ساختار نهایی سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان بررسی می شود

به گزارش وبلاگ دلگرمی به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی در نشست بررسی پیش نویس سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان گفت: تدوین سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان از جمله حوزه های مهم و راهبردی در کشور بود که با همت دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و همکاران این وزارتخانه و نقش محوری و تعیین کننده دکتر مخبر دزفولی و همکارانشان در کمیسیون امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان انجام شد و لازم است تشکر ویژه از دکتر زند داشته باشیم که میراث تجربه های جهاد کشاورزی هستند و تسلط و تخصص نسبت به موضوع دارند.

ساختار نهایی سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان بررسی می شود

عاملی با اشاره به تحولات فناوری در حوزه کشاورزی 4 (کشاورزی فیزیکی- سایبری) و هوش مصنوعی در آن ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی مربوط به کیفیت زندگی است و لذا به امنیت اجتماعی و امنیت عمومی ارتباط پیدا می کند و اهمیت این سند را بیشتر می کند؛ لذا باید با اهتمام بیشتری همه جوانب موضوع را بررسی کرد. موضوع غذا بنام رکن حیاط و زندگی اهمیت محوری دارد و کیفیت و فراوانی غذا برای همگان همراه با پاکی و حلال بودن غذا نشان مهم سلامت و پیشرفت یک کشور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فرایند اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی ساختار مشخصی دارد که باید براساس آن نسبت به تدوین و نهایی سازی اقدام کرد. به لحاظ روش بررسی هم باید گفت اسناد ابتدا در کمیسیون مربوطه بررسی شده و سپس در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نهایی سازی می شود و پس از آن به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم می شود.

عاملی ادامه داد: تلاش کنیم این سند طی چند هفته آینده بررسی اولیه اش تمام شده و ساختار نهایی آن در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی شود تا در همین دوره بتوان به نام شور اول کلیات و اهداف سند را به تصویب رساند؛ هرچند که این سرعت نباید به کیفیت سند ضربه ای وارد سازد. در آن جلسات حتماً وزرا و رؤسای مرتبط با سند را هم دعوت می کنیم تا جامعیت کار در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ساختار نهایی سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان بررسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختار نهایی سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان بررسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید