فعالیت بیش از هزار نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت های دانش بنیان

به گزارش وبلاگ دلگرمی، عشوری گفت: بیش از 1450 نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت های دانش بنیان سازمان مشغول به فعالیت هستند

فعالیت بیش از هزار نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت های دانش بنیان

به گزارش وبلاگ دلگرمی، نشست روسای پارک های علم و فناوری هم اکنون با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مسئولان و کارشناسان حوزه آموزش عالی در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است.

عشوری، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در این برنامه گفت: پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علم و صنعتی ایران از اردیبهشت امسال مجوز تاسیس دریافت کرد.

او افزود: در حال حاضر بیش از 40 شرکت دانش فناور در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علم و صنعتی ایران فعالیت می نمایند که از این تعداد 91 شرکت دانش بنیان است و 65 درصد شرکت های فعال در مجموعه پارک علم و فناوری سازمان شرکت های دانش بنیان هستند و به عنوان رکورد شناخته می گردد.

عشوری توضیح داد: بیش از 600 فناوری مختلف به وسیله شرکت های دانش بنیان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تجاری سازی شده است و حتی بعضی از محصولات صادر می شوند. گردش های اقتصادی شرکت های ما در سال گذشته بالغ بر 1600 میلیارد تومان بوده و پیش بینی ما برای امسال بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: بیش از 1450 نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت های دانش بنیان سازمان مشغول به فعالیت هستند که بیش از 200 نفر آن ها دارای مدرک بهشتی و حدود 500 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و 600 نفر دارای مدرک کارشناسی هستند.

عشوری افزود: میانگین سنی فعالان پارک های علم و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران 33 سال است و این افراد جزو رتبه های علمی کشور به شمار می آیند. در حوزه فضا، نانو، انرژی، مهندسی پزشکی و ... فعالیت می کنیم.

او افزود: بحث انعقاد تفاهم نامه بین سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و معاونت نوآوری و فناوری زمینه جدیدی از توسعه فعالیت ها برای ترویج و کارآفرینی در حوزه نوآوری کشور را ایجاد می نماید.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تاکید نمود: امیدواریم با تجربه 40 ساله سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بتوانیم به تسهیل فرآیند تجاری سازی و کارآفرینی در کشور یاری کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فعالیت بیش از هزار نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بیش از هزار نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید