گیاه سیر برای درمان آکنه

به گزارش وبلاگ دلگرمی، آکنه باعث ایجاد سرخوردگی و کاهش اعتماد به نفس در افراد، به خصوص در میان نوجوانان می گردد. آکنه یکی از مشکلاتی بوده که استرس زا و آزار دهنده می باشد. این بیماری به عنوان جوش هم شناخته می گردد. آکنه بیماری بوده که هر

گیاه سیر برای درمان آکنه

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

آکنه باعث ایجاد سرخوردگی و کاهش اعتماد به نفس در افراد، به خصوص در میان نوجوانان می گردد. آکنه یکی از مشکلاتی بوده که استرس زا و آزار دهنده می باشد. این بیماری به عنوان جوش هم شناخته می گردد. آکنه بیماری بوده که هر کسی ممکن است در بعضی مراحل زندگی خود و به خصوص در طول دوران نوجوانی تجربه کند.

غده های چربی موجود در بدن کار ترشح سبوم را به منظور حفظ نرم بودن پوست و مو انجام می دهند. تحت شرایط نرمال، این سبوم از غده های چربی ترشح شده و به سطح پوست می رسد. با این حال، بعضی مواقع ممکن است بدن آغاز به ترشح بیش از حد مواد چربی کند. زمانی که این اتفاق می افتد، فولیکول مو مسدود شده و این انسداد باعث شده که فولیکول مو ملتهب و عفونی شده و نقطه های قرمز بر روی سطح پوست افزایش می یابد و این نقطه ها به عنوان جوش شناخته می شوند. دلایل خاص افزایش فراوری چربی در پوست ناشناخته است، با این حال، پزشکان عقیده دارند که دخالت هورمون ها، باکتری ها، بعضی داروهای خاص و وراثت ممکن است دلایل فراوری چربی اضافی باشد. محصولات تمیز نماینده تجاری آکنه نه تنها گران قیمت هستند، بلکه دارای عوارض جانبی خطرناکی هم برای پوست می باشند. بنابراین، بیشتر افرادی که به این بیماری پوستی مبتلا هستند، اغلب روش های درمان طبیعی مانند استفاده از سیر را ترجیح می دهند.

نحوه استفاده از سیر برای درمان آکنه

با استفاده از چند حبه سیر رنده شده و 2 قاشق غذاخوری آب خمیر تهیه کنید. این خمیر را بر روی نواحی آسیب دیده صورت یا بدن قرار دهید. توصیه می گردد که قبل از استفاده از خمیر، صورت خود را با پاک نماینده ملایم و آب ولرم شستشو دهید. بعد از ماساژ، حدود 5 دقیقه خمیر را بر روی صورت نگه داشته و سپس کل صورت را با آب گرم شستشو دهید.

روش دیگر این است که چند حبه سیر را خرد کنید و آن را کاملا فشار داده تا عصاره آن به دست آید. مقادیر مساوی زنجبیل را با این عصاره مخلوط کنید. یک چوب پنبه را در محلول غوطه ور ساخته و آن را به آرامی بر روی جوش ها قرار دهید. حدود 5 دقیقه به همین حالت مانده و سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

استفاده خوراکی سیر هم به کاهش شیوع بیماری آکنه یاری می نماید، بنابراین این مشکل را به صورت داخلی مدیریت می نماید. چند حبه سیر را خرد نموده و آن را با سیب مخلوط نموده و خمیر تهیه کنید. مصرف منظم این مخلوط ممکن است به پیشگیری یا کاهش شیوع بیماری یاری کند.

نحوه کاهش آکنه به وسیله سیر

این گیاه دارای خواص آنتی بیوتیکی و ضد میکروبی طبیعی می باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، از آن جا که باکتری ها در شیوع آکنه نقش مهمی دارند، سیر می تواند به درمان طبیعی آکنه یاری کند. بعلاوه، این گیاه دارای خواص ضد قارچی، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی می باشد. بنابراین همه این خواص به درمان موثر اکنه یاری می نمایند.

اگرچه سیر برای بیشتر مردم بی خطر می باشد، اما نمی توان این واقعیت را انکار کرد که سیر باعث سوزش سر دل، تهوع، احساس سوزش در دهان، استفراغ، بوی بد دهان، خارش پوست، افزایش خطر ابتلا به خونریزی در افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، و بدتر شدن علائم آسم می گردد.

منبع: راسخون

به "گیاه سیر برای درمان آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاه سیر برای درمان آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید