مخزن بسته شماره یک کتابخانه ملی ایران ساماندهی شد

به گزارش وبلاگ دلگرمی؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، رضا شهرابی مدیرکل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت:کتاب های مخزن بسته شماره یک از زمان انتقال آثارکتابخانه ملی از ساختمان 30 تیر به ساختمان نو، ساماندهی نشده بود و چیدمان کتاب های این مخزن دارای اشکالات متعددی بود.

مخزن بسته شماره یک کتابخانه ملی ایران ساماندهی شد

وی اضافه نمود: کتاب های این مخزن به علت کمبود نیروی انسانی تا به امروز ساماندهی نشده بود. بر همین اساس،در راستای تبدیل این مخزن به مخزن بسته دائمی و برای این که این مخزن دارای منابع در مخازن 2و3و4 باشند تا بتوان این مخزن را به طور دائمی از چرخه امانت خارج کرد؛ برنامه سامان دهی منابع مخزن بسته شماره یک کتاب شروع شد.

وی اضافه نمود: طرح عملیاتی شدن سازماندهی این مخزن از مردادماه سال جاری شروع شد و اواخر آذرماه به سرانجام رسید و اقدامات و فعالیت های قابل توجهی در این بازه زمانی در زمینه ساماندهی مخزن بسته شماره یک انجام شد.

شهرابی درباره این ساماندهی گفت: نصب قفسه نو و ایجاد فضای بیشتر در مخزن، تهیه فضای مناسب در ورودی مخزن بسته شماره یک در صورت حضور کتابدار، جابجایی و چیدمان دوباره مخزن بسته شماره یک از شماره بازیابی یک تا508000 از جمله این فعالیت ها برای سامان دهی این مخزن است.

وی اضافه نمود: رف خوانی مخزن و تهیه فهرست کتاب های مفقودی و تهیه فایل 38 هزار و 900 نسخه کتاب و بعلاوه جایگزینی کتاب های تک نسخه و نسخه های مازاد از فعالیت های دیگری است که برای ساماندهی این مخزن اجرا شده است.

وی ادامه داد: بعلاوه در این ساماندهی؛ قطع بندی 16 هزا و 100 نسخه کتاب (تفکیک و جایگزین کردن کتاب های قطع جیبی، رحلی و سلطانی)، آنالیز صفحه عنوان و تفکیک سه هزار و 800 نسخه کتاب اهدایی، تفکیک یک هزار و 350 نسخه کتاب بچه ها و انتقال به مخزن وبعلاوه انتخاب و تفکیک 7 هزار و 456 نسخه کتاب انجام شد.

شهرابی اضافه نمود: انتخاب و تفکیک 21 هزار و 370 کتاب تک نسخه و انتقال به مخزن بسته چهار، انتخاب و تفکیک 375 نسخه منابع غیر کتابی ،انتخاب و تفکیک110 نسخه کتاب نفیس و بعلاوه انتخاب و تفکیک 18 عنوان نشریه از دیگر اقدمات انجام شده در راستای ساماندهی مخزن بسته یک کتابخانه ملی به شمار می رود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مخزن بسته شماره یک کتابخانه ملی ایران ساماندهی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخزن بسته شماره یک کتابخانه ملی ایران ساماندهی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید