مزدا 2 مدل 2023 با ظاهری شبیه تویوتا یاریس دیده شد

به گزارش وبلاگ دلگرمی، این طور که عکس های لو رفته نشان می دهند، نسل بعدی خودروی کوچک مزدا 2 که قرار است در مدل سال 2023 عرضه گردد، باز هم ظاهری شبیه به تویوتا یاریس خواهد داشت.

مزدا 2 مدل 2023 با ظاهری شبیه تویوتا یاریس دیده شد

مزدا 2 (Mazda 2) که تا سال 2019 در ژاپن با نام دمیو (Demio) شناخته می شد، اکنون قرار است اندکی پیشرفت کند. نسل سوم این خودرو در سال 2014 معرفی گردید و در مقایسه با دیگر خودروهای کامپکت کوچک، کمی قدیمی به نظر می رسید. اما حالا در حالی مزدا در پی فراوری نسل بعدی آن است که گویا آن مانند مدل 2022 باز هم مشابه تویوتا یاریس خواهد بود.

با توجه به اینکه لوگوی مزدا در این خودروی آزمایشی خیلی خوب پوشانده نشده و طرح M بالدار آن به آسانی معلوم است، می توانیم با ظاهر نو آن آشنا شویم. جلوی خودرو هم چنین است و به خوبی نشان می دهد که مزدا 2 بعدی مشابه تویوتا یاریس (Toyota Yaris) هیبریدی خواهد بود.

هرچند این شباهت منطقی به نظر می رسد زیرا این خودروساز پیش از این به برنامه خود برای عرضه مدلی بر پایه سیستم هیبریدی تویوتا یاریس (Yaris THS) اشاره نموده بود تا بتواند به مقررات سخت گیرانه اروپا در زمینه آلایندگی پایبند باشد.

اگرچه یاریس در بعضی از بازارها به صورت پیشرانه هیبریدی 1.5 لیتری با چهار چرخ محرک اختیاری هم دردسترس خواهد بود اما نباید انتظار نسخه چهار چرخ محرک برای نسل بعدی مزدا 2 داشته باشیم. این موضوع برای یاریس جی آر (Yaris GR) هم صدق می نماید که محتمل است نسخه مشابه مزدا اسپید 2 (Mazdaspeed2) بر پایه آن ساخته گردد.

با توجه به اینکه مدل نو مزدا 2 چند ماه پیش معرفی گردیده بود، احتمالا مدتی طول می کشد تا مزدا نسل بعدی کوچک ترین خودروی خود را معرفی کند. اصلاحات نهایی شامل موتور بنزینی 1.5 لیتری با بازده بیشتر و معرفی دوباره پیشرانه 115 اسب بخار در کنار پیشرانه هایی با 75 و 90 اسب بخار خواهد بود.

هرچند Yaris GR چیدمان سه در دارد اما انتظار می رود که مزدا 2 نو به طور انحصاری با پنج در عرضه گردد. قرار است خودروی ساب کامپکت تویوتا پایه ای برای یک کراس اوور مشابه هم باشد اما بعید است که مزدا فرایند یکسانی را دنبال کند زیرا این شرکت در زمینه خودروهای کراس اوور گزینه های متنوعی دارد.

لازم به ذکر است تویوتا با سوزوکی (Suzuki) هم قرارداد مشابهی دارد و باعث می گردد این شرکت بر پایه خودروهای پلاگین هیبریدی کرولا (Corolla) و راو 4 (RAV4)، به ترتیب خودروهای واگن سوئِیس (Swace) و شاسی بلند اکراس (Across) را فراوری کند.

عکس ها: نسل نو مزدا 2 برای مدل سال 2023

Credit: Motor1

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ

به "مزدا 2 مدل 2023 با ظاهری شبیه تویوتا یاریس دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدا 2 مدل 2023 با ظاهری شبیه تویوتا یاریس دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید