استراماچونی سرمربی استقلال شد؟

به گزارش وبلاگ دلگرمی، خبرنگاران: به نظر می رسد داستان سرمربیگری استراماچونی در باشگاه استقلال وارد فاز تازه تری شده و حالا طرفداران باشگاه آبی برای داشتن این مربی خوش تیپ ایتالیایی لحظه شماری می نمایند.

استراماچونی سرمربی استقلال شد؟

به گزارش سرویس ورزشی وبلاگ دلگرمی، مسئولان باشگاه استقلال هنوز برای نشاندن استراماچونی ایتالیایی روی نیمکت تیمشان آنهم برای فصل جدید ناامید نشده اند. آن ها که پیش از این و زمانی که فرهاد مجیدی راهنمایی باشگاه استقلال را به عهده داشت، باب مذاکره برای بازگشت این سرمربی ایتالیایی را گگردده بودند، به توافق اولیه با او رسیدند.

ابتدا رسانه های نزدیک به باشگاه استقلال اشاره ای به این موضوع نکردند، ولی بعد از سفر احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال به ایتالیا، رفته رفته این خبر به بیرون درز کرد که مسئولان استقلال با استراماچونی برای بازگشت به تهران مذاکره نموده اند. اگرچه احمد سعادتمند ابتدا این موضوع را رد کرد و اطلاع داد که صحبت با استراماچونی برای بازگرداندن او نبوده بلکه جهت تخفیف دریافت از این مرد ایتالیایی اجرا شده، ولی خیلی زود رسانه های اروپایی، خاصه رسانه های ایتالیایی، خبر از بازگشت احتمالی استراماچونی به ایران دادند.

کار به جایی رسید که رسانه معتبر گاتزتا دلو اسپرت از جزئیات قرارداد جدید استراماچونی نوشت و اطلاع داد که او با قرارداد تازه ای که دوساله است و رقم قابل توجهی دارد به استقلال برمی گردد. از سوی دیگر خبر رسید که استراماچونی و کادر فنی اش سالیانه با رقم 1.8 میلیون یورو با استقلال به توافق رسیده اند و بعداز رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به این تیم برمی گردد.

در ایران، اما هنوز فرهاد مجیدی روی نیمکت نشسته بود و داشت تیم را مهیای ملاقات فینال جام حذفی و بازی برابر تراکتور می کرد؛ او البته قبل از آغاز بازی، به دلیل بی احترامی ای که مسئولان باشگاه در حقش نموده بودند از سمتش استعفا کرد. با پادرمیانی بازیکنان استقلال فرهاد به تیمش برگشت، ولی شکست برابر تراکتور و از دست رفتن جام حذفی باعث شد تا باشگاه خیلی زود خبر از قطع همکاری با فرهاد مجیدی بدهد و بگوید که خیلی جدی به دنبال بازگرداندن استراماچونی است.

این بار که مسئولان باشگاه استقلال خیلی رسمی خبر از بازگشت استراماچونی دادند، اما به ناگاه قانون منع حضور خارجی ها در لیگ ایران جدی شد و مسئولان سازمان لیگ هشدار دادند که استراماچونی شانسی برای نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد. طبق قانون جدید، تیم هایی که بازیکن یا مربی خارجی از قبل داشته اند می توانند با همان ها تمدید و ادامه همکاری نمایند، ولی نه می توانند خراجی جدیدی بخرند و نه خارجی های کنونی لیگ اجازه رفتن به تیم دیگری را دارند.

اوضاع آشفته استقلال درلیگ قهرمانان آسیا

مسئولان استقلال کوشش کردند با استناد به همین مورد اول که می گوید خارجی های قبلی می توانند با تمدید قرارداد به کارشان ادامه دهند، زمینه حضور استراماچونی را فراهم نمایند، ولی مسئولان سازمان لیگ می گفتند او قراردادش را فسخ نموده و نمی توان به آن قرارداد برای تمدید استناد کرد.

استقلالی ها، اما به نظر می رسد عزمشان را جزم نموده تا هرطور شده این ایتالیایی را به خدمت بگیرند؛ آن ها در یکی دو هفته اخیر با نامه نگاری و ارتباط با نهاد و ارگان های مختلف سعی نموده اند راه حلی برای برداشتن این قانون تازه پیدا نمایند به این امید که مربی مورد نظرشان را در اختیار بگیرند؛ رایزنی با وزارت ورزش، وزارت امور خارجه و البته نامه نگاری با رییس قوه قضاییه از جمله اقدامات مهم آن ها بود.

در کنار این موارد، وریا غفوری، کایپتان استقلال که هنوز هم رابطه خوبی با استراماچونی دارد اطلاع داد که با این مربی ایتالیایی صحبت نموده و او از علاقه اش به بازگشت به ایران گفته است. چراغ سبز استراماچونی به نظر می رسد کلید حل این مشکل است، چون پیش از این مسئولان فوتبال ایران تصور می کردند مسئولان باشگاه استقلال به طرح موضوع بازگشت استراماچونی به دنبال فرار از نقدها طرفداران هستند، ولی حالا که داستان جدی تر شده به نظر می رسد آن ها هم نرم تر شده اند و بدشان نمی آید زمینه حضور این مربی در لیگ فراهم گردد. نمونه این اقدام را می توان در صحبت های صادق درودگر، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال جست که گفته اگر واقعا استراماچونی می خواهد به ایران برگردد خودش به باشگاه استقلال یاری می نماید.

به گزارش سرویس ورزشی وبلاگ دلگرمی، در این بین، خبر مهمی هم از سوی باشگاه استقلال منتشر شد مبنی براینکه برای استراماچونی بلیت تهیه شده تا او با سفر به قطر، کار بازیکنان استقلال در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را زیر نظر بگیرد. این موضوع در کنار شایعه ای قرار می گیرد که می گویند مسئولان باشگاه استقلال با فهرست مدنظر استراماچونی وارد بازار جابجایی شده اند و بازیکن می خرند.

حالا همه این موارد دست به دست هم داده تا شایعه جدی به راه بیفتد که ظرف 48 ساعت آینده، استراماچونی قرار است به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی گردد، ولی به ظاهر برای نشستن روی نیمکت این تیم در آسیا انگیزه ای ندارد. استقلال فعلا با مجید نامجو مطلق، بازی هایش در لیگ قهرمانان آسیا را دنبال می نماید تا سرنوشت استراماچونی معین گردد.

منبع: فرارو

به "استراماچونی سرمربی استقلال شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراماچونی سرمربی استقلال شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید