خانه خلیلی مزینانی در روستای مزینان به اقامتگاه بومگردی تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ دلگرمی، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، خانه خلیلی مزینانی در روستای مزینان به اقامتگاه بومگردی تبدیل می گردد.

خانه خلیلی مزینانی در روستای مزینان به اقامتگاه بومگردی تبدیل می گردد

محمد عبدالله زاده ثانی اضافه کرد: این بنا دارای قاب بندی در جداره های داخلی و بیرونی و تزئینات گچبری بسیار زیباست و در نما و فضاهای داخلی از تعادل و تقارن برخوردار است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن ادامه داد: تا به امروز حدود 6 میلیارد ریال به وسیله مالک برای بازسازی این بنا هزینه شد، البته مالک از تسهیلات بانکی نیز استفاده نکرده است.

عبدالله زاده ثانی یادآور شد: مزینان روستای هدف گردشگری است و از جمله آثار شاخص این روستا کاروانسرای مزینان است که در لیست موقت میراث جهانی ثبت شده است.

او اضافه کرد: بافت ارزشمند روستای مزینان که در سال 1382 به عنوان نخستین بافت روستایی خراسان در لیست آثار ملی ثبت شده، یکی از عناصر ارزشمند این بافت خانه های تاریخی با کالبد معماری سنتی است که با تبدیل شدن به اقامتگاه بومگردی ضمن حفظ بنا، شاهد اثربخشی میراث فرهنگی در توسعه گردشگری خواهیم بود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن توضیح داد: خانه خلیلی مزینانی در عرصه بافت تاریخی روستای مزینان واقع شده است و مالک متقاضی ثبت این بنا در لیست آثار ملی ایران است.

عبدالله زاده ثانی یادآور شد: تزئینات گچبری بنا جلوه ویژه ای به بنا داده و نوع معماری آن در بافت مزینان و شهرستان های استان خراسان رضوی منحصر بفرد است.

منبع: همگردی

به "خانه خلیلی مزینانی در روستای مزینان به اقامتگاه بومگردی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه خلیلی مزینانی در روستای مزینان به اقامتگاه بومگردی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید