آیا واکسن ها کرونا برای زنان باردار خطرناکند؟

به گزارش وبلاگ دلگرمی، براساس یک مطالعه نو، واکسن های فایزر- بیون تک و واکسن مدرنا در فراوری آنتی بادی علیه ویروس سارس-کووید-2 در دوران بارداری ایمن و بسیار اثربخش هستند. بعلاوه به نظر می رسد بعضی از آنتی بادی های محافظ می توانند به وسیله جفت به جنین و به وسیله شیر مادر به نوزادان منتقل شوند.

آیا واکسن ها کرونا برای زنان باردار خطرناکند؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل از IFL Science، در بزرگترین مطالعه صورت گرفته بر روی ارتباط بارداری و واکسن های کووید-19 دانشمندان دانشگاه های هاروارد، ام آی تی، بیمارستان عمومی ماساچوست و بیمارستان بریگام یافته های خود در مجله زنان و زایمان آمریکا منتشر کردند.

یک پژوهش تازه نشان داد که دو واکسن کووید-19 برای زنان باردار ایمن و اثربخش است.

آن ها در این پژوهش 131 زن در ایالات متحده آمریکا را که واکسن فایزر و یا مدرنا را دریافت نموده بودند را مورد آنالیز قرار دادند، از این تعداد زن 84 نفر باردار، 31 نفر شیرده و 16 نفر باردار نبودند.

اگرچه تعداد موارد آنالیز شده کم است، اما یافته های بدست آمده از آن بسیار امیدوار کننده است. نتایج این پژوهش نشان داد که مقادیر مساوی آنتی بادی ناشی از واکسن ها در زنان باردا و زنان شیرده در مقایس با زنان غیر باردار یافت شده است. بعلاوه آنتی بادی های فراوری شده به وسیله واکسن در خون بندناف هم شناسایی شده است که نشان می دهد به جنین منتقل شده است، در نمونه های شیر مادر هم آنتی بادی پیدا شده که نشانگر این موضوع می باشد که نوزدان هم می توانند از مادر خود به این شیوه آنتی بادی دریافت کنند.

در واکنش های پس دریافت واکسن هم تفاوت معنی داری بین زنان باردار در نسبت با زنان غیر باردار نشان داده نشده است که به این معنی که دریافت واکسن در دوران بارداری کاملا بی خطر است.

واکسن کووید-19 مدرنا (Moderna COVID-19 vaccine) با شناسهٔ mRNA-1273، یک واکسن کووید 19 است که به وسیله موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی ایالات متحده (NIAID)، سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی (BARDA) و کمپانی مدرنا ساخته شده است. این واکسن با دو دوز نیم میلی لیتری به صورت تزریق عضلانی با فاصلهٔ چهار هفته ای تجویز می گردد.

واکسن مدرنا یک واکسن ریبونوکلئیک اسید است که یک پروتئین همه ای مشابه یکی از پروتئین های ویروس کووید-19 را رمزگذاری می نماید. این ترکیب در کپسولی از نانوذرات از جنس لیپید گنجانده شده است. این واکسن در کنار واکسن کووید-19 فایزر، یکی از دو واکسن ریبونوکلئیک اسیدی فراوری شده علیه کووید-19 در سال 2020 هستند.

منبع: فرارو

به "آیا واکسن ها کرونا برای زنان باردار خطرناکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا واکسن ها کرونا برای زنان باردار خطرناکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید