محدودیت سینما ها در اکران فیلم کوتاه، فرصت دیده شدن آثار را می گیرد

به گزارش وبلاگ دلگرمی، یک کارگردان فیلم کوتاه گفت: سینما ها به صورت محدود فیلم های کوتاه را اکران می کنند و به همین دلیل فیلم های کوتاه کمتر دیده می شوند.

محدودیت سینما ها در اکران فیلم کوتاه، فرصت دیده شدن آثار را می گیرد

شایان نقیبی کارگردان، در گفت وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی وبلاگ دلگرمی، گفت: یکی از مشکلاتی که برای فیلمسازان فیلم های کوتاه خصوصا فیلمسازان مستقل در این زمینه به وجود می آید، عدم برنامه ریزی خصوصا در زمینه های مالی است.

نقیبی اضافه نمود: سینما ها به صورت محدود فیلم های کوتاه را اکران می کنند، به همین خاطر باعث می شوند فیلم های کوتاه کمتر دیده شوند.

او ادامه داد: برخی فیلمسازان، از فیلم های کوتاه برای ساخت فیلم های بلند خود استفاده می کنند؛ البته این موضوع در بین فیلمسازان دنیا امری مرسوم و رایج است؛ ولی به نظرم فیلم های کوتاه باید از قالب خاص خود برخوردار باشند و صرفاً در چارچوب فیلم کوتاه تولید شوند.

این کارگردان فیلم کوتاه در ادامه با گلایه از عدم حمایت ها از سازندگان فیلم های کوتاه شرح داد: متاسفانه شاهد هستیم که تشکل ها و انجمن های فیلمسازی و سینمایی، کمتر به حمایت از فیلم های کوتاه می پردازند که این باعث سرد و بی انگیزه شدن فیلمساز ها می شود.

نقیبی در تشریح ویژگی های فیلم کوتاه گفت: فیلم کوتاه محدودیت پذیر نیست و باید کوبنده و ساختار شکنانه باشد و سازنده فیلم باید مطابق با چارجوب ها و خواسته ها فیلم خود را تولید کند.

او در سرانجام گفت: متاسفانه شاهد هستیم که به دلیل سیاست هایی که جشنواره ها در داوری فیلم ها اتخاذ می کنند، فیلمسازان فیلم هایی مطابق با سلیقه جشنواره و خلاف سلیقه خود تولید می کنند که نباید این اتفاق رخ بدهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "محدودیت سینما ها در اکران فیلم کوتاه، فرصت دیده شدن آثار را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت سینما ها در اکران فیلم کوتاه، فرصت دیده شدن آثار را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید