فرمول سلامت پوست

به گزارش وبلاگ دلگرمی، پوست بدن ما وظایف بسیار مهمی دارد. از آن جمله نقش حفاظتی در برابر سرما و گرما، عوامل جوی، ورود میکروب ها و حتی فشار و استرس است. دوم انتقال پیغام های عصبی متعدد.

فرمول سلامت پوست

فرمول سلامت پوست

نویسنده:دکتر پرویز طوسی*

-

پوست بدن ما وظایف بسیار مهمی دارد. از آن جمله نقش حفاظتی در برابر سرما و گرما، عوامل جوی، ورود میکروب ها و حتی فشار و استرس است. دوم انتقال پیغام های عصبی متعدد.

می دانید که گیرنده های درد، حرارت و لامسه (فشار) در پوست قرار دارند و در واقع منتقل کردن همه پیغام های عصبی که به نوعی حافظ سلامت ما هستند بر عهده پوست است. فکر کنید اگر این پیغام درد یا حرارت منتقل نمی شد پوست شما در اثر گرما آسیب می دید و سد دفاعی ورود میکروب ها می شکست و مستعد عفونت می شدید. وظیفه سوم تنظیم درجه حرارت و گردش خون پوستی است. یعنی پوست از راه تعریق مانند ترموستات درجه حرارت را تنظیم نموده و مواد زاید را از بدن دفع می نماید. ما می توانیم به پوستمان یاری کنیم تا در انجام وظایفش پیروز باشد. برای مثال با مصرف میوه و سبزی ها و رساندن ویتامین های ضروری به بدن، در واقع با تسریع گردش خون شادابی را به پوست برگردانیم و از تیرگی آن جلوگیری کنیم.

شست وشوی پوست و تمیز نگه داشتن آن موجب تنظیم PH پوستی شده و محیط را برای رشد و نمو باکتری ها نامناسب می نماید.

استراحت کافی، خواب، آرامش و ورزش منظم نقش حفاظتی پوست را تقویت می نماید. تیرگی، کدورت و پیری زودرس پوست در اثر مصرف الکل و دخانیات و برنزه کردن بیش از حد پوست ایجاد می گردد. از این موارد به طور جدی بپرهیزید. در صورت بروز هر گونه تغییر در شکل و قوام پوست به خصوص درمورد خال هاص پوستی فوری با پزشک متخصص تماس بگیرید تا معاینه دقیق شوید.

پرهیز از هوای آلوده و استفاده از ضدآفتاب ها را هم نباید فراموش کنید. نکته مهم آخر اینکه لوازم آرایشی بهداشتی استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت را بهره ببرید و شب ها موقع خواب هرگز تا آرایش خود را پاک ننموده اید به رخت خواب نروید.

پی نوشت ها :

* متخصص پوست و مو

منبع:http://salamat.com

منبع: راسخون

به "فرمول سلامت پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمول سلامت پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید