چگونه در سفر از ابتلا به آبله میمون پیشگیری کنیم؟

به گزارش وبلاگ دلگرمی، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این پرسش مطرح می شود که چگونه در سفر از ابتلا به آبله میمون پیشگیری کنیم؟

چگونه در سفر از ابتلا به آبله میمون پیشگیری کنیم؟

با ادامه توسعه بیماری آبله میمون سطح هشدار برای مسافران به وسیله مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده افزایش یافته و تعداد موارد تایید شده این ویروس در سراسر دنیا به بیش از 1000 نفر رسیده است.

به نقل از نیوز، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده هشدار می دهد اکنون مسافران باید اقدامات احتیاطی بیشتری را در برابر آبله میمون انجام دهند و به این نکته اشاره می نماید که باید از موارد زیر اجتناب نمایند:

  • تماس نزدیک با افراد بیمار از جمله کسانی که دارای خارش پوست یا جوش های پوستی یا جوش های ناشی از بیماری هستند.
  • تماس با حیوانات وحشی مرده یا زنده مانند پستانداران کوچک از جمله موش، سنجاب، میمون ها، شامپانزه ها و دیگر پستانداران غیرانسانی
  • خوردن یا تهیه شکار وحشی یا استفاده از محصولات مشتق شده از حیوانات وحشی در آفریقا
  • تماس با لباس، ملحفه یا مواد مراقبت بهداشتی که به وسیله افراد مبتلا به ویروس استفاده شده یا ممکن است با حیوانات آلوده تماس داشته باشد.

بر اساس بعضی گزارش های منتشر شده این ویروس می تواند به وسیله هوا منتقل گردد. نسخه قبلی اقدامات احتیاطی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های شامل استفاده از ماسک بود اما این توصیه به علت ایجاد سردرگمی حذف شد.

سه سطح از توصیه های سفر به وسیله مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های صادر شده است.

سطح یک که در آن به مردم گفته می گردد اقدامات احتیاطی معمول را انجام دهند. سطح دوم که در آن اقدامات احتیاطی افزایش یافته مانند موارد گفته شده توصیه می گردد و سطح سوم اینکه افراد باید از سفرهای غیرضروری اجتناب نمایند.

چرا آبله میمون اکنون یک خطر میانه برای سلامتی دنیا است؟

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفت: خطر برای عموم مردم کم است. آبله میمون یک بیماری نادر است که در 11 درصد موارد کشنده خواهد بود. این بیماری عمدتا در بخش هایی از آفریقا محدود شده بود و به وسیله تماس انسان با حیوانات آلوده منتقل میشد اما اکنون به نظر می رسد در حال سرایت از انسان به انسان است.

مقامات بهداشت عمومی تاکید نموده اند که آبله میمون می تواند به وسیله انواع تماس طولانی مدت و نزدیک از جمله با لباس، ملحفه یا سایر مواد آلوده به ویروس منتقل گردد.

بیشترین موارد ابتلا در انگلستان و سایر بخش های بریتانیا گزارش شده است. پس از آن اسپانیا، پرتغال، کانادا، آلمان، فرانسه و ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا می گویند: هر کسی که بثورات یا ضایعات غیرقابل شرح در هر قسمت از بدن دارد، باید فورا دنبال مراقبت های پزشکی باشد و از تماس با دیگران خودداری کند. تب، سردرد، دردهای عضلانی و تورم غدد لنفاوی نیز ممکن است قبل از ایجاد بثورات ایجاد گردد؛ سپس جوش های پر از مایع ظاهر و در نهایت پوسته پوسته می گردد و می افتد.

کسانی که تصور می نمایند ممکن است آبله میمون داشته باشند، باید در صورت امکان به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مراجعه نمایند و تا زمانی که یک متخصص پزشکی یا مقامات بهداشت عمومی بیماری آنان را آنالیز ننموده است، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده ننمایند.

منبع: همگردی

به "چگونه در سفر از ابتلا به آبله میمون پیشگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در سفر از ابتلا به آبله میمون پیشگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید