هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد

به گزارش وبلاگ دلگرمی، سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مصرف هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد و تبلیغات اجرا شده در این خصوص باعث سوء استفاده بعضی برای افزایش قیمت آن شده است.

هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد

مهرداد بابایی با اشاره به افزایش قیمت هویچ در چند هفته اخیر اظهار کرد: متاسفانه تبلیغات غیرواقعی در مورد لزوم مصرف هویج برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باعث افزایش فضایی قیمت هویج در هفته های اخیر شده است.

وی ادامه داد: مصرف یک نوع میوه یا سبزی خاص نمی تواند به طور مطلق باعث پیشگیری از این بیماری گردد و در این خصوص تنوع غذایی باید لحاظ گردد.

وی شرح داد: با این اوصاف باید گفت مصرف هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد و تبلیغات اجرا شده در این خصوص باعث سوء استفاده بعضی برای افزایش قیمت آن شده است.

بابایی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شرایط تزریق واکسن در استان گفت: در حال حاضر افراد بالای 50 سال پس از ثبت نام و دریافت پیامک می توانند به مراکز تزریق مراجعه نمایند.

وی افزود: از مردم درخواست می گردد صرفا پس از دریافت پیامک و به وسیله ثبت نام به مراکز تجمیعی مراجعه نمایند تا از ایجاد صفوف طولانی و ازدحام جلوگیری گردد.

این مسئول در پاسخ به اینکه ایمنی واکسن هایی که تزریق می گردد چقدر با هم تفاوت دارد، شرح داد: شاید واکسنی در سنین خاصی اثر بخشی بیشتری داشته باشد ولی این طور نیست که واکسن ها در ایجاد ایمنی تفاوت ماهوی محسوسی با هم داشته باشند و اثر بخشی آنها نزدیک به هم است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: در حال حاضر در اوج پیک پنجم بیماری کرونا قرار داریم و حتی اگر شرایط تغییر کرد و به پایین ترین سطح از شیوع رسیدیم هم مردم نباید اهمیت رعایت پروتکل ها را نادیده بگیرند و با این علت که واکسن تزریق نموده اند ماسک را کنار بگذارند.

وی ادامه داد: واقعیت این است تا زمانی که این پاندمی در کل جهان کنترل نگردد نمی توان به روزهای بدون ماسک فکر کرد بنابراین از مردم درخواست می گردد نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی دقیق باشند.

بابایی تاکید نمود: با توجه به اینکه اغلب کسانی که تا کنون واکسن تزریق نموده اند سن بالا هستند، اعضای خانواده باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل ها حساسیت به خرج دهند چون تجربه نشان داده که افرادی علی رغم تزریق دو دز واکسن هم به کرونا مبتلا شده اند.

وی گفت: با توجه به اینکه شاهد چرخش سویه های نو کرونا در جهان هستیم، حتی کشورهایی که به طور صد درصدی جمعیت خود را واکسینه نموده اند هم در مقابل سویه های نو ایمن نیستند و همین است که باز شاهد افزایش تعداد بیماران و فوتی ها در بعضی از کشورها هستیم.

منبع: همگردی

به "هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید