ابتلای 600کودک به سندرم التهابی مرتبط با کرونا

به گزارش وبلاگ دلگرمی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام کرد: تا به امروز نزدیک به 600 کودک در این کشور به بیماری نادری که باعث التهاب رگ های خونی می گردد، مبتلا شده اند.

ابتلای 600کودک به سندرم التهابی مرتبط با کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ دلگرمی به نقل از رویترز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های (CDC) ایالات متحده آمریکا اعلام نمود: تا به امروز نزدیک به 600 کودک در این کشور به بیماری نادری که باعث التهاب رگ های خونی می گردد، مبتلا شده اند.

این بچه ها در واقع به نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ به گفته کارشناسان آمریکایی این سندروم التهابی که اخیراً توسط سی دی سی به عنوان سندرم التهابی مولتی سیستم در بچه ها (MIS-C) نامگذاری شده است، شبیه سندروم شوک سمی و بیماری کاوازاکی است.

این سندروم باعث تب، قرمزی چشم، تورم دست و پا و تورم رگ های خونی می گردد و مقامات پزشکی انتظار دارند که تعداد بچه ها مبتلا به این بیماری ناشناخته افزایش پیدا کند.

این بیماری در بچه ها و نوجوانان حدود دو تا چهار هفته پس از آغاز کووید 19 گزارش شده و آمار بچه ها بستری شده در بیمارستان 4 ماه گذشته را شامل می گردد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا می توان انتظار افزایش ظهور MIS-C در بچه ها را نیز داشت.

ادارات بهداشت و درمان آمریکا از 29 ژوئیه، ابتلای 570 بیمار مبتلا به MIS-C که از 2 مارس تا 18 ژوئیه به این بیماری مبتلا شده اند را گزارش کردند؛ تا به امروز 10 نفر از افراد مبتلا به این سندرم جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ابتلای 600کودک به سندرم التهابی مرتبط با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 600کودک به سندرم التهابی مرتبط با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید