پارک المپیک مونترال، مکانی برای هیجان و رقابت

به گزارش وبلاگ دلگرمی، پارک المپیک، از جاذبه های گردشگری معروف مونترال در شهر کبک به شمار میرود. اگر قصد سفر به کانادا را دارید، پیشنهاد می کنیم برنامه های متنوع بخش های گوناگون آن را از دست ندهید.

پارک المپیک مونترال، مکانی برای هیجان و رقابت

پارک المپیک (Olympic Park) در مونترال، محوطه وسیعی است که آن را بیشتر با موزه های طبیعی، جشن های روباز، مسابقات و فعالیت های زمستانی آن می شناسند. پارک مزونوو (Maisonneuve Park) در کنار پارک المپیک واقع شده و باغ گیاه شناسی و حشره خانه مونترال در این پارک قرار دارند. پارک المپیک مونترال، بخش های گوناگونی از جمله موزه بایودوم، چندین استخر، بخش مسابقات بوکس و کُشتی را شامل می شود که قصد داریم در این مقاله، شما را با مهم ترین و معروف ترینِ آن ها آشنا کنیم.

استادیوم المپیک

استادیوم المپیک (Olympic Stadium)، با نام بیگ اُ (The Big O) نیز شناخته می شود و آن را به عنوان استادیوم اصلی میزبانی از مسابقات المپیک تابستانی 1976 بنا کردند که طراحی اش را راجر تیلیبرت (Roger Taillibert) فرانسوی برعهده داشته است. این استادیوم، بیش از 56،000 نفر ظرفیت دارد و از این لحاظ، بزرگ ترین استادیوم کانادا به شمار می رود. کنسرت های گوناگون، مسابقات بزرگ بیس بال، مسابقات نمایشی ماشین های هیولا، جام دنیای فوتبال زنان و چندین مسابقات دیگر را در این ساختمان برگزار می کنند.

نام بیگ اُ احتمالاً به ظاهر صدفی شکل و سقف شبیه دونات آن اشاره دارد. همچنین اسکیت بازان در تونل سیمانی آن که به حرف اُ (O) انگلیسی شبیه است، به تمرین حرکات نمایشی شان می پردازند. البته عده ای اُ (Owe) به معنی بدهی را برای آن در نظر می گیرند که هزینه بسیار بالای خرج شده برای این استادیوم را نشان می دهد. بیشترین تعداد تماشاگر در طول تاریخِ این استادیوم به سال 1977 تعلق دارد که گروه موسیقی راک پینک فلوید در آن کنسرت برگزار کرده بودند. رکورد بعدی به بازی فوتبال بین آلمان شرقی و لهستان در المپیک سال 1976 تعلق می گیرد که آلمان، 3 بر یک پیروز میدان شد و بیش از 72،000 نفر شاهد این بُرد بودند.

برج مونترال

برج مونترال (Montreal Tower)، بلندترین برج کج در دنیا به شمار میرود و ارتفاع آن به 165 متر می رسد و 45 درجه خمیدگی دارد. این برج به بخش شمالی استادیوم المپیک مونترال متصل است و تکیه داشتن به ساختمانی به آن وسعت، به سرپا ماندن آن کمک می کند. اگر بگوییم برج کج پیزا در ایتالیا، فقط با 65 متر ارتفاع و 5 درجه خمیدگی به معروفیت دنیای دست پیدا کرده است، عظمت و منحصر به فردی برج مونترال را بهتر درک خواهید کرد. می توانید از طریق آسانسور شیشه ای آن به بالای این برج بروید و به دورنمای بی نظیر شهر مونترال دسترسی داشته باشید. برنامه زمانی و ورودی برج مونترال با توجه به سن بازدیدکنندگان و فصل بازدید فرق دارد.

جشن های روباز

بعضی از جشن ها و رویدادهایی خاص در گردشگاه پارک المپیک مونترال (Olympic Park Esplanade) برگزار می شوند. اولین جمعه ها (First Fridays)، یکی از جشن های پرطرفداری است که آن را در اولین جمعه هر ماه از اردیبهشت تا مهر برپا می کنند. در این روز، موسیقی زنده اجرا می شود و تعداد زیادی رستوران های سیار را به این مکان می آورند و تنها موضوعی که کار شما را سخت می کند، انتخاب میان غذاهای خوشمزه آن ها است. این قسمت در زمستان ها به مسابقات اسکیت سواری و زمین پایکوبی اختصاص دارد. روز ملی کبک یا همان روز تولد سنت ژان باتیست (Nativity of Saint John the Baptist) نیز از دیگر رویدادهای مهم این بخش به شمار می فرایند. بیشتر این فستیوال ها رایگان هستند و بهتر است برنامه های آن را قبل از مراجعه به صورت آنلاین چک کنید تا در بهترین زمان ممکن خودتان را به آنجا برسانید.

موزه بایودوم

پارک المپیک در سال 1976 از بازی های المپیک تابستانی میزبانی کرد و بعد از آن، تغییرات بسکمک در کاربری بخش های مختلف آن به وجود آوردند. یکی از بزرگ ترین تغییرات آن، تبدیل استادیوم دوچرخه سواری به یک باغ وحش سرپوشیده بود که آکواریوم و باغ گیاه شناسی را نیز دربرمی گیرد. بیودوم یا همان بایودوم مونترال (Montreal Biodome)، پنج اکوسیستم گوناگون از جنگل آمازون گرفته تا قطب جنوب و گیاهان بومی و حیوانات مختص هر کدام را شامل می شود.

دیگر جاذبه ها

افلاک نمای مونترال (Montreal Planetarium)، برنامه هایی دائمی درمورد فضا برگزار می کند و می توانید در تئاترهای آن، فیلم های متنوعی راجع به ستاره شناسی تماشا کنید. باغ گیاه ناسی مونترال (Montreal Botanical Garden) نیز روبه روی پارک المپیک واقع شده است و باغچه های سرپوشیده در گلخانه و باغ هایی در فضای باز را دربرمی گیرد. همچنین رویدادهایی نظیر گاردنز آف لایت (Gardens of Light) و باترفلایز گو فری (Butterflies Go Free) را نیز در این باغ برگزار می کنند که با همکاری حشره خانه مونترال (Montreal Insectarium) صورت می گیرد.

این حشره خانه، بیش از 150،000 گونه مختلف از بندپایان و 100 نمونه زنده آن از جمله رتیل و عقرب را شامل می شود. استادیوم ساپوتو (Saputo Stadium) در سال 2008 تأسیس شد و 20،000 تماشاگر را در خود جای می دهد و می توانید در آن فوتبال تماشا کنید. این پارک، 6 استخر دارد که از بهترین استخرهای سرپوشیده در کانادا به حساب می آیند. بنابراین بهتر است لباس شنا نیز همراهتان داشته باشید تا اگر موقعیت مناسب بود، تجربه شنا در استخرهای درجه یک آن را نیز به دست بیاورید.

منبع: ایوار

به "پارک المپیک مونترال، مکانی برای هیجان و رقابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک المپیک مونترال، مکانی برای هیجان و رقابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید