عربستان: از ایران برای مذاکره درباره میدان گازی مشترک دعوت نموده ایم

به گزارش وبلاگ دلگرمی، وزیر انرژی عربستان روز دوشنبه اعلام نمود که ریاض از تهران به صورت رسمی برای تبادل نظر در خصوص میدان گازی مشترک (آرش) دعوت به عمل آورده است.

عربستان: از ایران برای مذاکره درباره میدان گازی مشترک دعوت نموده ایم

به گزارش ایرنا از شبکه خبری العربیه، عبدالعزیز بن سلمان روز دوشنبه ضمن تاکید بر این مطلب ادامه داد که منافع مشترک در منابع موجود در میادین گازی آنجا وجود دارد.

در حالی که میدان گازی آرش میان ایران، کویت و عربستان مشترک است، کابینه سعودی اواخر فروردین ماه بر حق ریاض و کویت در بهره برداری از منابع طبیعی زیرزمینی در خلیج فارس و ادامه کار برای توسعه و بهره برداری از این میدان طبق توافق دوکشور تاکید نمود.

پیش از این عربستان و کویت، دیگر کشور های سهیم در این میدان گازی توافقی را برای توسعه این میدان گازی امضا کردند که به موجب آن شرکت نفت کویت و شرکت آرامکو اقدامات لازم برای توسعه این میدان گازی و استخراج آن را انجام می دهند.

میدان نفتی و گازی آرش یکی از میادین توسعه نیافته استراتژیک ایران است که مشترک با ناحیه بی طرف بین کویت و عربستان است. امتداد ساختمان میدان آرش در آب های ایران و ناحیه بی طرف بین کویت و عربستان، به میدان الدوره کویت می رسد که از سال 1975 در حال بهره برداری است.

ذخیره گاز این میدان که در أواخر دهۀ 1960 کشف شد، حدود 220 میلیارد متر مکعب برآورد شده است.

منبع: فرارو

به "عربستان: از ایران برای مذاکره درباره میدان گازی مشترک دعوت نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان: از ایران برای مذاکره درباره میدان گازی مشترک دعوت نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید