85 طرح نوآورانه مورد حمایت قرار گرفت

به گزارش وبلاگ دلگرمی، در سال 1400 با بیش از 138 نشست آموزشی 5400 نفر با چگونگی ثبت پتنت و اختراع آشنا شدند.

85 طرح نوآورانه مورد حمایت قرار گرفت

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ دلگرمی، کانون پتنت ایران در سال 1400، با هدف ثبت و تجاری سازی ایده ها نوآورانه و اختراعات برنامه های خود را در سه محور آموزش، پایش و مشاوره و ثبت اختراع خارجی به انجام رساند. برنامه هایی که در ادامه معرفی می شود.

آموزش

آموزش، یکی از فرآیند های کلیدی در تمام مراحل اختراع است. چه فردی که ایده ای در فکر دارد و می خواهد آن را به شکلی رسمی تقویت کرده و ثبت کند، چه افرادی که به ثبت اختراع نائل آمده و در پی تجاری سازی محصول خود در بازار های داخلی و جهانی هستند، چه کسانی که قصد شرکت و ارائه اختراع خود در همایش ها و سیمنار های مختلف را دارند و... آموزش در هر مرحله، نقشی معین کننده دارد که جهت ارزیابی اختراع راهموارتر کرده و میزان موفقیت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

در سال 1400، 138 جلسه آموزشی در حوزه های مختلف برگزار گشت که حدود 5400 نفر در این برنامه های آموزشی شرکت داشتند و فرآیند های آموزشی در مورد این تعداد تشریح شد.

پایش و مشاوره

پایش و مشاوره، با توجه به اهمیتی که در تبیین نقشه راه اختراع در جهت موفقیت دارد، از حساسیت بالایی برخوردار است و کمک می کند تا فرد صاحب اختراع، با چارت های جهانی ثبت اختراع و ارائه آن در محافل مختلف آشنا شده و بدین ترتیب، ضریب خطای او در هر مرحله، به میزان قابل توجهی پائین بیاید.

در این زمینه، 774 نفر طی سال 1400، به عنوان فناور، مورد پایش قرار گرفتند و 86 جلسه مشاوره تخصصی نیز برگزار گشت.

ثبت اختراع خارجی

یکی از ماموریت های مهم کانون پتنت ایران، حمایت از اختراع و کمک به تسهیل ثبت خارجی آن است. قانون کشور ها برای ورود محصولات به بازارهایشان فرق دارد. برای برخی، ثبت اختراع در دفاتر معتبر آمریکا مهم است و برای برخی ثبت در اتحادیه اروپا یا سایر دفاتر معتبر اهمیت دارد.

بر همین اساس، سالانه بسکمک از صاحبان اختراع در تلاش هستند تا بتوانند دستاورد خود را ثبت کنند که کانون در این جهت، کمک های فراوانی به این افراد می کند.

در سال 1400، تعداد 384 اختراع مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد، 85 تقاضانامه مورد حمایت قرار گرفت.

تعداد ثبت تحت معاهده پی سی تی، 69 مورد و تعداد پتنت گرنت شده پایگاه خارجی در سال 1400 نیز 79 مورد بوده است.

کانون پتنت ایران، ضمن حمایت از پتنت ها در داخل کشور، برای کمک بیشتر به مخترعان، زمینه ثبت اختراع در کشور های مختلف جهان را فراهم آورده است. این امکان سبب می شود تا فرایند ورود دستاورد های مخترعان کشورمان به بازار های جهانی، ضمن تسهیل، با شتاب بیشتری صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "85 طرح نوآورانه مورد حمایت قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 طرح نوآورانه مورد حمایت قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید