رشد 500 درصدی جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد

به گزارش وبلاگ دلگرمی، خبرنگاران/اصفهان معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از رشد 500 درصدی جذب دانشجوی خارجی اطلاع داد.

رشد 500 درصدی جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد

علاء الدین بروجردی در حاشیه آیین معارفه سرپرست دانشگاه آزاد واحد نجف آباد در گفت و گو با وبلاگ دلگرمی، اظهار کرد: در زمینه جذب دانشجوی خارجی در حال توسعه کمی هستیم و در این حوزه با رشد 500 درصدی روبرویم. هم اکنون از 14 کشور جهان پذیرش دانشجو داریم و در حال فراهم سازی و تسهیل پذیرش دانشجو از کشور های اروپایی نیز هستیم.

وی تاکید نمود: از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی غیر دولتی است، با حساسیت های دانشگاه های دولتی در این زمینه روبرو نیستیم. بنابراین امیدواریم که بتوانیم تعداد کشورهای اعزام نماینده دانشجو را افزایش دهیم.

بروجردی گفت: با توجه به اینکه دانشجویان خارجی در واقع مهمان ما هستند، باید محل سکونت و تسهیلاتی که در اختیارشان قرار داده می گردد شایسته آنها باشد. اداره کل جذب دانشجو برنامه مفصلی در این زمینه تدوین نموده است تا دانشجویان خارجی، ایران را با خاطره ای خوب ترک نمایند.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، کرونا و تدریس به زبان فارسی را از مهم ترین چالش های پیش روی دانشگاه دانست و تاکید نمود: طی دو سال گذشته بیماری کووید 19 باعث شد تا هم جذب کمتری داشته باشیم و هم آموزش ها به سمت فضای مجازی برود. بعلاوه برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که تدریس به زبان فارسی را تکلیف نموده اند، ناگزیر به آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی آن هم در فضای مجازی هستیم که این مورد قدری چالش بر انگیز است و سختی کار را بیشتر می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رشد 500 درصدی جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 500 درصدی جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید