابه کالیکستوس Catacombs of Callixtus (که بخاطر وجود آرامگاه پاپ ها که پاپ های قرن دوم تا چهارم میلادی در آن دفن شده اند، بیشترین شهرت را دارد)، سردابه سن سباستیانو Catacombs of San Sebastiano (جایگاه یک کلیسای کوچک و آرامگاه سن سباستین) و سردابه های یهودی وینیا راندانینی Vigna Randanini (که همیشه با سردابه سن سباستیانو Catacombs of San Sebastiano اشتباه گرفته می شود، چرا که در نزدیکی هم واقع شده اند.)

بعد از بازدید از سردابه ها می توانید به جاده آپیا Appian Way باز گشت. اما، این بخش از جاده تنها برای پیاده ها و دوچرخه سواران نیست. اگر می خواهید تا مرکز شهر رم به دوچرخه سواری ادامه دهید، به سمت چپ بپیچید اما، مراقب خودروها و اتوبوس های موجود در راستا باشید تا خودتان را به دروازه پورتا سن سباستیانو Porta San Sebastiano برسانید. اگر می خواهید این راستا دایره ای شکل را به انتها برسانید، به سمت راست بپیچید، از کلیسای کوچک کو وادیس Quo Vadis بگذرید و بعد از 60 متر در سمت چپ به راستا کافارلا Via Cafarella وارد شوید.

در ادامه بخوانیدجاده آپیا؛ جاده ای باستانی و شگفت انگیز در رممنبع: همگردی

به "راهنمای تور دوچرخه سواری در جاده آپیا؛ جاده باستانی رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای تور دوچرخه سواری در جاده آپیا؛ جاده باستانی رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید