پنج سفر خارجی برای جشن تحویل سال نو میلادی

به گزارش وبلاگ دلگرمی، در این میان برخی کشورها کوشش می نمایند که این شب به یادماندنی را هرچه باشکوه تر برگزار نمایند. در ادامه با چند شهر آشنا می شویم که تحویل سال نوی میلادی را با شور و حال خاصی برگزار می نمایند.

پنج سفر خارجی برای جشن تحویل سال نو میلادی

نیویورک، میدان تایمز:

شاید بتوان گفت نیویورک مشهورترین و محبوب ترین شهر برای طرفداران سال نو است. طی سالیان دراز، مردم نیویورک، در میدان تایمز گرد هم جمع شده و آغاز سال نوی میلادی را جشن گرفته اند. سال ها پیش از آن که شلیک توپ برای آغاز سال نو باب گردد، با آغاز سال نو روی پشت بام یکی از ساختمان های اطراف میدان آتش بازی برپا می شد. بعدها مراسم آتش بازی ممنوع شد و مردم نیویورک بعد از شمارش معکوس، در نیمه شب، سال نو را تنها با شلیک توپ آغاز می کردند. اما با گذشت زمان، ممنوعیت آتش بازی برداشته شد و دوباره موج نور و صدا میدان تایمز را در شادی سال نو غرق کرد. این آتش بازی به قدری باشکوه و دیدنیی است که گفته می گردد در این لحظات میدان تایمز از فضا به شکل لکه ای روشن دیده می گردد.

سیدنی، استرالیا:

جشن سال نوی میلادی در سیدنی از سه نظر خاص و مشهور است؛ اول این که مردم استرالیا به علت قرار گرفتن در نیم کره شرقی، جزو اولین کشورهایی اند که تحویل سال نو را تجربه می نمایند و می گردد گفت سیدنی پیشتاز جشن های سال نوی میلادی است. دوم این که استرالیا در نیم کره جنوبی واقع شده است و به همین علت هم فصل های سرد و گرم آن با نیم کره شمالی فرق می نماید، یعنی درست وقتی که شهرهای اروپایی برف پوش اند، سیدنی گرم و مطبوع است. به همین علت جشن سال نو در سیدنی متفاوت و خاص hsj و بسیاری از مسیحیان جهان تعطیلات سال نو را به سیدنی می فرایند. سومین ویژگیِ خاص سیدنی در تحویل سال نو، شکوه و بزرگی مراسم آتش بازی است. هزاران نفر از مردم سیدنی و گردشگرانی از سراسر جهان در بندر سیدنی و در جوار ساختمان معروف اپرا، زیر باران باشکوه نور و موسیقی آغاز سال نو را جشن می گیرند.

دوشنبه، میدان مرکزی:

در تاجیکستان دو بار تحویل سال نو دارند، یک بار در نوروز و یک بار هم آغاز سال نوی میلادی. با این که بیش از 90 درصد مردم تاجیکستان مسلمان هستند و عید نوروز را آغاز رسمی سال نو می دانند، مراسم سال نوی میلادیT رسمی به جا مانده از دوران حکومت شوروی است که مسلمان و مسیحی در شهر دوشنبه (مرکز تاجیکستان) در آن شرکت می نمایند. در این جشن ارچه یا کاج هایی تزیین می شوند که گاهی تا 22متر ارتفاع دارند. مردم هم با آواز و پایکوبی و آتش بازی دور ارچه، سال نوی میلادی را آغاز می نمایند.

لندن، میدان ترافالگار:

لندن شهری با ملیت ها و نژادهای مختلف است و مراسم تحویل سال نوی میلادی در میدان ترافالگار و آتش بازی در کنار نمادهای لندن مانند ساعت بیگ بن و چرخ وفلک کنار رودخانه تیمز که به چشم لندن معروف است، از دیدنیی ترین مراسم تحویل سال نو در اروپاست. ده ها هزار نفر از اهالی لندن و گردشگران به میدان ترافالگار می فرایند تا در این جشن پرشور همگانی شرکت نمایند. جمعیت حاضر در این جشن هرسال، شمارش معکوس برای آغاز سال نو را هم صدا با ضربه های ساعت بیگ بن فریاد می زنند و بعد از تحویل سال با مراسم آتش بازی در کنار رود تیمز و کاخ باکینگهام و چرخ وفلک معروف لندن، پایکوبی می نمایند.

کیپ تاون، خیابان آدرلی:

معروف است که در آفریقای جنوبی، خبری از درخت کاج نیست و بابانوئل هدیه ها را زیر درخت نارگیل می گذارد. اما معروفیت جشن سال نو در کیپ تاون به علت چراغانی خیابان آدرلی (Adderley Street) با هزاران چراغ و ریسه اش مشهور است. در همه ایام کریسمس می توان زیبایی درخشان این خیابان را دید، اما اولین یکشنبه دسامبر روزی است که بزرگ ترین جشن خیابانی در این شهر برگزار می گردد. زمانی که در طول روز دستفروشان کالاهای خود را در کنار کنسرت های خیابانی بساط می نمایند و با غروب آفتاب، شهردار به صورت رسمی چراغ ها را روشن می نماید و این مهمانی بزرگ رایگان آغاز می گردد.

دبی، برج خلیفه:

از آن جایی که دبی در ثبت رکورد بزرگ ترین ها و بزرگ ترین اتفاقات و بناها و خلاصه هر چیزی که فکرش را بکتید، پیشتاز است، در برگزاری جشن سال نوی میلادی هم سنگ تمام می گذارد. مثلا همین قدر بدانید که آتش بازی تحویل سال 2014 میلادی در دبی از لحاظ شکوه و عظمت در کتاب گینس ثبت شده است. در سه نقطه برج خلیفه، برج العرب و پالم جمیرا مراسم آتش بازی برگزار می گردد و مردم در ساحل و خیابان به دیدنی آن می فرایند. برخی هم پول بیشتری خرج می نمایند و از روی عرشه کشتی های تفریحی این مراسم را دیدن می نمایند و جشن می گیرند. اما به غیر از آتش بازی، کنسرت ها و جشن های مختلفی در پارک ها و کلاً در سطح شهر برگزار می گردد. مجموع این مراسم گردشگران زیادی را برای آغاز سال نو به دبی می کشاند. هتل ها و رستوران های دبی هم در این شب برنامه های ویژه دارند.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "پنج سفر خارجی برای جشن تحویل سال نو میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج سفر خارجی برای جشن تحویل سال نو میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید