تصاویر خیره کننده تلسکوپ اقلیدس از ماده تاریک!، عکس

به گزارش وبلاگ دلگرمی، دیجیاتو نوشت: اقلیدس واضح ترین نگاه را به اجرام شناخته شده و دیده نشده قبلی ارائه می دهد که بخش های عظیمی از آسمان را شناسایی می نماید.

تصاویر خیره کننده تلسکوپ اقلیدس از ماده تاریک!، عکس

آژانس فضایی اروپا (ESA) اولین تصاویر را از تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر نموده است؛ تلسکوپ فضایی که 10 میلیارد سال به گذشته نگاه می نماید تا بزرگ ترین نقشه سه بعدی دنیا را ایجاد کند.

اقلیدس واضح ترین نگاه را به اجرام شناخته شده و دیده نشده قبلی ارائه می دهد که بخش های عظیمی از آسمان را شناسایی می نماید. از سحابی متمایز سر اسب گرفته تا کهکشان مارپیچی پنهان که بسیار شبیه کهکشان راه شیری است.

سحابی سر اسب، ابر بزرگی از غبار و گاز.

اقلیدس در حال آنالیز دنیا تاریک است و در پی نشانه هایی از تأثیر انرژی تاریک و ماده تاریک بر تکامل کیهان است. این تلسکوپ طی شش سال آینده یک سوم آسمان را رصد خواهد نمود. بعلاوه میلیاردها کهکشان را با تلسکوپ عرضی 4 فوتی، دوربین طول موج مرئی و طیف سنج مادون قرمز نزدیکش مطالعه خواهد نمود.

اقلیدس در ژوئیه 2023 به فضا پرتاب شد، و درحالی که ماموریت رسمی آن تا اوایل سال 2024 آغاز نمی گردد، دانشمندان را با مشاهدات اولیه خود شگفت زده نموده است.

رصد اقلیدس از ابرخوشه پرسئوس، دقیق ترین مشاهده ای است که تا به امروز صورت گرفته است (بالا). طبق گفته ESA، این تصویر نه تنها 1000 کهکشان در خود خوشه، بلکه تقریباً 100000 کهکشان دیگر را که دورتر از ما قرار دارند نشان می دهد.

این تلسکوپ فضایی بعلاوه نگاهی به یک کهکشان مارپیچی شبیه راه شیری به نام کهکشان پنهان انجام داد. کهکشان پنهان در پشت کهکشان ما واقع شده است و معمولاً به وضوح دیده نمی گردد.

کهکشان پنهان

به گفته ESA، اقلیدس قادر است بخش های عظیمی از آسمان را رصد کند و تنها تلسکوپ درحال کار است که می تواند اجرام خاص مانند خوشه های کروی را به طور کامل، تنها در یک عکس تصویر کند.

این تنها یک آغاز برای اقلیدس است. اما درحال حاضر به کسب اطلاعات بیشتر درمورد اجسام در دنیا اطراف ما، چه نزدیک و چه دور، یاری می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "تصاویر خیره کننده تلسکوپ اقلیدس از ماده تاریک!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر خیره کننده تلسکوپ اقلیدس از ماده تاریک!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید