شمارش آرا تا سه روز بعد از انتخابات آمریکا

به گزارش وبلاگ دلگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- در اوج اختلافات در آمریکا بر سر انتخابات پستی، دادگاه فدرال در ایالت پنسیلوانیا طی حکمی، اجازه داد شمارش آرای پستی تا سه روز بعد از روز انتخابات، انجام گیرد.

شمارش آرا تا سه روز بعد از انتخابات آمریکا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دلگرمی، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، دادگاه فدرال در ایالت پنسیلوانیای آمریکا در حکمی، درخواست جمهوریخواهان را رد کرد و به ایالت پنسیلوانیا اجازه داد تا حداکثر سه روز بعد از روز انتخابات که امسال، سوم نوامبر خواهد بود، نامه های ارسالی از سوی رای دهندگان به حوزه های رای گیری را دریافت و شمارش نمایند؛ با این تصمیم، تعداد بیشتری از آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا شمارش خواهد شد.

این دادگاه اضافه نمود: مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالت پنسیلوانیا می توانند آرایی را که پس از مهلت رای گیری دریافت می گردد، محاسبه نمایند.

لازم به ذکر است جمهوریخواهان در ایالت پنسیلوانیا به محاسبه آرایی که با تاخیر به مراکز شمارش آرا می رسد، اعتراض نموده بودند.

این حکم از آن جهت حائز اهمیت فراوان است که پیش بینی می گردد آرای پستی در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا با شکستن رکورد های قبلی، به چند ده میلیون عدد برسد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در ماه های اخیر به کرات، برگزاری انتخابات به شیوه پستی را بزرگترین تقلب و دستکاری در تاریخ انتخابات این کشور عنوان نموده است. وی حتی مدعی شده است که در انتخابات ریاست جمهوری شکست نخواهد خورد مگر این که دموکرات ها با گسترش شیوه انتخابات پستی، در انتخابات تقلب نمایند.

البته برگزاری انتخابات زودهنگام و ارسال آرای پستی در امریکا سابقه طولانی دارد و در دوره های قبل به کرات مورد استفاده رای دهندگان قرار گرفته بود. اما در امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمایل رای دهندگان برای شرکت در انتخابات زودهنگام و ارسال آرا به وسیله پست به مراتب بیشتر شده است.

دموکرات ها، نگرانی ترامپ از شکست در انتخابات در صورت افزایش مشارکت عمومی در انتخابات را علت حملات لفظی وی به شیوه انتخابات پستی عنوان نموده اند.

آمار ها نشان می دهد که بیش از 53 درصد از 30 میلیون رای دهندگان انتخابات زودهنگام یا پستی، دموکرات بوده اند درحالی که حدود 25 درصد از آنان، خود را جمهوریخواه معرفی نموده اند. با توجه به چنین فضایی، جمهوریخواهان بویژه در ایالت های حساسی همچون پنسیلوانیا کوشش کردند از گسترش انتخابات پستی بکاهند یا این که حداقل، دریافت نامه و شمارش آرا را به روز انتخابات محدود سازند.

با این حال، حتی دیوان عالی فدرال تحت کنترل قضات محافظه کاران نیز به نفع جمهوریخواهان رای ندادند. با رای دیوان، نه فقط در پنسیلوانیا، بلکه در بعضی دیگر از ایالت ها نیز شمارش آرای پستی حداقل تا سه روز پس از روز انتخابات ادامه خواهد یافت.

از این رو پیش بینی می گردد نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا همچون اغلب انتخابات گذشته، در ساعات اولیه پس از سرانجام رای گیری ها در ایالت ها معین نخواهد شد.

بعضی از کارشناسان هشدار داده اند طولانی شدن فرایند شمارش آرا و اعلام خبر فرد برنده، در فضای به شدت ملتهب کنونی در امریکا، تنش های اجتماعی شدیدی را به همراه خواهد آورد. بویژه این که در این دور از رقابت ها، هر دو رقیب و ستاد های انتخاباتی آنان، صحت و سلامت انتخابات را زیر سوال برده اند.

هر دو نیز مصداق هایی از جمله پیدا شدن آرای دوریخته شده در بعضی از شهر ها و اقدامات ارعاب آمیز بعضی از گروه های شبه نظامی دست راستی برای ترساندن مردم از حضور در پای صندوق های آرا را برای اثبات نظرات خود بیان نموده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شمارش آرا تا سه روز بعد از انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش آرا تا سه روز بعد از انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید