اقبالی: مقابل عراق و بحرین باید خیلی باهوش باشیم، بازیکنان ایرانی همواره مرد بازی های عظیم هستند

به گزارش وبلاگ دلگرمی، کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است شاگردان اسکوچیچ در مصاف با عراق و بحرین، باید از هر لحاظ هوشیار باشند.

اقبالی: مقابل عراق و بحرین باید خیلی باهوش باشیم، بازیکنان ایرانی همواره مرد بازی های عظیم هستند

مسعود اقبالی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ دلگرمی، درباره ملاقاتهای تیم ملی فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی قطر گفت: با توجه به شرایط تیم ملی در این مرحله و ملاقاتهای حساس مقابل بحرین و عراق، مدیران به اهمیت این رقابت ها پی برده و درصدد مهیا کردن امکانات و شرایط برای صعود از این مرحله هستند.

وی در ادامه بیان نمود: اسکوچیچ و کادر فنی فعلی تیم ملی در شرایط بسیار حساسی جایگزین ویلموتس شدند و در مدتی هم که آنها به تیم ملی آمدند، این تیم بازی های تدارکاتی زیادی نداشته است. شاید این موضوع به عملکرد تیم ملی آسیب بزند و شرایط بدی برای ما در منامه ایجاد کند.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص اردوی شاگردان اسکوچیچ در جزیره کیش توضیح داد: تیم ملی بدون برگزاری بازی تدارکاتی به کیش سفر کرد، چون این جزیره از لحاظ آب و هوایی نزدیک به بحرین است و کادر فنی به دنبال این بود که در بحرین به مشکل نخوریم. دمای 40 درجه سانتیگراد و رطوبت بالای شهر منامه، شرایط را برای بازیکنان سخت می نماید. این در حالی است که ما با خود بحرین هم بازی داریم و این کشور هم میزبان بازی هاست. با توجه به امتیازات تیم ها، کار ایران برای صعود سخت شده است.

اقبالی در خصوص ملاقات شاگردان اسکوچیچ مقابل تیم های ملی بحرین و عراق اظهار داشت: تیم ملی ایران در شرایط ایده آل قرار گرفته است. 15، 16 لژیونر ما در بهترین شرایط ممکن فنی در ترکیب ایران هستند و در باشگاه های خود بسیار قدرتمند و با شایستگی حاضر شدند. شاگردان اسکوچیچ در خط دفاعی بر خلاف خط حمله کمی مشکل فنی دارند و از لحاظ هماهنگی هم به مرکز آمادگی کامل نرسیده اند. کادر فنی در این زمینه حتماً باید با مدافعان تیم ملی کار کند و اگر بازیکنان متوجه ضعف های خود نیستند، باید آنها را مطلع سازد.

مربیان تیم ملی در انتقال از حمله به دفاع و برعکس، باید با ملی پوشان کار نمایند.، وی ضمن بیان این جمله گفت: در فاز دفاعی با تراکم زیاد، درک متقابل و ارتباط کلامی بین بازیکنان مؤثر است و باید برقرار باشد. همچنین انسجام دفاعی برای ما از همه چیز مهمتر است. ما نباید گل بخوریم و بازنده ملاقاتهای مهم باشیم. در مدت حضور در بحرین باید آرامش خود را در داخل و خارج از اردو حفظ کنیم و مراقب حاشیه های تیم های حوزه خلیج فارس باشیم.

مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره سبک بازی عراق مطرح کرد: ما به راحتی می توانیم مقابل کامبوج و هنگ کنگ به رجحان برسیم، اما باید مقابل عراق و بحرین خیلی باهوش باشیم. آنها فوتبال خیلی خوبی بازی می نمایند و از لحاظ سبک فوتبالی، جزو تیم های خوب آسیا هستند؛ به ویژه عراق که خیلی شبیه به ما فوتبال بازی می نماید و تیمی فیزیکی، قدرتی و بازیکنانی باکیفیت دارد. این تیم بازی های تدارکاتی خوبی پشت سر گذاشته و از این لحاظ برتر از ماست، اما تیم ملی ایران همواره در شرایط بحرانی و سخت ، مرد میدان عظیم بوده است. امیدوارم بتوانیم در چهار بازی آینده با پیروزی مقابل حریفان خود، به دور بعدی صعود کنیم.

وی درباره اضافه شدن کریم باقری به نیمکت تیم ملی ایران اظهار داشت: باقری شخصیت بالایی دارد، چهره برجسته ای در فوتبال ماست و بازیکنان تیم ملی هم او را دوست دارند. این موضوع می تواند از لحاظ روانی به بازیکنان یاری کند. حضور باقری روی نیمکت، نظم خاصی به بدنه تیم ملی تزریق خواهد نمود و اگر مسئله ای هم در تیم وجود داشته باشد، به خاطر رفاقت باقری با بازیکنان رفع می گردد. امیدوارم حضور او از لحاظ روانی هم یاری عظیمی برای تیم ملی باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اقبالی: مقابل عراق و بحرین باید خیلی باهوش باشیم، بازیکنان ایرانی همواره مرد بازی های عظیم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقبالی: مقابل عراق و بحرین باید خیلی باهوش باشیم، بازیکنان ایرانی همواره مرد بازی های عظیم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید