هشدار مدیریت بحران به تهرانی ها؛ کاهش 10 تا 15 درجه ای دمای هوا

به گزارش وبلاگ دلگرمی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر کاهش 10 تا 15 درجه ای دمای هوا گفت: کشاورزان استان تهران آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند.

هشدار مدیریت بحران به تهرانی ها؛ کاهش 10 تا 15 درجه ای دمای هوا

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان تهران اطلاع داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت آدینه 11 فروردین ماه تا روز دوشنبه 14 فروردین ماه در منطقه ها شمالی و ارتفاعات استان شاهد وزش شدید باد شدید، احتمال وقوع رعد و برق، بارش تگرگ و خسارت به کشاورزی خواهیم بود.

یزدی مهر با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از تاریخ مذکور گفت: با این مخاطرات اختلال در سفرها و کاهش دید و لغزندگی جاده مورد انتظار است، بعلاوه مدیریت بحران به همه مردم توصیه می نماید از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به طور جدی خودداری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پرهیز صعود کوهنوردان به ارتفاعات نیز تاکید نمود و در مورد عشایر نیز بیان کرد: عشایر در مدت اعلام هشدار از جابه جایی بپرهیزند.

وی بر ضرورت پاکسازی دهانه پل ها و لایروبی کانال ها و آب روها نیز تاکید نمود و گفت: ضروری است که تمام دستگاه های راهداری و امدادی در آماده باش کامل باشند.

یزدی مهر با ببان اینکه خسارت به شکوفه های درختان و سرمازدگی جوانه ها از مخاطرات نفوذ توده هوای سرد پیش بینی شده است اضافه کرد: توصیه اکید مدیریت بحران به کشاورزان استان این است که آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند.

وی در مورد اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما به وسیله کشاورزان بیان کرد: کشاورزان می توانند از محلول های ضد سرمازدگی جهت مقابله با باکتری های مولد هسته یخ در گیاه و کودهای اسید آمینه پتاسه و ترکیبات بُر و روی به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان جهت مقاوم سازی درختان به سرما استفاده نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به تامین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها و مرغداری ها و دامداری ها نیز تاکید نمود و اظهارکرد: با توجه به کاهش محسوس دما کندوداران نیز برای مقابله با سرمل از پوشش مناسب برای کندوها استفاده نمایند و دامداران دام ها را به مکان سرپوشیده منتقل نمایند.

یزدی مهر در مورد وزش باد شدید نیز به کشاورزان استان تهران هشدار داد و گفت: به همه کشاورزان توصیه می گردد نسبت به استحکام نهال های تازه کشت شده با نصب قیم برای مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه های گلخانه ها، عدم انجام آبیاری به علت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان در باد اقدام نمایند و این توصیه ها را در دستور کار قرار دهند.

منبع: فرارو

به "هشدار مدیریت بحران به تهرانی ها؛ کاهش 10 تا 15 درجه ای دمای هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مدیریت بحران به تهرانی ها؛ کاهش 10 تا 15 درجه ای دمای هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید