هزینه سفر به اردبیل چقدر است؟

به گزارش وبلاگ دلگرمی، اردبیل از استان های شمال غربی ایران است که با کمی مدیریت در هزینه های سفر، می توان سفری خاطره انگیز را در آن تجربه کرد.

هزینه سفر به اردبیل چقدر است؟

بدون شک، برآورد بودجه سفر پیش از آغاز آن، در دنیای امروز از اهمیتی ویژه برخوردار است. برای سفر به شهر اردبیل می توانید با آنالیز صفحه تور اردبیل برنامه ریزی برای سفر و هزینه های آن داشته باشید یا برای مدیریت هزینه سفر خود به شهر اردبیل، شما نیازمند هستید تا از نرخ خدماتی که از آن ها بهره مند می شوید، مطلع باشید. این خدمات شامل هزینه های هتل، رستوران، تماشای های شهر است که هرکدام از نرخ های ویژه خود برخوردار هستند، اما مدیریت بودجه، استفاده از تمامی آن ها را برای شما امکان پذیر خواهد نمود.

هزینه سفر به اردبیل

فاصله تقریبی بین تهران و اردبیل در حدود 590 کیلومتر است که این مسافت را با خودروی شخصی می توان در 7 ساعت طی کرد. با توجه به نوع خودروی شما، اندازه مصرف بنزین و روشن بودن کولر، میانگین هزینه بنزین برای این مسافت در حدود 70 هزار تومان خواهد بود. گفتنی است که این اندازه برای یک طرف راستا است، به همین علت هزینه بازگشت را نیز باید در نظر داشته باشید.

هزینه سفر به اردبیل از طریق اتوبوس، برای هر بلیط در حدود 63 هزار تومان تا 52 هزار تومان است، که این اندازه در صورت تهیه بلیط به صورت اینترنتی، تا اندازه ده هزار تومان با تخفیف همراه خواهد بود.

برای طی کردن راستا تهران به اردبیل با قطار، از آن جا که راستا مستقیم قطار از تهران به این شهر وجود ندارد، باید ابتدا با پرداخت مبلغی حدود 40 هزار تومان تا 50 هزار تومان با قطار به سمت تبریز رفت، و سپس از تبریز با پرداخت 14 هزار تومان، از طریق اتوبوس به اردبیل بروید. در این مورد، اطمینان حاصل کنید که ساعت ورود شما به تبریز با ساعت اتوبوس شما برای رفتن به اردبیل هماهنگ است، تا در این فاصله، زیاد منتظر نمانید یا فرصت داشته باشید تا از چند جاذبه تبریز نیز لذت ببرید.

برای سفر از تهران به اردبیل، راحت ترین و سریع ترین وسیله نقلیه هواپیما خواهد بود. برای این راستا، هزینه بلیط هواپیما از 240 هزار تومان تا 280 هزار تومان متغیر است. هرچند، شما می توانید با رزور اینترنتی و زودتر از موقع، در هزینه های این بخش تا 50 هزار تومان صرفه جویی کنید.

میانه هزینه اقامت در اردبیل

هرچند در اردبیل، مهمان پذیرهای یک ستاره با 80 هزار تومان برای دو نفر نیز یافت می شوند، اما اگر قصد ماندن در هتل های دو و سه ستاره این شهر را داشته باشید، هزینه یک اتاق دو نفره در این شهر، از 140 هزار تومان تا 250 هزار تومان به ازای هر شب خواهد بود.

میانه هزینه خورد و خوراک اردبیل

در شهر اردبیل، شما می توانید برای صرف یک غذای فست فودی برا دو نفر، از 20 هزار تومان تا 50 هزار تومان برای هر وعده هزینه کنید. این هزینه با سفارش پیش غذا و نوشیدنی نیز افزایش خواهد یافت. اما اگر شما به غذاهای محلی اردبیل علاقه مند باشید، غذاهای گوشتی مانند کباب و جوجه و مرغ، می توانند انتخاب های خوبی باشند.

هزینه حمل و نقل در اردبیل

برای حمل و نقل عمومی در داخل شهر اردبیل، شما می توانید از اتوبوس ها و تاکسی های درون شهری بهره ببرید. برای این بخش، با توجه به زمان مسافرت، می توانید بودجه خود را بین 10 هزار تومان تا 15 هزار تومان برای تاکسی به ازای هر نفر پیش بینی نموده، و برای استفاده از اتوبوس نیز، مبلغ 5 هزار تومان به ازای هر نفر را در نظر بگیرید.

هزینه بازدید از تماشای های اردبیل

با توجه به اینکه بازدید از بسیاری از جاذبه های گردشگری اردبیل مانند چینی خانه، آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی، منظره ها طبیعی و آبشارهای رایگان است، اما برای برآورد درست در هزینه های سفر، شما می توانید برای بازدید از جاذبه هایی مانند موزه ها و آثار باستانی دیگر، مبلغ 10 تا 20 هزار تومان را به ازای هر نفر در هر روز در نظر بگیرید. به طور معین این اندازه با بازدید از جاذبه های بیشتر و بعلاوه، غیر ایرانی بودن بازدیدکنندگان، افزایش خواهد داشت.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در اردبیل

برآورد بودجه برای مدت زمانی که شما می خواهید در یک شهر بمانید، به عوامل بسیاری از جمله، وسیله نقلیه ای که با آن سفر نموده اید، مکان هایی که قصد تماشا آن ها را دارید، فصلی که در آن به سفر می روید، و غیره وابسته است؛ به همین علت ما در این مرحله تنها به برآورد حدودی هزینه های سفر شما خواهیم پرداخت. برای گذراندن یک روز در اردبیل، در صورتی که وسیله سفر رفت برگشت شما هواپیما نباشد، در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن، حدود 500 هزار تومان برای هر نفر هزینه خواهد داشت. در صورتی که این سفر را با خودروی شخصی خود انجام دهید، این هزینه کمتر نیز خواهد شد. اما اگر قصد داشته باشید تا همین سفر را با تجملات بیشتری برگزار کنید، در گران ترین حالت ممکن و رفت و برگشت از طریق هواپیما، هزینه سفر شما در حدود 1 میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود. در نظر داشته باشید در این حالت، تنها بلیط هواپیمای شما در حدود 900 هزار تومان هزینه داشته است.

بودجه پیشنهادی گذراندن 3 روز در اردبیل

اگر قصد سفری 3 روزه به اردبیل را دارید، این سفر در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن برای شما 1 میلیون و 500 هزار تومان، و در گران ترین حالت (با احتساب رفت و برگشت با هواپیما)، 2 میلیون و 400 هزار تومان برای 2 نفر هزینه خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که در این سفر، بودجه ای برای خرید سوغاتی های مخصوص اردبیل مانند قره حلوا، باقلوا، حلوای زنجبیل، قچکورگی، قند چوریی، آغ حلوا و دیگر سوغات ها نیز در نظر گرفته اید.

منبع: کجارو / کجارو / snappfood.ir / iranhotelonline.com / airplaneticket.ir / pws0.rai.ir / payaneh.ir / google.com

به "هزینه سفر به اردبیل چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به اردبیل چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید