روستای زیبای عروسان،منطقه ای کویری و بکر در قلب اصفهان، عکس

به گزارش وبلاگ دلگرمی، عروسان دارای جمعیت اندکی است، در سرشماری سال 1385 جمعیت آن حدود 270 نفر اعلام شد.

روستای زیبای عروسان،منطقه ای کویری و بکر در قلب اصفهان، عکس

عروسان با دارا بودن بافتی کهن و فوق العاده در کنار درختان نخل بی شمار از جذاب ترین مناطق برای گشت و گذار محسوب می گردد. رفتن به روستا و پرسه زدن در کوچه پس کوچه هایش به گذشته های دور می بردتان. عروسان در دل منطقه ای کویری از بهترین مکان ها برای افراد علاقمند به کویر نوردی است.

نکته جالب در مورد این روستا پرورش 60 نوع خرما است. بیشتر مردم عروسان کشاورز هستند، مرغداری، کارخانه بسته بندی مواد غذایی و خرما و غیره نیز از جمله صنایع موجود در روستای عروسان اصفهان می باشند.

جغرافیای روستای عروسان

عروسان در دهستان بیابانک قرار گرفته که دارای 920 متر ارتفاع از سطح دریا است. آب و هوای این منطقه گرم و خشک و دارای شرایط کویری است. رودخانه فصلی فراخ، از 2 کیلومتری جنوب روستا رد می گردد و کوه دوانبارو و روستای گرمه نیز در شمال آن قرار دارند. اقلیم روستا، امکان پرورش و نگهداری شتر را برای ساکنان فراهم می نماید، محصولاتی همچون لبنیات، خرما و انواع غلات را در این روستا می تواند دید.

گذراندن زمان بیشتری در این روستا مخصوصا در شب بسیار رویایی خواهد بود، زیبایی غروب و طلوع خورشید و سکوت و آرامش شب که گویی نزدیک ستارگان هستید بسیاری از کویرنوردان و طبیعت گردان را به این منطقه می کشاند. اگر نمی توانید شب را در چادر سپری کنید، می توانند از محلی که در روستای فرحزاد واقع شده است برای اقامت بهره ببرید.

گویش مردم روستا گویش محلی گرمه ای است.مردم این منطقه فرهنگ خاصی در مراسم های شادی و سوگواری دارند. در مراسمات محرم در این روستا آیین نخل برداری برگزار می گردد که تلفیقی از خصوصیات اقلیمی و اعتقادی مردم است. در مراسم ها از موسیقی های محلی شاد که ترانه های محلی خود را به همراه ساز و دف اجرا می نمایند، استفاده می گردد. این روستا همچنین دارای ترانه های کار نیز هست که در هنگام فعالیت مردمان روستا در مزارع و جاهای مختلف زمزمه می گردد.

منبع: گردشبان

به "روستای زیبای عروسان،منطقه ای کویری و بکر در قلب اصفهان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای زیبای عروسان،منطقه ای کویری و بکر در قلب اصفهان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید