آخرین روزهای حیات سرویس امانت کتاب در آمازون

به گزارش وبلاگ دلگرمی به نقل از گودریدر، مسئولان آمازون در آستانه نزدیک شدن به سال جدید میلادی به تدریج تمام امکانات مربوط به سرویس کتابخانه کیندل را حذف می نمایند و ظاهراً خبر تعطیلی سرویس امانت کتاب در کتابخوان مشهور آمازون در حال جدی شدن است. مسئولان آمازون تاریخ چهارم ژانویه سال جدید را آخرین روز حیات این سرویس اعلام نموده اند.

آخرین روزهای حیات سرویس امانت کتاب در آمازون

پیش از این کاربران کتابخوان کیندل متعلق به شرکت آمازون می توانستند با مراجعه به کتابخانه این دستگاه به جای خرید کتاب های الکترونیک آنها را قرض بگیرند و مجبور نباشند هزینه های گزافی بابت خرید کتاب های الکترونیک پرداخت نمایند.

در طول 10 سال گذشته سرویس امانت کتاب در کتابخانه کیندل به یکی ازمحبوب ترین بخش های انتشارات آمازون تبدیل شده بود. از سال 2016 مسئولان آمازون با ارائه سرویس مطالعه کتاب پرایم یا اشتراک نامحدود در حال حذف سرویس های مربوط به امانت کتاب هستند.

اولین بار مسئولان آمازون سرویس امانت کتاب را در سال 2011 ارائه کردند و حتی بعد از ظهور سرویس اشتراک نامحدود نیز کاربران می توانند با پرداخت حق اشتراک محدود یک ماه به صورت رایگان از کتاب های الکترونیک معین شده استفاده نمایند.

بعد از ظهور سرویس اشتراک بسیاری از ناشران معتبر کتاب های پرفروش خود را از کتابخانه کیندل حذف کردند ولی هنوز برخی از کتاب ها مثل مجموعه هری پاتر و کتاب های متعلق به نویسندگان خودنشر نیز هنوز در این سیستم باقی مانده بودند.

کتابخانه آمازون به کاربرانش این اجازه را می داد که هر ماه یک کتاب انتخاب نموده و آن را به صورت رایگان دانلود نمایند. البته آمازون از واژه قرض دریافت برای دانلود رایگان کتاب ها استفاده می کرد. به گفته مسئولان آمازون با ظهور آمازون پرایم (Amazon Prime ) وجود چنین کتابخانه ای کارآیی نخواهد داشت.

آمازون پرایم یک سرویس اشتراک پولی است که اولین بار در سال 2016 ارائه شد. این سرویس به کاربران امکان دسترسی به خدماتی را می دهد که برای مشتریان معمولی آمازون در دسترس نیست یا هزینه اضافی خواهد داشت. این خدمات شامل تحویل رایگان دو روزه اجناس، تخفیف های ویژه، پخش موسیقی و فیلم و مزایای دیگر است.

در آوریل 2018، آمازون گزارش داد که پرایم بیش از 100میلیون مشترک در سراسر دنیا دارد. یکی از کارنمودهای اصلی آمازون پرایم اشتراک کاربران برای مطالعه کتاب به صورت نامحدود است که ظاهراً علت اصلی حذف سرویس کتابخانه بوده است. در گذشته کاربران و مشتری های آمازون با خرید تعداد مشخصی کتاب در هر ماه یک کتاب رایگان از آمازون دریافت می کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آخرین روزهای حیات سرویس امانت کتاب در آمازون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین روزهای حیات سرویس امانت کتاب در آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید